لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

۵ محصول برتر اپل در سال ۲۰۱۶

۵ محصول برتر اپل در سال ۲۰۱۶

محصولات تولید اپل در سال ۲۰۱۶

سال 2016 نیز گذشت و در این سال، اهالی کوپرتینو محصولات متنوعی را به بازار عرضه کردند؛ آیفون‌های جدید در کنار آیپدهای تازه و مک‌های بروز شده، همگی از محصولاتی هستند که این شرکت در سال 2016 رونمایی کرد. با وجود اینکه اپل سالی آرام و بدون جنجالی را پشت سر گذاشت اما بازهم عملکرد خوبی از این شرکت را شاهد بودیم. در این مطلب به معرفی بهترین محصولات معرفی شده توسط اپل در سال 2016 خواهیم پرداخت.

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

اجازه دهید مقاله را با بهترین و پر فروش ترین محصولات اپل یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس آغاز کنیم. اپل در شهریورماه سال جاری از دو آیفون جدید خود به نام آیفون 7 و آیفون 7 پلاس رونمایی کرد. پیش از معرفی این دو محصول، شبکه مجازی پر شده بود از شایعات مختلف که یکی از مهمترین آن‌ها، حذف جک هدفون بود، اما چندان علاقه نداریم این بحث تکراری را بازگو کنیم. آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از طراحی مشابه با طراحی قبلی بهره می‌برند اما قسمت پشتی دستگاه تغییر کرد و رنگ‌های جدیدی به این محصولات اضافه شد. همچنین اپل در این محصولات از چیپست‌هایی قوی‌تر، صفحه‌ نمایش‌های با کیفیت‌تر و دوربین‌هایی بهتر استفاده کرد و فراموش نکنیم که آیفون 7 پلاس از دوربینی دوگانه برخوردار بود. بدنه ضد آب، بازطراحی دکمه هوم، موتور Taptic Engine نسل دوم و البته اسپیکرهای استریو از ویژگی‌های این محصولات بودند. درکل با وجود مزایای فراوان، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به دلیل نداشتن تفاوتی خارق العاده نسبت به قبل برای برخی خسته کننده به شمار می‌رفت اما شکی نیست که درکل این بهترین آیفون اپل است.

مک بوک پرو

در طی مراسم آبان ماه اپل، این شرکت بالاخره از مک بوک‌ پرو‌هایی با طراحی و شکل و شمایل تازه رونمایی کرد. این محصول حدود چند سالی بود که دچار تغییر انقلابی نشده بود و حالا اپل در سال 2016، این محصول را بروزرسانی کرد. مک بوک پرو در دو اندازه 13 و 15 اینچی و در رنگ‌های نقره ای و خاکستری فضایی عرضه می‌شود. این محصولات نسبت به قبل سبک تر، باریک تر، جذاب تر شده اند، هرچند که حذف لوگوی درخشان اپل نیز بخشی از تغییرات طراحی به شمار می‌رود. مک بوک پرو‌های جدید به دلیل سخت افزار خود می‌تواند سنگین ترین وظایف را انجام دهد و این موضوع به لطف داشتن SSD سریع، رم زیاد و پردازنده جدید است. طبیعتا دو ویژگی اصلی این محصول، سنسور اثر انگشت تاچ آیدی و تاچ بار است. تاچ بار یک نوار لمسی در بالای کیبورد است که در واقع رابط بین کاربر و صفحه نمایش از طریق لمس است؛ اما نه از طریق لمس صفحه نمایش، بلکه از طریق لمس تاچ بار. این بخش به کاربران امکاناتی فراوان می‌‍دهد و درکل یکی از نوآوری‌های اپل به شمار می‌رود. البته درست است که پورت‌های USB-C برای استفاده کاربران چندان راحت نیست و برخی مشکلات پیرامون باتری دستگاه منتشر شده است، اما درکل باید گفت که مک بوک‌ پرو‌های اپل بهترین لپتاپ‌های این شرکت هستند. این محصول در یک مدل 15 اینچی و دو مدل 13 اینچی عرضه می‌شود که یکی با تاچ بار و دیگری فاقد این ویژگی است.

آیپد

آیپدهای اپل امسال نیز سال فوق العاده ساکتی داشتند و به نوعی بابت ایجاد نگرانی در میان کاربران شده است، اما درهرحال، اپل آیپد جدید خود را در فروردین سال جاری به نام آیپد پرو 9.7 روانه بازار کرد. این آیپد از لحاظ طراحی چندان تغییرات خاصی نداشته است، اما ویژگی‌های آن باعث جذابیت این محصول می‌شود. آیپد پرو جدید امسال به رنگ رزگلد نیز مجهز شده است که زیبایی خاصی را به این محصول بخشیده است، همچنین بخش آنتن دستگاه تغییر کرده و دوربین دستگاه نیز بیرون زده است که دلیلش را در ادامه توضیح خواهیم داد. آیپد پرو 9.7 از صفحه نمایشی با همان ابعاد و رزولوشن قبلی استفاده می‌کند اما حالا مقدار قابل توجهی روشن تر شده و میزان انعکاس نور در آن کاهش پیدا کرده است. این صفحه نمایش همچنین به فناوری True Tone مجهز شده که رنگ صفحه را متناسب با محیط اطراف سازگار کرده و صفحه نمایش آیپد را مانند یک کاغذ جلوه می‌دهد. در ضمن این صفحه نمایش حالا از قلم اپل نیز پشتیبانی می‌کند. آیپد پرو 9.7 از پردازنده A9X استفاده می‌کند که در کنار دو گیگابایت حافظه رم و سیستم عامل سبک iOS عملکردی فوق العاده دارد. اپل همچنین به این محصول چهار اسپیکر استریو اضافه کرده و درگاه SmartConnector را برای اتصال لوازمی مانند کیبورد هوشمند به این تبلت افزوده است. دوربین آیپد پرو 9.7 یک دوربین 12 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوهای 4K است و دلیل برجستگی دوربین نیز همین است. درکل آیپد پرو سعی دارد تا خود را به عنوان جایگزین یک لپتاپ نشان دهد و در این راه نیز تا حدی موفق بوده است، اما محدودیت‌های نرم افزاری و 100 دلار افزایش قیمت، مانع دستیابی به این موضع می‌شود.

