لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل فکر خرید Shazam را در سر دارد

اپل فکر خرید Shazam را در سر دارد

براساس خبری از تک کرانچ اپل در حال نهایی‌سازی تصاحب Shazam است، برنامه‌ای که شما را قادر می‌سازد تا آهنگ‌ها، فیلم‌ها و شو‌های تلویزیونی را از یک کلیپ صوتی تشخیص دهید.

این قرارداد براساس تایید خبرگذاری Recode مبلغی معادل 400 میلیون دلار خرج بر روی دست اپل خواهد گذاشت.

به‌طور وضوح منفعتی که از این کار نصیب اپل می‌شود ارتقا سیستم و فناوری‌های تشخیص موسیقی و صدا در این شرکت است و از طرفی دیگر موجب می‌شود تا عملا پرداخت کمیسیونی که اپل به شازم برای فرستادن کاربران به فروشگاه آیتونز برای خرید محتوا می‌کرد نیز حذف شود که این موضوع براساس گزارش وال استریت ژورنال در سال 2016 موجب هدایت ده درصد از کل فروش و دانلود دیجیتالی موسیقی در دنیا شده است و بخش اعظمی از درآمد Shazam را شامل می‌شود.

براساس گزارش WSJ مزیت جانبی دیگری نیز در این بین برای اپل وجود دارد. چنانچه اپل به کار این اپلیکیشن پایان دهد، سرویس‌های استریم موزیک رقیب همچون اسپاتیفای و گوگل پلی موزیک به طور حتم صدمه خواهند دید. این بدین خاطر است که برنامه Shazam بالغ بر یک میلیون کلیک را در روز برای آنها می‌فرستد. شازم همچنین قراردادی نیز با برنامه محبوب Snapchat دارد. هنوز مشخص نیست که این مالکیت قریب‌الوقوع اپل چه بر سر این همکاری‌ها و قرارداد‌ها می‌آورد.

اما سود حقیقی اپل با تصاحب Shazam در فناوری واقعیت افزوده اخیر این شرکت است. اوایل امسال شازم پلتفرم واقعیت افزوده را برای برندها درون برنامه‌اش ارائه داد. فناوری که به واسطه آن کاربران می‌توانند مجله‌ها، کتاب‌ها، پوسترها، تبلیغات و دیگر محصولات فیزیکی را اسکن کنند و از این طریق انیمیشن‌ها، تجسم محصول و ویدیو‌های 360 درجه را اجرا کنند.

بدین ترتیب اگر شرکت اپل بخواهد نسخه‌ای جدید از گوگل لنز را با سبک وسیاق خودش عرضه کند، با وجود این فناوری‌ها از نقطه خوبی کارش را شروع خواهد کرد و همانطور که در عرصه واقعیت افزوده پلتفرم موبایل بی رقیب است، در این حوزه نیز به قول معروف با این تفاسیر یکه تازی خواهد کرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420