لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در تاریخ : روزی که سیستم عامل iOS از سد ویندوز موبایل گذشت

اپل در تاریخ : روزی که سیستم عامل iOS از سد ویندوز موبایل گذشت

بالاخره شرکت اپل در روز 17 دسامبر 2009 26) آذر سال (1388 پس از یک رقابت طولانی با مایکروسافت، در بازار سیستم عامل موبایل، در نهایت پیروز شد.

ارقام منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی comScore، نشان‌دهنده این موضوع بود که iPhone OS (اکنون به نام آی او اس شناخته می‌شود) از Windows Mobile در ایالات متحده آمریکا پیشی گرفت. در آن زمان، تقریبا 36 میلیون شهروند آمریکایی صاحب گوشی‌های هوشمند بودند که از این مقدار، یک چهارم آنها از سیستم عامل موبایل اپل استفاده می‌کردند.

رهبر بلامنازع سیستم‌عامل‌ها در آن زمان، بدون شک Research in Motion’s BlackBerry بود که تقریبا 40 درصد از گوشی‌های آمریکایی را شامل می‌شد. رتبه دوم متعلق به اپل بود و مایکروسافت در جایگاه سوم قرار میگرفت و به دنبال آن، سیستم‌عامل‌های Palm، Symbian نوکیا و در آخر Android گوگل قرار داشتند.

این اعداد و ارقام و اطلاعات آماری، به‌وضوح نشان‌دهنده نقطه تحول در حوزه فناوری هستند. در آن زمان، با اینکه شرایط به‌سرعت در حال تغییر بود، مایکروسافت هنوز نسبت به اپل تسلط بیشتری بر بازار داشت.

مدیر عامل وقت مایکروسافت، Steve Ballmer به محصول آیفون خندید و طی بیانیه‌ای، سیستم عامل موبایل اپل را رقیبی بی‌اهمیت برای ویندوز موبایل دانست.

در ماه می ( اردیبهشت همان سال)، شرکت اپل در زمینه ارزش بازار از مایکروسافت سبقت گرفت و به حکم‌فرمایی ده‌ساله مایکروسافت بر کوپرتینو پایان داد.

در اواخر سال 2010، شرکت مایکروسافت به‌منظور جایگزینی Windows Phone OS ، سیستم‌عامل ویندوز‌موبایل را متوقف کرد.

سرنوشت دیگر رقبای سال 2009 نیز در سال‌های بعد دست‌خوش تغییرات زیادی شد. بلک‌بری که بیشترین سهم بازار را در اختیار داشت، به سیستم‌عاملی بی‌اهمیت و کم‌مصرف تبدیل شد. در این بین Palm OS و Symbian به‌طور کامل متوقف شدند و اندروید تنها سیستم‌عامل باقی مانده بود که همانند iOS، در حال شکوفایی و پیشرفت بود.

در آخر دانستن آمار و ارقام فعلی سهم بازار سیستم‌عامل‌های موبایل آمریکا در سال 2017 مطمئنا برای‌تان جذاب خواهد بود : 53.3 درصد دستگا‌های موبایل با سیستم‌عامل اندروید، 44.9 درصد با iOS و سیستم‌عامل‌های Microsoft OS و Rim BlackBerry به ترتیب تنها 1.3 و 0.5 درصد از سهم بازار را در اختیار خود دارند.

در سال 88 شما از چه موبایل و سیستم‌عاملی استفاده می‌کردید؟

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420