لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

راهنمای کامل اپل تی وی جدید |  TV

راهنمای کامل اپل تی وی جدید |  TV

اپل تی وی جدید اپل :

اپل در سال 2015، چهارمین نسل از ستاپ باکس‌های خود یعنی اپل تی‌ وی 4 را رونمایی کرد. این محصول از لحاظ طراحی فقط کمی بزرگتر شده بود، اما جایی که تفاوت واقعا احساس می‌شد، رابط کاربری و سیستم عامل آن است. به گفته اپل، آینده تلویزیون‌ها، برنامه‌ها هستند و برای همین این محصول را طراحی کرده است. در ادامه شما را با این محصول آشنا خواهیم ساخت.

با اپل تی‌ وی جدید آشنا شوید

 
new-apple-tv-hero.JPG
 

همانند نسل قبل، اپل تی‌ وی 4 مانند یک جعبه با رنگ مشکی مات است که این بار کمی بلندتر و پهن‌تر شده ولی درعوض، از پردازنده و سخت افزار بهتر و سریع تری برخوردار شده است. در پشت این دستگاه، پورت‌های HDMI، پورت پاور دستگاه، پورت Ethernet و پورت USB-C قرار دارد. در کنار اپل تی وی جدید، یک کنترلر وجود دارد که به طور کامل از نو طراحی شده است.

سخت افزار اپل تی وی جدید

 

_DSC2624.jpg

 

از لحاظ مشخصات سخت افزاری، اپل تی‌ وی نسل 4 شاهد یک تغییر فوق العاده مهم بوده است؛ این محصول به چیپ A8 از نوع 64 بیتی ساخت اپل مجهز شده است و این یعنی که عملکرد دستگاه در زمینه اجرای بازی بسیار عالی عمل خواهد کرد. همچنین درون این محصول، دو گیگابایت حافظه رم به کار رفته، از باندهای وای فای سریع تری برخوردار شده و در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی روانه بازار می‌شود. در زمینه رزولوشن، شما باید همچنان به 1080p متکی باشید، چراکه هنوز خبری از رزولوشن 4K نیست. البته بد نیست اشاره کنیم که با وجود این رزولوشن، شما می‌توانید محتوا را با سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه تماشا کنید.

ریموت سیری

همانطور که گفتیم، اپل تی‌ وی 4 از یک ریموت کنترل کاملا جدید به نام ریموت سری برخوردار است. این همچنان یک ریموت کنترل کوچک و خوش دست است، اما طراحی آن به کلی عوض شده است. در قسمت بالای ریموت، شما شاهد یک تاچ پد هستید که می‌توانید با آن بین منوها حرکت کنید و روی محتوای مورد نظر کلیک کنید. همچنین دکمه‌های تازه ای مانند دکمه سیری بر روی آن قرار گرفته است که شما را به راحتی به سوی سیری هدایت می‌کند.

 

apple-tv-remote-lay-hero.jpg

ریموت سیری به گونه ای طراحی شده که شما را در میان صفحات رابط کاربری تازه اپل تی‌ وی هدایت کند. به کمک تاچ پد، شما می‌توانید در میان محتوا حرکت کنید یا موردی را انتخاب کنید. دکمه هوم دستگاه که روی ان علامت یک تلویزیون قرار دارد نیز شما را به صفحه اول می‌برد. در واقع باطن رابط کاربری این محصول درکنار ریموت سیری شبیه به سیستم عامل iOS طراحی شده است. برای دسترسی به سیری نیز می‌توانید دکمه سیری را فشار دهید تا فعال شود. درواقع، سیری با اپل تی‌ وی 4 ادغام شده و شما می‌توانید هرموردی را از او سوال کنید. برای مثال، می‌توانید به او بگویید که جدیدترین انیمیشن‌ها را به شما نشان داده و یکی را پخش کند. یا برای مثال، به سیری بگویید که فرد درون فیلم، چه دیالوگی را به کار برد. ریموت سیری به کمک یک پورت لایتنینگ شارژ می‌شود که خوشبختانه شارژ سریعی دارد.

لوازم جانبی

 

add-controller-hero.jpg

 

اگر ریموت سیری برای شما کافی نیست، اپل چند لوازم جانبی متنوع را برای این محصول معرفی کرده است که می‌تواند شما را راضی کند. برای مثال، تمامی کنترلر‌های Universal از اپل تی وی پشتیبانی کرده و حتی اپل برنامه‌ای برای آیفون در این زمینه عرضه کرده است. اپل تی وی همچنین از برخی دسته‌های بلوتوثی نیز پشتیبانی می‌کند و به کمک این موضوع، امکان بازی کردن با اپل تی وی 4 به صورت تک یا دو نفره میسر خواهد شد.

رابط کاربری

 

apple-tv-top-shelf-hero.jpeg

 

اینجا جایی است که اپل تی‌ وی 4 می‌درخشد. اپل در این محصول از سیستم عامل تازه‌ای به نام tvOS استفاده کرده است، که در واقع نسخه ستاپ باکس iOS به شمار می‌رود. برخلاف نسل قبلی، رابط کاربری اپل تی‌ وی 4 به رنگ سفید بوده و همه چیز به صورت مرتب در سر جای خود قرار گرفته است. آیکن‌ها نیز به صورت بزرگ طراحی شده و با انتخاب آن‌ها، حس پارادوکس به شما منتقل می‌شود.

 

apple-tv-top-shelf-hulu-hero.jpeg

 

ردیف بالایی در رابط کاربری اپل تی‌ وی 4 دقیقا شبیه به داک برنامه‌های آیفون شماست که در آن تا 6 برنامه کاربری شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید آن را به صورت دلخواه تنظیم کنید. تمامی برنامه‌های مورد نظر شما نیز در قسمت پایینی این داک قرار می‌گیرند و شما می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

برنامه‌ها در اپل تی وی

 

apple-tv-default-apps-hero.jpg

 

در اپل تی‌ وی 4، شما می‌توانید از طریق اپ استور، برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود را دانبود و نصب کنید. شما همچنین به برنامه‌هایی که در آیفون و یا آیپد خریداری کرده و با اپل تی وی سازگار هستند را به صورت رایگان تجربه کنید. کافیست وارد اپ استور شده و گزینه Purchased را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که این برنامه‌ها حافظه دستگاه را در بر می‌گیرند؛ برای همین، بد نیست از این بخش، حافظه دستگاه را مدیریت کنید:

Setting>General>Usage>Manage Storage

علاوه بر این ها، اپل چند برنامه به طور پیش فرض در اپل تی‌ وی 4 قرار داده است. این‌ها، لیستی از برنامه‌های پیش فرض در این محصول هستند:

  • iTunes Movies: تمامی فیلم‌های خریداری شده و یا اجاره‌ای آیتونز در این برنامه قرار دارند.
  • iTunes TV Shows: تمامی سریال‌های خریداری شده و یا اجازه‌ای آیتونز در این برنامه قرار دارند.
  • App Store: فروشگاه برنامه‌های مخصوص اپل تی‌ وی 4
  • Photos: مشاهده عکس‌های استریم شده و یا ذخیره شده در iCloud
  • Music: برنامه‌ای جامع از تمامی آلبوم‌ها و آهنگ‌های مورد علاقه شما
  • Search: نوار جستجوی کامل اپل تی‌ وی 4
  • Computers: تمامی آهنگ‌های آیتونز و یا آلبوم فیلم‌های ذخیره شده در Home Sharing، اینجا ظاهر می‌شوند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420