آیفون SE

اپل در طی همان مراسم فروردین سال 95، برای اولین بار از محصولی به نام آیفون SE رونمایی کرد. به صورت ظاهری، این محصول دقیقا همان آیفون 5 اس با لبه‌های مات و علامت SE در پشت و البته رنگ رزگلد است. اما چیزی که این محصول را یک آیفون خاص می‌کند، مشخصات درون آن است. آیفون SE به نوعی یک آیفون 6 اس در قالب آیفون 5 اس است؛ این یعنی که شما به پردازنده A9، دو گیگابایت حافظه رم، دوربین 12 مگاپیکسلی با فیلمبرداری 4K و غیره دسترسی خواهید داشت. البته اینجا برخی موارد نیز وجود دارد که باید توجه کرد. دوربین سلفی، سنسور اثر انگشت و صفحه نمایش 4 اینچی آیفون SE درست همانند آیفون 5 اس بوده و خبری از لمس سه بعدی هم نیست که شاید آنقدرها هم بد نباشد، چراکه شما تنها 399 دلار برای مدل پایه پرداخت خواهید کرد که برای یک آیفون به نوعی بسیار عالی است. درکل آیفون SE بهترین آیفون خوش قیمت اپل در بازار است.  

اپل واچ سری دو

امسال شاهد رونمایی از نسل دوم ساعت هوشمند اپل یعنی اپل واچ سری دو بودیم. این محصول از لحاظ ظاهری تغییر خاصی نکرده و بیشتر به رفع ایرادات نسل قبلی در کنار افزودن ویژگی‌های جدید پرداخته شده است. اپل واچ سری دو در همان دو سایز 38 و 42 میلی متری در مدل‌های اسپرت، استیل و ادیشن عرضه می‌شود و البته دو مدل هرمس و نایکی+ را نیز مد نظر بگیرید. مدل ادیشن برخلاف نسل قبل از بدنه‌ای سرامیکی برخوردار است؛ مدل هرمز همان مدل استیل با بند‌های فوق العاده شیک این شرکت بوده و درنهایت مدل نایکی+ همان مدل اسپرت اپل واچ سری دو با بندهایی اسپرت و البته واچ‌ فیس‌ها و برنامه اختصاصی نایکی است. اپل واچ سری دو به نمایشگری با روشنایی 1000 نیت، پردازنده S2 با سرعتی بیشتر، باتری بزرگتر و مقاومت بیشتر در برابر آب نیز مجهز شده که ارزش آن را بیشتر می‌کند. یک ویژگی جالب اپل واچ 2، امکان خارج کردن آب از درون اسپیکر به کمک سیستم لرزشی است که بسیار جذاب و نوآورانه است. در نهایت اپل، اپل واچ نسل قبل را با پردازنده S2، قیمت 249 دلاری و عنوان اپل واچ سری یک نیز عرضه کرد.  

ایرپاد بی سیم :

در این جا، به یکی از جنجالی ترین گجت‌های پوشیدنی اپل می‌پردازیم. ایرپاد‌های اپل در واقع هندزفری‌های بدون سیم اپل هستند که به صورت جادویی کار می‌کنند! این محصولات درون یک کیس جذاب قرار می‌گیرند که خود نقش شارژر ایرپادهای شما را نیز به عهده دارد. برای اتصال ایرپادها به آیفون کافیست کیس را نزدیک آیفون گرفته و درب کیس را باز کنید، گزینه اتصال را انتخاب کنید و تمام! همچنین امکان متصل شدن ایرپاد به سایر محصولات اپل به کمک آیکلود نیز متصل می‌شوند که واقعا خارق العاده است. ایرپاد های اپل دارای سنسورهایی مخصوص هستند و یعنی با خارج کردن یک ایرپاد از درون گوش، آهنگ شما متوقف شده و با قرار دادن آن درون گوش، آهنگ دوباره پخش خواهد شد. در کل ایرپاد یکی از بهترین محصولات تولید شده توسط اپل تا به امروز است.  

مک بوک رتینا  

درنهایت بد نیست اشاره ای داشته باشیم به بروزرسانی مک بوک رتینا اپل که در ابتدای سال رخ داد. اپل مک بوک رتینای باریک و جذاب خود را با پردازنده‌ای قدرتمندتر و رنگ جدید رزگلد بروز کرد و در واقع تنها لپتاپ اپل با چهار رنگ اصلی این شرکت است. جدای از این موارد، ویژگی خاص دیگری در این نسخه دیده نمی‌شود.

 

{media id=1051,layout=blog}

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420