لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

5 موردی که اپل با از بین بردن آن ها ، به تکنولوژی کمک کرد تا پیشرفت کند

5 موردی که اپل با از بین بردن آن ها ، به تکنولوژی کمک کرد تا پیشرفت کند

5 موردی که اپل با حذف آن ها به پیشرفت تکنولوژی کمک کرد : 

چه بخواهید و چه نخواهید، اپل شرکتی‌ است که تا به امروز ریسک‌های مختلفی کرده تا بتواند تکنولوژی را به اینجا برساند. در حقیقت، اپل این اقدامات را زمانی انجام داده که هنوز کسی درباره آن هیچ فکری نداشت. برخی از این اقدامات در ابتدا فوق العاده عجیب به نظر می‌رسیدند اما بعدها مشخص شد که به نظر اپل مسیر درستی را در پیش گرفته است. در ادامه به موارد این چنینی نگاهی خواهیم داشت.  

1.  حذف قلم‌های استایلوس

استیو جابز، فردی رو راست بود که سخنان خود را به روان ترین شکل ممکن به افراد منتقل می‌کرد. زمانی که شرکت‌های مختلف در هیاهوی استفاده از استایلوس بودند، استیو جابز در زمان رونمایی از اولین آیفون به صراحت گفت که استایلوس‌ها برای تلفن‌های هوشمند کاربرد ندارند و محصولاتی بیهوده هستند. جابز اذعان داشت که استایلوس‌ها نمی‌توانند تجربه کاربری خوبی را در اختیار کاربران قرار دهند؛ بلکه استفاده از فناوری تازه مولتی تاچ بر روی صفحه‌ نمایش‌های لمسی، موردی بود که اپل در جستجوی آن بود. این اقدام اپل نشان داد که تجربه کاربری با استفاده از انگشتانمان چقدر می‌تواند کاربردی باشد و این شرکت در این زمینه، موفق عمل کرد.
 
1.png

2.  تلفن‌های دکمه‌ای :

دوباره به سال 2007 برمی‌گردیم؛ زمانی که استیو جابز، اولین آیفون را به جهان معرفی کرد. جدای از قلم، این شرکت اعتفاد داشت که دکمه‌ها یک مانع بزرگ بر سر راه هستند. زمانی که شما از برنامه‌ای بر روی این تلفن‌های به ظاهر هوشمند  استفاده می‌کردید، تنها به کنترل و استفاده از آن برنامه به کمک دکمه‌های فیزیکی بودید و از نگاه اپل، دکمه‌های پلاستیکی تغییر نمی‌کردند. برای همین این شرکت از یک صفحه نمایش تماما لمسی استفاده کرد تا کاربران کاملا با آن تعامل داشته باشند. در ابتدا، تلفن‌های هوشمند لمسی با صفحه نمایش‌های بزرگ عجیب به نظر می‌رسیدند، اما امروز، کافیست به اطراف خود نگاه کنید تا ببینید که این اقدام تا چه حد فراگیر بوده است.
 
mobile_phones_history.jpg
 

3. عرضه برنامه‌ها در قالب جعبه‌های فیزیکی :

به جرئت می‌توان گفت که اپل در سال 2008، با معرفی برنامه اپ استور، یک انقلاب مهم را آغاز کرد. در گذشته، شما نمی‌توانستید برنامه‌های خود را از طریق برنامه‌هایی مانند اپ استور و به کمک اینترنت دانلود کنید، بلکه باید تک تک آن‌ها را به صورت فیزیکی خریداری می‌کردید. امروزه، این یک مورد واقعا وحشتناک است و دقیقا به همین دلیل بوده که گوگل و مایکروسافت هم به جمع اپ استورهای دیجیتالی پیوسته‌اند.  4.   انجام وظایف کامپیوتری استفاده از کامپیوترها در طی سال‌های اخیر به سادگی آب خوردن شده است! اما بد نیست بدانید که در 10 سال گذشته، شما مجبور بودید که از ترمینال‌ها و دستورات مختلف مطلع باشید تا بتوانید با کامپیوتر خود کار کنید. در سال 2007، اپل در زمان رونمایی اولین آیفون گفت که کاربران اصلا نباید به فکر تسک منیجرها باشند، بلکه باید همه چیز برایشان در کمال سادگی مهیا باشد تا بتوانند از این دستگاه‌ها به راحتی استفاده کنند.   5.  فلاپی و دیسک‌ها در آخر می‌رسیم به مورد آخر؛  اپل اولین شرکتی بود که در سال 1997، درایوهای فلاپی را به طور کلی حذف کرد. در حقیقت اپل بیشتر به دنبال استفاده از پورت‌های USB بود. با حذف شدن درایو فلاپی، اولین نسل iMac به درایو نوری CD مجهز شد که در آن دوران برای یک کامپیوتر مورد جدیدی بود. چند سال بعد، به ترتیب درایوهای CD و DVD را به طول کل نیز حدف کرد که در ابتدا با رونمایی از مک بوک ایر رخ داد. در حقیقت CD ها نیز دیگر کاربرد چندانی در میان کاربران ندارد و می‌توان گفت که این اقدام اپل نیز نتیجه خوبی به همراه داشته است.
 
software-boxes-c1.jpg
 

4. انجام وظایف کامپیوتری :

استفاده از کامپیوترها در طی سال‌های اخیر به سادگی آب خوردن شده است! اما بد نیست بدانید که در 10 سال گذشته، شما مجبور بودید که از ترمینال‌ها و دستورات مختلف مطلع باشید تا بتوانید با کامپیوتر خود کار کنید. در سال 2007، اپل در زمان رونمایی اولین آیفون گفت که کاربران اصلا نباید به فکر تسک منیجرها باشند، بلکه باید همه چیز برایشان در کمال سادگی مهیا باشد تا بتوانند از این دستگاه‌ها به راحتی استفاده کنند.
 
task-manager.jpg
 

5.  فلاپی و دیسک‌ها

در آخر می‌رسیم به مورد آخر؛  اپل اولین شرکتی بود که در سال 1997، درایوهای فلاپی را به طور کلی حذف کرد. در حقیقت اپل بیشتر به دنبال استفاده از پورت‌های USB بود. با حذف شدن درایو فلاپی، اولین نسل iMac به درایو نوری CD مجهز شد که در آن دوران برای یک کامپیوتر مورد جدیدی بود. چند سال بعد، به ترتیب درایوهای CD و DVD را به طول کل نیز حدف کرد که در ابتدا با رونمایی از مک بوک ایر رخ داد. در حقیقت CD ها نیز دیگر کاربرد چندانی در میان کاربران ندارد و می‌توان گفت که این اقدام اپل نیز نتیجه خوبی به همراه داشته است.
 
-KAYPRO.GIF.jpg.gif

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420