لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

طرح رجیستری از اواخر مهرماه اجرایی می‌شود

طرح رجیستری از اواخر مهرماه اجرایی می‌شود

 زمزمه‌های اجرای طرح رجیستری از حدود 10 سال پیش آغاز گردید و آن زمان، به صورت آزمایشی نیز اجرا گردید. اما به دلیل مشکللات زیرساخت و از طرفی ایراداتی که برای مصرف کنندگان به وجود می‌آورد، قضیه به صورت کامل کنسل شد. اما حرف و حدیث‌ها پیرامون این طرح از سال گذشته مجددا آغاز گردید و دولت نیز به شدت به دنبال اجرایی شدن آن است و اینبار تصمیم قاطعانه آنها، باعث شده تا طرح رجیستری از 28 مهرماه استارت بخورد. آقای دهقانی‌نیا؛ مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز تاریخ اشاره شده برای اجرای طرح رجیستری را تأیید نموده است.

اما بسیاری از کاربران ایرانی، اجرای این طرح را باعث گران‌تر شدن دیوایس‌ها می‌دانند و به همین دلیل، آنچنان با آن موافق نیستند و اعتراضات خود را به گونه‌های مختلف عنوان کرده‌اند. اما آقای دهقانی‌نیا در این باره می‌گوید:

اجرای طرح رجیستری خللی در دستگاه‌هایی که تا به حال فعال شده‌اند ایجاد نخواهد کرد و تا کنون، حدود 60 دیوایس به زنجیره این طرح اضافه شده‌اند. از طرفی دیگر نیز با هماهنگی‌هایی که در قسمت‌های مختلف صورت گرفته، سعی می‌کنیم تا بازار را کنترل کرده و جلوی افزایش قیمت‌های سرسام‌آور را بگیریم.

توسط آقای دهقانی‌نیا

 مسئولین مرتبط نیز پیشتر بارها روی این موضوع تأکید کرده بودند که موبایل‌های فعال و قابل استفاده در حال حاضر، دچار هیچ نقصی نخواهند شد و تنها دیوایس‌هایی که بعد از شروع طرح وارد کشور خواهند شد، باید ابتدا رجیستر شوند.

به گفته ایشان، اجرای طرح رجیستری باعث ایجاد هماهنگی بیشتر بین وارد کننده، توضیع کننده، فروشنده و مصرف کننده خواهد شد و الگوی مصرف دیوایس‌ها را نیز تغییر خواهد داد. یکی از کاربردهای این طرح، ردیابی و از کار انداختن کامل موبایل‌های سرقت شده است که مطمئنا به این ترتیب، تعداد سارقین تلفن‌های هوشمند در کشور نیز کاهش خواهد یافت.

آقای دهقانی‌نیا در مورد وارد شدن کالاهای مسافرتی به داخل کشور نیز چنین توضیح می‌دهد:

دیوایس‌هایی که از طریق مسافر وارد کشور می‌شوند، باید مالیات گمرک آنها پرداخته شود و با هماهنگی‌هایی که با مسئولین گمرک صورت گرفته، کارهای مربوطه در همان قسمت انجام می‌شود و کاربران نگران این موضوع نباشند. تعرفه ورود کالا نیز همان 5 درصد سابق خواهد بود.

توسط آقای دهقانی‌نیا

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420