لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

نقد و بررسی آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ

نقد و بررسی آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ
با وجود اینکه تبلت ها در طی چندساله گذشته به محبوبیت عجیبی دست یافتند اما بلافاصله پس از مدتی شاهد افول در بخش فروش و جذابیت این محصولات بودیم. به قول خودمان کاربران هنگامی که اولین آیپد عرضه شد آن را به دید یک محصول جایگزین کامپیوترهای شخصی خود می داستند اما این انتظار درطی این سال ها برآورده نشد. حال اپل دو سالی می شود که سری پرو را با این هدف عرضه کرده و با گذشت یک سال پس از عرضه نسخه ۹.۷ اینچی حال این شرکت محصولی تازه به نام آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی را عرضه کرده که در واقع جایگزین نسخه قبلی است. حال پس از بررسی کردن این محصول به جرات می توان گفت که این محصول، نماد کمال گرایی اپل است؛ چراکه تمامی موارد در این آیپد به درستی انتخاب شده اند.
 
آیپد پرو ۱۲.۹ و آیپد پرو ۹.۷ اینچی اپل در سال گذشته از لحاظ سخت افزاری محصولاتی مناسب بودند اما بسترهای اصلی و حیاتی بود که خلا شان در این محصولات به شدت احساس می شد اما اپل در آیپد پرو جدید خود تصمیم گرفته است که دسته آیپد را حسابی جدی گرفته و حالا می تواند بیشتر به شعار خود یعنی جایگزین یک کامپیوتر نزدیک تر شده است. البته به نوعی این محصول برای امروز ساخته نشده است،‌ بلکه پتانسیل اصلی آن با سیستم عامل جدید iOS 11 دیده خواهد شد اما به هرحال اجازه دهید که بدون هرگونه مقدمه ای به سراغ بررسی این محصول برویم.
 

طراحی

 
اگر یادتان باشد چندی پیش بررسی آیپد نسل پنچ را برایتان منتشر کردیم و حال با دیدن محصول در کنار آن مدل می توان به قاطعیت گفت که سری پرو واقعا از لحاظ طراحی و کیفیت در درجه بالایی قرار دارند – هرچند که این موضوع به معنای بد بودن آیپد ۵ نیست بلکه به معنی بهتر بودن سری پرو است! آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی نسبت به مدل ۹.۷ اینچی سال گذشته اندکی بزرگتر شده اما وزن یک پوندی و ضخامت ۶.۱ میلی متری همچنان پابرجاست. درواقع از لحاظ وزن و ضخامت آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی دقیقا مشابه مدل ۹.۷ اینچی این محصول است. همانند سایر محصولات اپل آیپد پرو از بدنه فلزی در پشت با نمایشگر کاملا شیشه ای در جلو استفاده می کند و از لحاظ استحکام و کیفیت ساخت در بالاترین درجه ممکن قرار دارد و واقعا نمی توان به آن ایرادی وارد کرد. یکی از اساسی ترین تغییراتی که اپل در آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی ایجاد کرده است حاشیه کم نمایشگر صفحه است. اپل در آیپد ایر برای اولین بار حاشیه آیپد نسل قبل یعنی آیپد ۴ را کاملا نصف کرد و حال پس از گذشت چهار سال حال حاشیه آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ دقیقا نصف آیپد پرو ۹.۷ اینچی است. این یعنی که شما با داشتن اندازه نسبتا یکسان دارای فضای بسیار بیشتری برای کار دارید. همانند هر آیپد پرو دیگر، آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی نیز از قلم اپل پنسل و کیبورد اپل پشتیبانی می کند. مسلما کیبورد این مدل با مدل ۹.۷ اینچی از لحاظ ابعاد متفاوت است اما اپل پنسل به خوبی بر روی این محصول عمل کرده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. درکل از لحاظ طراحی آیپد پرو یک شاهکار اساسی به شمار می آید و نمی توان ایراد خاصی را به این محصول وارد کرد.
 

صفحه نمایش

 
یکی دیگر از ویژگی های اصلی آیپد پرو جدید اپل تغییر کردن ابعاد نمایشگر صفحه است. تا به امروز استاندارد نمایشگرهای آیپد همیشه ۹.۷ اینچ بوده است اما اپل بالاخره سنت شکنی کرد و ابعاد ۱۰.۵ اینچی را به این محصول آورد. همانطور که گفتیم به دلیل افزایش ابعاد نمایشگر شاید انتظار افزایش ابعاد را نیز داشته باشید اما به دلیل کاهش حاشیه نمایشگر ابعاد دستگاه تفاوت آنچنانی با مدل قبلی ندارد هرچند ابعاد دستگاه به هرحال کمی بزرگتر از حالت عادی است. این یک نمایشگر با رزولوشن 2224 در 1668 می باشد که همچنان شفافیت و دقت فوق العاده بالایی دارد. همچنین برخلاف آیپد نسل پنجم، فاصله بین شیشه و پنل اصلی صفحه کاهش یافته و این موضوع باعث می شود که صفحه شما روشن تر باشد، انعکاس کمتری داشته باشد و البته وقتی که آیکن ها را لمس می کنید حس اینکه شما واقعا درحال لمس این آیکن ها هستید به شما القا می شود. این نمایشگر ۱۰.۵ اینچی مانند نسل قبل از فناوری True Tone نیز استفاده می کند که در واقع یک هاله نور متناسب با شرایط نوری اطراف شما ایجاد کرده و باعث می شود که نمایشگر آیپد همانند یک تکه کاغذ دیده شود. حال برسیم به ویژگی که ما برای آن فوق العاده هیجان زده هستیم. ProMotion یک ویژگی تازه در نمایشگر آیپد های جدید است که در واقع رفرش ریت صفحه را از ۶۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز می رساند اما این یعنی چه؟ خب تا به امروز هر نمایشگری را که دیده بودید از رفرش ریت ۶۰ هرتزی استفاده کرده است اما این آیپدها نرخ بالاتری دارند و این موضوع باعث می شود که همه چیز در این صفحه فوق العاده سریع و روان حرکت کنند و همه چیز با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دیده شود. درکل از بابت نمایشگر باید بگوییم که این بی نقص ترین نمایشگر موجود بر روی یک تبلت است و هیچ نقدی برآن وارد نیست.
 

