لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ترفند استفاده از باتری | چگونه باتری آیفون را شارژ کنیم که سایکل کمتری بیندازد و عمر باتری بیشتر شود ؟

ترفند استفاده از باتری | چگونه باتری آیفون را شارژ کنیم که سایکل کمتری بیندازد و عمر باتری بیشتر شود ؟

آموزش استفاده درست از باتری آیفون :

شاید بتوان گفت که باتری، یکی از حساس ترین بخش‌های موجود در تلفن‌های هوشمندمان باشد. درست است که باتری‌ها معمولا عمری مفید تا چند سال محدود را دارند اما کاربران بازهم سعی می‌کنند که در این مدت، نهایت استفاده را از باتری داشته باشند. حال برای اینکه طول عمر این باتری‌ها را افزایش داد چه کار باید کرد؟ از 0 تا 100 شارژ نکنید!

احتمالا شنیده اید که تلفن‌های هوشمند چرخه شارژی بین 300 تا 500 مرتبه دارند و لپتاپ‌های اپل هم پس از 1000 باز شارژ شدن، تنها از 80 درصد ظرفیت باتری استفاده می‌کنند. یکی از روش‌هایی که بسیاری از کاربران انجام می‌دهند، شارژ کردن باتری از 0 تا 100 درصد به صورت کامل است، اما شاید برخی ندانند که این کار باعث رخ دادن مشکلی به نام “تاثیر بر حافظه” می‌شود.

این مشکل چیست؟

مشکل تاثیر بر روی حافظه باتری، در حقیقت مربوط به عادت باتری درباره نحوه شارژ کردن دستگاهتان می‌شود. برای مثال، باتری شما همواره به یاد دارد که شما باتری را زمانی که به صفر می‌رسد شارژ نمی‌کنید. برای مثال، وقتی که باتری شما دربازه 20 تا 80 درصد شارژ می‌شود، باتری به خاطر دارد که 40 درصد از ظرفیتش خالی مانده است (0 تا 20 و 80 تا 100 درصد). البته این مشکل برای باتری‌های قدیمی تر بوده و برای باتری‌های لیتیومی تلفن هوشمند شما به صورت دیگری است. در واقع شما باید اغلب باتری را شارژ کنید اما نه تمام روز و اینکه نباید بگذارید که باتری به صفر درصد برسد.

باتری را از 0 تا 100 درصد شارژ نکنید!

قانون باتری‌های لیتیومی به این گونه است که پس از رسیدن شارژ باتری به کمتر از 50 درصد، شما می‌توانید دستگاه را به برق وصل کنید. البته باز هم به یاد داشته باشید که به صفر درصد نرسد. اما این تمام ماجرا نیست؛ شما در واقع نباید باتری تا به طور کامل تا 100 درصد شارژ کنید، چرا که این کار باعث کاهش عمر باتری شما در مرور زمان خواهد شد.

 

آموزش استفاده درست از باتری آیفون

 

چه زمانی باید باتری را به صورت کامل شارژ کرد ؟

افراد ماهر در زمینه باتری معمولا پیشنهاد می‌کنند که کاربران باید باتری را هر یک ماه یک بار از 0 تا 100 درصد شارژ کنند و برای باقی روزهای ماه به همان رویه ذکر شده در بالا ادامه دهند. این اقدام در واقع برای کالیبره کردن باتری دستگاه است که می‌تواند طول عمر باتری را افزایش دهد. جالب است بدانید که این موضوع برای لپتاپ‌های امروزی نیز کاملا صادق است!

آیا می‌توان هر شب، باتری تلفن هوشمند را شارژ کرد ؟

تلفن‌های هوشمند جدید به اندازه‌ای هوشمند هستند که زمان شارژ شدن کامل، دریافت انرژی را به طور کامل متوقف کند. برای همین، مشکلی نیست اگر تلفن هوشمند خود را از شب تا صبح به شارژ متصل کنید. البته اینجا باید اشاره کنیم که افراد ماهر در این زمینه پیشنهاد می‌کنند که در هنگام شارژ، تلفن هوشمند را از قاب خود خارج کنید؛ قاب‌هایی که منجر به افزایش حرارت دستگاه می‌شود.

آیا استفاده از شارژ سریع کار درستی است؟

بسیاری از تلفن‌های هوشمند اندرویدی موجود در بازار از ویژگی به نام شارژ سریع برخوردار هستند. سامسونگ با فناوری “شارژ فوق العاده سریع” مدتی است که در صحنه رقابت حضور دارد. موتورولا نیز با فناوری توربو شارژ خود، به شما وعده می‌دهد که با کمتر از 15 دقیقه شارژ کردن دستگاه، بتوان تا 8 ساعت از آن استفاده کرد! این تلفن‌های هوشمند معمولا از یک کد خاص در چیپست‌هایشان برخوردارند که به آن‌ها، Power Manager IC یا به عبارتی PMIC می‌گویند. به کمک این ویژگی، ولتاژ بیشتر از حد به باتری شما وارد شده که باعث شارژ شدن سریع آن می‌شود. محصولات اپل در حال حاضر از این ویژگی استفاده نمی‌کنند چرا که باعث گرمای بیش از حد باتری شده و گرمای زیاد، به نوعی یک دشمن برای باتری به شمار می‌رود! همچنین تاثیرات در دراز مدت موردی است که شاید برخی کاربران متوجه آن شده باشند. برای همین، اگر نیاز چندانی به این ویژگی ندارید، آن را خاموش کنید.

آیا می‌توان از هر شارژی استفاده کرد؟

اگر قرار باشد که از یک شارژر متفرقه برای شارژ کردن دستگاه خود استفاده کنید، ابتدا مطمئن شوید که مشخصات آن با مشخصات شارژر تلفن هوشمند خودتان برابری می‌کند. همچنین حتما مطمئن شوید که شارژری که استفاده می‌کنید، جنس اصلی باشد و نیز مورد تایید شرکت سازنده تلفن هوشمندتان باشد. شارژرهای ارزان که در بازار یافت می‌شود چندان برای باتری شما ایمن نیست و می‌تواند مشکلات بسیار جدی ایجاد کند!

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420