لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چرا آیفون‌های قدیمی به مرور با افت سرعت مواجه می‌شوند؟

چرا آیفون‌های قدیمی به مرور با افت سرعت مواجه می‌شوند؟

​یکی از موضوعات عذاب‌آور در دنیای تکنولوژی، مخصوصا در دسته تلفن‌های هوشمند و کامپیوترها، افت سرعت و پایین آمدن عملکرد آنهاست. به عنوان مثال زمانی که لپتاپ شما در معرض گرد و غبار قرار گیرد، این موضوع روی عملکرد پردازنده تأثیر منفی می‌گذارد و باعث می‌شود تا زودتر از حد معمول داغ شده و به این ترتیب، بازده آن پایین می‌آید. اما از طرف دیگر، بحث نرم‌افزار نیز مطرح می‌شود. باز بودن تعداد زیادی از نرم‌افزارها به صورت همزمان و فعالیت آنها در پس زمینه نیز روی عملکرد پردازنده تأثیر می‌گذارد.

ولی در مورد تلفن‌های هوشمند چطور؟‌ باید بگوییم که آنها نیز به مرور با افت سرعت مواجه می‌شوند و برگشت به سیستم عاملی که هنگام خرید محصول روی دستگاه نصب شده بود، کمی سخت بوده و بعضا امکان‌پذیر نیست. ما بر اساس نظرات کاربران، متوجه شده ایم که آیفون‌های 6 و 6S آنها به مرور زمان با افت سرعت مواجه شده است.

اگر به یاد داشته باشید، سال گذشته اپل در طی اجرای طرحی، از دارندگان آیفون 6 و 6S که با مشکل خاموش شدن ناگهانی دست و پنجه نرم می‌کردند، درخواست نمود تا به اپل استورها مراجعه کنند و باتری دیوایس خود را به رایگان تعویض نمایند. اما بعد از گذشت مدت کمی، مشخص شد که تعداد کاربرانی که به این مشکل دچار شده‌اند زیاد است و به همین دلیل، مسئولان اپل تصمیم گرفتند تا با ارائه آپدیت نرم‌افزاری (iOS 10.2.1)، این ایراد را برطرف نمایند. اما مشخص نشد که اپل چه ترفندی را به کار برد تا آمار خاموش شدن‌های ناگهانی را تا 80 درصد کاهش دهد. 

بر اساس موضوعی که به تازگی توسط یکی از کاربران Reddit ایجاد شده است، دلیل کند شدن آیفون‌ها به مرور مشخص گردید. قضیه از این قرار است که اپل در آپدیت جدیدی که ارائه نمود، سرعت پردازنده را بر اساس ولتاژی که از باتری خارج می‌شود، تنظیم نموده است. به این ترتیب، دیوایس‌هایی که در طرح تعویض باتری شرکت نکرده‌اند، به مرور و با فرسوده شدن باتری آیفون، با افت سرعت محسوسی مواجه خواهند شد. در مقابل، افرادی که باتری دستگاه خود را تعویض کرده بودند، خبر از افزایش و بهبود سرعت پردازنده داده‌اند.

البته شایان ذکر است که اپل در طراحی پردازنده‌های A10 و A11 از روشی جدید و نوین برای مدیریت وظایف استفاده کرده و به این ترتیب، جلوی مشکلات افت سرعت و خاموش شدن‌های ناگهانی را گرفته است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420