لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

برطرف کردن باگ دردسرساز HomeKit توسط اپل

برطرف کردن باگ دردسرساز HomeKit توسط اپل

اخیرا اپل چندین هفته بد را با مشکلات نرم‌افزاری سپری کرده است، مشکل اخیر پیش آمده این‌بار مربوط به آسیب پذیری پلت‌فرم HomeKit است که به هکر‌ها این اجازه را می‌دهد تا کنترل گجت‌های هوشمند خانگی یک شخص را در دست بگیرند. براساس خبر بدست آمده از 9 to5Mac به نظر می‌رسد اپل برای پچ کردن باگ مورد نظر که از اواخر مهر ماه گزارش شده بود، دست به کار شده است.

براساس این گزارش، آسیب‌پذیری کشف شده نیاز به یک هکر با دسترسی به یک آیفون و یا آیپد با سیستم عامل iOS 11.2 (آخرین ورژن آی او اس) دارد که در عین حال به حساب آیکلود قربانی وارد شده باشد. از اینجا به بعد داستان که چه اتفاقی می‌افتد، هنوز مبهم است. اما به نظر می‌رسد که حمله کننده یا همان هکر می‌تواند یک حساب کاربری مشترک از هوم کیت را بدون وارد شدن به دستگاه راه‌اندازی کند.

سپس روند طی شده این اجازه را به هکر می‌دهد تا کنترل کاملی بر تمامی گجت‌های هوشمند مبتنی بر HomeKit و متصل به اکانت ایکلود کاربر داشته باشد.

این موضوع به خودی خود می‌تواند مشکل بسیار بزرگی باشد. اگر هکری که موفق به این کار شده است، دسترسی به خانه کاربر مورد نظر نیز داشته باشد، به آسانی می‌تواند قفل درب خانه را باز کرده و وارد شود.

در حالی که پلتفرم Homekit اکنون از دوربین‌های امنیتی نیز پشتیبانی می‌کند، اپل این اطمینان را به کاربران داده است که هکرها از طریق این باگ نمی‌توانند به ویدئوی زنده کاربر دسترسی داشته باشند.

جزییات کامل این موضوع و اینکه مشکل اشاره شده توسط چه ‌کسی کشف شده، هنوز مشخص نشده است. اما براساس گزارش 9 to5Mac این مشکل یک ماه پیش به اپل گزارش شده بود. برخی از مشکلات گزارش شده در نسخه جدید iOS 11.2 برطرف شده‌اند، ولی چیزی که واضح است اینست که هنوز بعضی از باگ‌های سیستم عامل اپل حل نشده باقی مانده‌اند.

در بیانیه‌ای که به خبرگزاری 9 to5Mac، تقدیم شده است، اپل اعلام نموده که این مشکل را با یک بروزرسانی از سمت سرور حل کرده است. پس با خوشحالی می‌توان گفت که مورد آزاردهنده کاربران پلتفرم HomeKit با iOS 11.2 ،اکنون از طرف اپل رفع شده است. ایراد برطرف شده به طور موقت دسترسی کاربران را غیرفعال می‌کند که در بروزرسانی نرم‌افزاری هفته آینده اپل قرار داده خواهد شد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420