لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیفون 8 | تغییراتی که باعث تحول در خط تولید آیفون می‌گردد

آیفون 8 | تغییراتی که باعث تحول در خط تولید آیفون می‌گردد

ماه آینده، باید منتظر معرفی پرچمدار بعدی کمپانی اپل؛ آیفون 8 باشیم. در حالی که با معرفی این محصول باید انتظار ایجاد انقلابی عظیم در عرصه تلفن‌های هوشمند داشته باشیم، اما از طرفی دیگر تولید و عرضه این محصول، خط تولید آیفون اپل را با دگرگونی مواجه خواهد کرد. در این مطلب به این موضوع پرداخته‌ایم و ۵ تغییر اساسی که بعد از معرفی آیفون 8 در چرخه تولید پرچمداران اپل رخ خواهد داد را بررسی می‌کنیم.

 

No Home Button

 

حذف دکمه هوم

ظرف چند سال اخیر، اپل تغییراتی را در چرخه تولید آیفون‌های خود اعمال کرده است. در آیفون 7 شاهد حذف جک ۳.۵ میلیمتری هدفون بودیم و ظاهرا در آیفون 8، باید انتظار حذف دکمه هوم را داشته باشیم. پرچمدار بعدی اهالی کوپرتینو احتمالا به دکمه هوم مجازی مجهز خواهد شد که امکان انتقال به نقاط مختلف صفحه یا حتی حذف را نیز داراست. همچنین پیش‌بینی می‌شود که قسمت پایینی صفحه نمایش (مانند قیمت تاچ بار مک بوک‌های جدید) به پنل لمسی مجهز باشد که طبق گزارشات، نام Function Area برای آن در نظر گرفته شده است.

بر اساس اطلاعاتی که از فرمور هوم پاد استخراج شده است، قسمت اشاره شده قابلیت پنهان شدن به صورت خودکار را نیز داراست و به عنوان مثال در هنگام مشاهده فیلم یا فایل های ویدئویی، مزاحمتی برای کاربر ایجاد نخواهد کرد. از طرفی دیگر برخی منابع معتقد هستند که قسمت Function Area به سنسور تشخیص اثر انگشت نیز مجهز خواهد بود که درون صفحه نمایش گنجانده شده است.

 

Edge to Edge Display

 

صفحه نمایش بدون حاشیه

تمامی آیفون ها تا به حال از تکنولوژی LCD در صفحه نمایش خود بهره می‌بردند. در حالی که آیفون 7 اس نیز پیش‌بینی می‌شود که این مسیر را دنبال کند، اما باید منتظر تحولی عظیم در این زمینه باشیم و بر اساس گزارشات مختلف، آیفون 8 به صفحه نمایش OLED مجهز خواهد بود. همانطور که می‌دانید، پنل‌های OLED دارای ویژگی‌های زیادی هستند که از جمله آنها می‌توان به رنگ‌های مشکی‌تر، کنتراست بیشتر، زاویه دید بیشتر و مصرف کمتر باتری اشاره کرد.

آیفون 8 همچنین اولین محصول اپل خواهد بود که از صفحه نمایش بدون حاشیه بهره می‌برد که می‌توان گفت قسمت اعظم نمای جلویی دیوایس را به خود اختصاص می‌دهد. برخی گزاریش‌های دیگر نیز حاکی از آن است که کلیه آیفون‌های تولید شده در سال ۲۰۱۸ به پنل‌های OLED مجهز می‌شوند. به این ترتیب دیگر اثری از تلفن‌های هوشمند اپل با صفحه نمایش LCD نخواهد بود.

 

Wireless Charging

 

شارژ بی‌سیم و درگاه USB-C

زمانی که صحبت از شارژ بی‌سیم می‌شود، به نظر می‌رسد که اپل کمی از سایر رقبا عقب مانده است. اما ظاهرا قرار است که قضیه تغییر پیدا کند و اهالی کوپرتینو از امسال، به جمع تولید کنندگان تلفن هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم اضافه می‌شوند. طبق احتمالات و پیش‌بینی‌ها، هر سه آیفون جدید به تکنولوژی شارژ بی‌سیم مجهز خواهند بود و این قضیه تنها به آیفون 8 معطوف نمی‌شود.

همچنین بر اساس شایعات متعدد، احتمالا آیفون 8 اولین تلفن هوشمندی خواهد بود که به درگاه USB-C مجهز می‌شود. اگرچه این خبر هنوز به طور کامل تأیید نشده است، اما باید بگوییم که USB-C درگاهی است که قابلیت اتصال به Thunderbolt را نیز داراست و احتمالا در آینده‌ای نزدیک، می‌توانید آیفون خود را بدون هیچ تبدیلی به مک‌بوک متصل نمایید.

 

Face ID

 

سنسور تشخیص چهره

سنسور اثر انگشت، یکی از مواردی است که در زمینه آیفون 8، صحبت‌های زیادی پیرامون آن صورت گرفته است و هنوز نیز مشخص نیست که اثری از آن در پرچمدار بعدی اپل خواهد بود یا خیر. اما خبرهای جدید حاکی از آن است که سنسور اثر انگشت از آیفون نسل بعد برداشته خواهد شد و جای خود را به سنسور تشخیص چهره می‌دهد.

سنسور تشخیص چهره آیفون 8 که با نام Face ID از آن یاد می‌شود، از تکنولوژی جدید و به روزی استفاده خواهد کرد که از قدرت و سرعت عمل بالایی برخوردار است. دوربین جلوی آیفون نسل بعد به سنسور‌های پیشرفته سه‌بعدی و اشعه مادون قرمز مجهز خواهد بود که به دیوایس این قابلیت را می دهد تا تصویر کاربر را با دقت و امنیتی مثال‌زدنی تشخیص دهد و مانند سایر رقبا، امکان دور زدن آن وجود نخواهد داشت!

 

AR

 

بهره‌گیری از تکنولوژی واقعیت افزوده

با وجود اینکه تمامی قابلیت‌های جدید آیفون 8 در نوع خود بی‌نظیر و انقلابی خواهند بود، اما یکی از آنها بی‌شک با بقیه متفاوت است و آن هم چیزی نیست جز استفاده از تکنولوی واقعیت افزوده. آیفون 8 اولین آیفونی نیست که از این فناوری استفاده می‌کند، اما اولین محصولی است که کاملا بر اساس این تکنولوژی طراحی و تولید شده است.

پرچمدار بعدی کمپانی اپل اواخر شهریور به همراه ARKit معرفی خواهد شد و طبق پیش‌بینی‌ها، از لیزرهایی در قسمت پشتی بهره‌مند است که کمک شایان توجهی به واقعیت افزوده خواهد کرد. از طرفی دیگر نیز ظاهرا طراحان و مهندسان اپل در حال توسعه و طراحی یک هدست واقعیت افزوده نیز هستند و باید امیدوار باشیم آیفون‌هایی که در آینده‌ای نزدیک تولید می‌شوند، از این تکنولوژی به نحو احسنت استفاده کنند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420