سخت افزار و باتری

 
اپل با سری پرو تبلت های خود ثابت کرد که تبلت ها نیز می توانند قدرت بالایی داشته باشد اما شرایط با آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی فوق العاده متفاوت تر است. اپل در این محصول از پردازنده A10X Fusion با چهار گیگابایت حافظه رم استفاده کرده است و سرعت و قدرت محصول به اندازه ای بالا است که می توان به راحتی با یک مک بوک از لحاظ سرعت پردازشی رقابت داشته باشد. مسلما توسعه دهندگان در این بخش نقش مهمی دارند چراکه باید اپلیکیشن هایی متناسب با این سیستم عامل و این همه قدرت تولید کنند تا بتوان نهایت استفاده را از این محصول داشت اما به طور کلی این یک آیپد قوی است؛ رندر کردن یک ویدیو 4K در کمترین زمان ممکن موردی نیست که در هر تبلتی دیده شود. برای درک بهتر بد نیست اشاره کنیم که آیپد پرو توانسته است بنچمارک ۹۳۰۰ را در آزمایش چند هسته ای به دست آورد که یک مقدار فوق العاده دیوانه کننده است. آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی در سه مدل با حافظه های ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می شود که نسبت به مدل های قبلی کاملا دوبرابر شده است. در زمینه باتری شاهد تغییر آنچنانی نیستیم اما این موضوع به تنهایی موضوع بدی نیست چراکه آیپد شما همچنان تا ۱۰ الی ۱۱ ساعت با استفاده کلی شارژدهی می کند و با استفاده سنگین می توانید تا ۸ ساعت از این دستگاه استفاده کنید. تاچ آیدی به کار رفته در این محصول نیز حالا مشابه تاچ آیدی به کار رفته در آیفون ۷ است و این یعنی که سرعت باز شدن دستگاه و انجام خرید ها فوق العاده سریع تر خواهد بود.
 

نرم افزار و لوازم جانبی

 
این یک بخش فوق العاده مهم برای آیپدهای اپل است. آیپد پرو درحال حاضر با سیستم عامل iOS 10 عرضه می شود که شاید ویژگی خاصی برای این محصول به ارمغان نیاورد اما در پاییز سال جاری همه چیز تغییر میکند. سیستم عامل iOS 11 به جرات مهم ترین آپدیت برای آیپد است چرا که این محصول را به یک مک برای شما تبدیل می کند!‌امکان اجرای برنامه ها در کنار هم به صورتی ویژه و افزوده شدن داک برای دسترسی به برنامه ها در هر زمان و افزوده شدن برنامه فایل منیجر از ویژگی های اصلی این سیستم عامل است که برای آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی به طور کامل بهینه شده است. درکل تا زمانی که این نسخه عرضه شود نمی توان صحبت خاصی درباره این محصول داشت. آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی همانند نسخه های قبلی از اپل پنسل و کیبورد هوشمند پشتیبانی می کند اما در زمینه اپل پنسل نکته مهمی وجود دارد. همانطور که گفتیم نمایشگر آیپد از فناوری ProMotion استفاده می کند که سرعت حرکت محتوا را بهبود بخشیده است. حال به کمک این فناوری نوشتن با اپل پنسل بر روی آیپد حس واقعی تر و سریع تری دارد و می توانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.
 

دوربین و اسپیکر

 
دوربین به کار رفته در آیپد جدید اپل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت لرزشگیر اپتیکال، فیلمبرداری ۴ کی،‌گشودگی لنز f/1.8 و فلاش ال ای دی چهارگانه می باشد. مشخصات آشنایی دارد نه؟ خب دلیلش اینجاست که دوربین به کار رفته در آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی درست همانند دوربین آیفون ۷ اپل است که پیش از این دیده بودیم. برای همین از بابت دوربین باید خیالتان راحت باشد چراکه یکی از بهترین دوربین های موجود در تلفن های هوشمند بازار بر روی آیپد شما قرار گرفته است و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. در زمینه اسپیکر نیز تغییر خاصی شاهد نیستیم؛ همان اسپیکرهای استریو چهارگانه در اطراف دستگاه قرار گرفته اند که کیفیت صدای فوق العاده عالی دارند… احتمالا بهترین اسپیکرهای درون یک تبلت.
 

جمع بندی

بگذارید به سادگی تمام به شما بگوییم که این بهترین آیپد موجود در بازار است. تقریبا همه چیز درباره این تبلت بدون نقض و عالی به نظر می رسد و این موردی است که مدت هاست منتظرش هستیم. اما نکته مهم درباره این آیپد مشخصات فنی بالا و بدون نقص آن نیست بلکه اپل به نظر می رسد که به مفهوم آیپد جایگزین لپتاپ شماست درحال نزدیک تر شدن است و سیستم عامل iOS 11 خود نقش فوق العاده مهمی در این زمینه دارد. درکل این یک محصول بی نقص است و شما می توانید آن را با قیمت پایه ۶۴۹ دلار خریداری کنید. البته اگر به دنبال استفاده آنی از مزایای سیستم عامل iOS 11 هستید باید تا پاییز برای خرید این محصول صبر کنید.
 
 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420