لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

جزئیات طرح رجیستری و چگونگی اجرای آن

جزئیات طرح رجیستری و چگونگی اجرای آن

 طرح رجیستری از روز گذشته (28 مهر ماه) استارت خورد و طبق صحبت‌های گذشته، قرار بود که به صورت یک مرحله‌ای اجرا شود. به این معنی که از صبح بیست و هشتم مهر، افرادی که گوشی قاچاق خریداری می‌کنند، به محض قرار دادن سیمکارت داخل دستگاه، پیامکی به صورت زیر برای وی ارسال می‌شود:

گوشی شما در سامانه ثبت نشده و باید برای این کار اقدام نمایید. در غیر این صورت دسترسی به شبکه قطع خواهد شد.

اما برای مقابله با شوک بازار، تصمیم بر این شد که طرح رجیستری به صورت مرحله‌ای اجرا شود. یعنی گوشی‌ها مدل به مدل و برند به برند شامل این طرح خواهند شد. اما اینکه کدام برند این طرح را شروع خواهد کرد، به مرور از رسانه‌‌ها اعلام خواهد شد.

تکلیف خریدار چیست؟

 وقتی اشخاص بعد از خرید کالا با قاچاقی بودن آن روبرو می‌شوند، چه کاری باید انجام دهند؟

اگر بعد از خرید کالا و قرار دادن سیمکارت داخل دستگاه، پیامک ثبت نبودن دیوایس در سامانه را دریافت نمودید، باید گوشی را به فروشنده ارجاع داده و ایشان نیز وظیفه دارند تا آن را در سیستم ثبت نمایند. این کار شامل هزینه‌ای نخواهد بود و قیمت ثبت دستگاه در سامانه به صورت تمام و کمال توسط فروشنده باید پرداخت گردد. لذا اگر شخص فروشنده از شما تقاضای پرداخت هزینه برای انجام این کار کرد، لطفا نپردازید!

همچنین زمان خریداری کالای جدید، حتما کد IMEI دستگاه را به مورد درج شده در پشت جعبه چک کنید. کد اشاره شده توسط شماره‌گیری عبارت #06#* نمایش داده می‌شود.

اگر قصد خرید اینترنتی تلفن همراه را دارید، از سایت‌هایی خریداری نمایید که دارای نماد اعتماد هستند. این مراجع موظف هستند که تا 7 روز، کالا را از شما پس گرفته و در صورتی که قابلیت ثبت در سامانه وجود نداشته باشد، کالای جایگزین به شما تحویل دهند.

اگر قصد خرید از خارج کشور را دارید یا مسافری قرار است که کالا را برای شما بیاورد، در صورتی که گوشی نیاز به ثبت در سامانه داشته باشد، به محض قرار دادن سیم‌کارت، پیامکی با مضمون اشاره شده برای شما ارسال می‌شود. دقت کنید که تا یک ماه فرصت خواهید داشت تا دستگاه را در سامانه طرح رجیستری ثبت نمایید. در غیر این صورت، دسترسی شما به شبکه قطع خواهد شد.

در نهایت، اگر از قاچاق بودن کالا مطمئن هستید، بهتر است که از خرید آن صرف نظر کنید. همچنین به یاد داشته باشید که فروشندگان موظف هستند تا اصل بودن دستگاه را در حضور شما به تأیید رسانده و سپس اقدام به فروش آن نمایند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420