لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مقایسه حالت پرتره در آیفون 7 پلاس و وان پلاس 5

مقایسه حالت پرتره در آیفون 7 پلاس و وان پلاس 5
دوربین‌های دوگانه، به مبنای رقابتی خاصی بین تلفن‌های هوشمند تبدیل شده‌اند. شرکت‌های مختلف تولید کننده، روش‌های خود را برای تنظیمات این حالت دارند. هوآوی ابتدا از شاتر مونوکروم در کنار دوربین اصلی استفاده کرد، ال‌جی از دوربین Wide-Angle بهره برد و بعد از آنها، اپل و وان پلاس از دوربین‌های Tele در محصولات خود استفاده کردند.
 
در حالی که حالت سیاه و سفید P10 هوآوی بسیار زیبا به نظر می‌رسد یا حالت واید قرار گرفته در G6 ال‌جی باعث می‌شود تا فضای بیشتری را در اختیار داشته باشیم، اما به شخصه حالت پرتره قرار گرفته در آیفون 7 پلاس که با دوربین Tele گرفته می‌شود و اجازه زوم بدون کاهش کیفیت به کاربر می‌دهد را بیشتر از سایر رقبا می‌پسندم.
 
ولی در کنار زوم دیجیتال که بدون کاهش کیفیت انجام می‌پذیرد، لنز‌های Tele برای محاسبه عمق میدان و شکار عکس‌های پرتره بسیار مناسب هستند. قابلیت پرتره که در برخی مواقع با نام Bokeh شناخته می‌شود، این امکان را در اختیار کاربر می‌گذارد تا با محو کردن پس زمینه، تمرکز بیشتری روی سوژه انجام پذیرفته و تصویر زیباتری شکار شود.
 
اما در کنار آیفون 7 پلاس، وان پلاس 5 نیز از لنز Tele بهره می‌برد و به این ترتیب، قابلیت ثبت تصاویر پرتره را داراست. حالا سوالی که پیش می‌آید، این است که کدام یک بهتر است؟ دوربین دوم آیفون 7 پلاس ۱۲ مگاپیکسلی بوده و این در حالی است که وان پلاس 5 از دوربین دوم ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد. اما آیا سایز بزرگتر تصویر می‌تواند باعث شود تا کیفیت بهتری را شاهد باشیم؟ باهم این موضوع را بررسی می‌کنیم:
 
حالت اول
 
 Compare 1
 
زمانی که صحبت از کیفیت تصویر به میان می‌آید، وان پلاس 5 عملکرد آنچان مناسبی از خود نشان نمی‌دهد. چرا که حتی در شرایط ایده‌آل، تصاویر شکار شده با آن برخی مواقع خوب و برخی مواقع ضعیف است. اولین مرحله از این تست، مثال خوبی برای عملکرد ضعیف وان پلاس 5 به نظر می‌رسد. نتیجه کار کاملا گویاست و نیازی به پرداختن به جزئیات نیست. اما باید بگوییم که ما این حالت را حدودا ۴ یا ۵ بار عکاسی کردیم تا شاید به نتیجه بهتری دست پیدا کنیم، اما متأسفانه اینگونه نشد.
 
اما آیفون 7 پلاس سوژه را بسیار شارپ ثبت نموده و محیط پشت آن را به زیبایی به صورت محو درآورده است. نتیجه کار فوق‌العاده نیست اما در مقایسه با وان پلاس بسیار قابل قبول است.
 
حالت دوم
 
Compare 2
 
وان پلاس 5 در این حالت، عملکرد بهتری نسبت به مرحله پیشین از خود نشان داد. تصویر بسیار شارپ‌تر شده و تفاوت محسوسی بین سوژه و بکگراند مشاهده می‌شود. زمانی که نتیجه کار را در کنار هم مشاهده می‌کنیم، می‌توان گفت که وان پلاس 5 عملکرد تقریبا بهتری نسبت به آیفون 7 پلاس از خود نشان داده است.
 
تصویر شکار شده توسط آیفون از کنتراست بالاتری برخوردار بوده و رنگ‌های گرمتری را به نمایش می‌گذارد.
 
در هر صورت، عملکرد هر دو دیوایس تا حدودی یکسان بوده، اما تصویر گرفته شده توسط وان پلاس 5 تا حدودی نرم‌تر به نظر می‌رسد. البته این موضوع تا زمانی که روی عکس زوم نکنید، مشخص نیست.
 
حالت سوم
 
Compare 3
 
در این مرحله حتی اگر به جزئیات توجه نکنیم، تفاوت این دو دیوایس مانند روز روشن است. تصویر گرفته توسط آیفون دارای رنگ‌های بیش از حد سرد است و تناسب رنگ سفید آن نیز به هیچ عنوان رعایت نشده است.
 
در حالی که سردی و تناسب رنگ سفید به عنوان یک نگرانی به حساب می‌آید، اما وان پلاس 5 عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است.
 
در حالت کلی هر دو دیوایس نمره منفی از این مرحله کسب کردند. اما باید بگوییم که وان پلاس تصویر بهتری نسبت به آیفون ثبت نموده است.
 
مقایسه و جمع بندی
 
همانطور که مشاهده کردید، هیچ یک از دو دیوایس مورد مقایسه در این مطلب نتوانستند آنچنان که باید و شاید، انتظارات ما را برآورده نمایند. چیزی که مشخص است، تکنولوژی همچنان راه بلند و بالایی در پیش دارد تا توانایی ثبت تصاویر طبیعی و زیبا را در خود ببیند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420