لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

گوگل آزمایشگاه چینی AI خود را باز می‌کند

گوگل آزمایشگاه چینی AI خود را باز می‌کند

با اعلام رسمی اخیر گوگل مبنی بر ساخت آزمایشگاه تحقیقاتی در چین که صرفا به هوش مصنوعی اختصاص داده شده است، جنگ بین ابرشرکت‌های فناوری در زمینه جذب استعداد‌های حوزه AI، بیش از پیش بالا گرفته است.

شرکت Google پیش از این، تجهیزات مشابهی در نیویورک، تورنتو، لندن و زوریخ داشته است. اما بنابر اخبار رسیده، این اولین مرکز در نوع خودش در آسیا خواهد بود.

این مرکز به‌منظور جذب استعداد‌های محلی در مناطق مختلف کشور استفاده خواهد شد و در تعدادی از مناطق، یکسری تحقیقات بر پایه هوش مصنوعی را انجام خواهد داد.

براساس گزارشی از بلومبرگ، مرکز هوش مصنوعی گوگل در چین شامل گروهی کوچک از محققان می‌شود که توسط بیش از صد مهندس چینی پشتیبانی می‌گردند.

بنابر گفته‌های شرکت، آنها پیش از شروع پروژه، حرفه‌ای ترین و کارکشته‌ترین نیروی حوزه AI را تحت سرپرستی وهماهنگی دانشمند ارشد Google Cloud، استاد Fei-Fei Li به خدمت در آورده‌اند.

در حالی که سرویس‌های گوگل در چین قابل دسترس نمی‌باشند، بنابراین راه‌اندازی تجهیزات جدید در این شرکت، مسئله قابل توجهی است.

برخلاف خروج اجباری چند سال پیش گوگل از بازار چین، این کمپانی رفته رفته در حال پر رنگ‌تر ساختن حضور خود در این کشور است و به نظر می‌رسد که حوزه AI، راهی مناسب برای ورودی دوباره به کشور چین باشد.

ممکن است شهروندان چینی قادر به استفاده از موتور جستجوی گوگل نباشند، اما به هر حال دولوپر‌های چینی نظیر TensorFlow می‌توانند از مزیت‌های ابزار هوش مصنوعی محبوب این شرکت بهره‌مند گردند.

تشویق اینگونه فعالیت‌ها موجب می‌شود تا گوگل علاوه بر تقویت و ساخت ارتباطات موثر با مشاغل بومی، به دولت محتاط چینی اینطور نشان دهد که منابع‌شان هنوز می‌تواند مورد استفاده صحیح قرار گیرد.

بنابر اعلامیه Fei-Fei Li در وبلاگ شخصی‌اش، آزمایشگاه جدید از ضرباهنگ کاری یکسان و منافعی مشترک برخوردار خواهد بود. در کنار انتشار کارهای اختصاصی این آزمایشگاه، Google AI China Center قادر خواهد بود تا با سرمایه‌گذاری و حمایت از کنفرانس‌های AI ، ورک‌شاپ‌ها و همکاری نزدیک با جامعه تحقیقاتی پرجنب و جوش هوش‌مصنوعی، از جامعه پژوهشی AI پشتیبانی نماید.

برای گوگل، جذب استعداد‌های AI توسط آزمایشگاه در اولویت قرار دارد. چون در غیر اینصورت ممکن است این افراد شانس فعالیت برای گوگل را از دست بدهند. در رقابت سنگین توسعه حوزه پیشرفته هوش مصنوعی، بسیاری از افراد نگران معلول شدن آمریکا با قوانین سخت مهاجرت هستند و به نظر می رسد که ایجاد یک منبع محلی، راه گریز خوبی برای این مشکل بزرگ باشد.

اوایل امسال، رئیس شرکت Alphapet؛ Eric Shmidt، طبق اظهارات خود با مقصر نشان‌دادن استراتژی دولت، آمریکا را در خطر عقب‌ماندگی از قافله تحقیقات هوش مصنوعی دانست.

آزمایشگاه جدید شرکت گوگل برای جذب محققان و دانشمندان، رقابت سنگینی را با شرکت‌های قدرتمند بومی نظیر Tencent، Baidu و Alibaba و سرمایه‌گذاری‌های سنگین‌شان در این بخش خواهد داشت.

بدین ترتیب کمپانی آمریکایی دیگر نمی‌تواند از جنگ با رقبا دست بکشد و تأسیس آزمایشگاه اشاره شده به وضوح بر این مسئله اذعان دارد که برنامه توسعه و پیشرفت هوش مصنوعی، امری کاملا جهانی است.

در آخر دانشمند معروف گوگل، آقای Li در وبلاگ خود اینطور عنوان کرده که :

من معتقدم AI و مزیت‌های مرتبط با آن هیچ حد و مرزی ندارند. چه یک پیشرفت علمی در Silicon Valley اتفاق بیافتد یا در Beijing چین یا هر جای دیگر، پتانسیل بهبود زندگی تمام مردم را در سراسر دنیا خواهد داشت. به عنوان اولین شرکت حوزه هوش مصنوعی، این مسئله مهم‌ترین بخش از ماموریت جمعی ماست و می‌خواهیم برای کسب موفقیت، با بهترین استعداد‌های فناوری AI بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی‌شان، کار کنیم.

by Fei-Fei-Li

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420