لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بررسی تخصصی آیفون ۷ با حجم ۳۲ با سایر حجم ها | آیا واقعا آیفون ۷ ۳۲ گیگ سرعتش نسبت به سایر آیفون ها کمتر است ؟

بررسی تخصصی آیفون ۷ با حجم ۳۲ با سایر حجم ها | آیا واقعا آیفون ۷ ۳۲ گیگ سرعتش نسبت به سایر آیفون ها کمتر است ؟

آیا واقعا سرعت آیفون ۳۲ گیگ کم میباشد ؟

 

این موضوع دقیقا آن چیزی نیست که شما فکرش را می‌کنید

یکی از خبرهای فوق العاده خوب برای کاربران اپل، دو برابر شدن میزان حافظه آیفون‌های جدید بود. این یعنی که حالا، کاربران می‌توانند آیفون‌ 7 و 7 پلاس را در سه نوع مدل 32، 128 و 256 گیگابایتی خریداری کنند که فضای بیشتری برای استفاده‌های روزمره در اختیارتان قرار می‌دهد. اما با عرضه این محصولات، برخی منابع ادعا کردند که مدل 32 گیگ آیفون کندتر از سایر مدل‌ها عمل می‌کند. در ادامه می‌خواهیم به شما نشان دهیم که این موضوع دقیقا آن چیزی نیست که شما فکرش را می‌کنید.
 

حافظه های آیفون چگونه هستند ؟

آیفون‌های اپل از حافظه‌های سریع و با کیفیتی برخوردار هستند. در حقیقت آیفون‌های این شرکت از حافظه‌های فلش NAND استفاده می‌کنند که عملکردی سریع و فضای مناسبی دارند؛ درست همانند حافظه‌های SSD که در لپتاپ‌ها و کامپیوترهای خود می‌بینید. زمانی که تلفن هوشمند شما از حافظه‌های NAND استفاده می‌کنند، دو راه برای افزایش ظرفیت آن وجود دارد: یا باید تعداد چیپ‌ها را افزایش دهید و یا باید تراکم آن حافظه را افزایش دهید.
 

عملکرد چیپ ها

همانطور که گفتیم، اپل حافظه‌های خود را دو برابر کرده است و این یعنی که بجای حافظه‌های 16، 64 و 128، حالا 32، 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار دارید. حال که اپل، ظرفیت این چیپ‌ها را افزایش داده است، اما باید بدانید که با افزوده شدن چیپ‌های بیشتر، عملکرد‌ آن‌ها به صورت موازی خواهد بود؛ به عبارتی دیگر، با افزایش تعداد چیپ‌ها، سرعت عملکرد حافظه شما بیشتر می‌شود.
 

آیا این مورد فقط در مورد آیفون ۷ میباشد ؟

در حقیقت این مورد فقط برای آیفون‌ها نیست بلکه تمامی محصولات این چینی از این نوع حافظه‌ها استفاده می‌کنند. در واقع اگر شما فردی باشید که در زمینه سخت افزار و حافظه‌های دستگاه تخصص داشته باشید، این مورد را به سرعت متوجه خواهید شد، اما از آنجایی که آیفون همیشه زیر نظر بسیاری از منابع و کاربران بوده است، این موضوع بیشتر جلوه می‌دهد.
 

یک مثال برای روشن شدن مطلب

حال اجازه دهید که برای شما مثالی بزنیم. مسلما دو اتومبیل چهار نفره، 8 سرنشین را زودتر از یک خودروی چهارنفره جابجا می‌کنند و این دقیقا کیسی است که برای آیفون‌ وجود دارد. البته مسلما حافظه‌های NAND انواع مختلفی دارند که سرعت و عملکرد متفاوتی دارند. خب، آیفون‌های 128 و 256 گیگابایتی مسلما از چیپ‌های بیشتری برخوردار هستند و دقیقا همین عامل باعث می‌شوند که سرعت ثبت و انتقال داده در آن‌ها سریع تر انجام شود. پس همانطور که می‌بینید، مشکل از نوع حافظه آیفون‌های 32 گیگابایتی نیست.
 

جمع بندی

پس بگذارید جمع بندی کنیم؛ اگر کسی به شما گفت که آیفون 7 های 32 گیگابایتی کند هستند، حرف او را فورا قبول نکنید، چراکه آیفون 32 گیگابایتی، از حافظه‌ای سریع برخوردار است و آن “مشکل” مربوط به موردی است که در بالا ذکر کردیم. حال برای اینکه بازهم سرعت انتقالات را افزایش دهید، می‌توانید از کابل‌های USB-C استفاده کنید که عملکردی سریع تر دارند.
 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420