لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مقایسه دوربین آیفون 7 پلاس با دوربین حرفه ای CANON 5D Mark IV

مقایسه دوربین آیفون 7 پلاس با دوربین حرفه ای CANON 5D Mark IV
حدود یک ماه می‌شود که اپل، آیفون‌های جدید خود یعنی آیفون 7 و 7 پلاس را روانه بازار کرده است. یکی از ویژگی‌های مهمی که اپل در آیفون 7 پلاس اضافه کرده است، دوربین دوگانه آن بوده که به کاربران امکان زوم کردن بر روی سوژه‌های مختلف تا 2 برابر به صورت سخت افزاری و تا 10 برابر به صورت نرم افزاری را می‌دهد. با انتشار سیستم عامل iOS 10.1، ویژگی تازه‌ای برای این محصول منتشر شد که حالت عکاسی Portrait نام دارد.
به گفته اپل، کاربران می‌توانند به کمک این محصول، تصاویری زیبا با پس زمینه تار را ثبت کنند که ما را ناخودآگاه به یاد دوربین‌های DSLR می‌اندازد. برای همین، در ادامه به مقایسه آیفون 7 پلاس و یک دوربین DSLR خواهیم پرداخت.  
در ابتدا بد نیست نگاهی به مشخصات دوربین آیفون 7 پلاس داشته باشیم.
این محصول از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز دوگانه بهره می‌برد که از گشودگی لنز f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. دوربین دوگانه در این محصول برای زوم کردن بر روی سوژه و البته گرفتن تصاویری با پس زمینه تار به کار می‌آید. همانطور که گفتیم، ویژگی عکاسی Portrait حدود چند هفته پیش به آیفون 7 پلاس اضافه شده است و حالا وقت آن رسیده که مقایسه‌ای در این زمینه داشته باشیم.
دوربینی که ما برای مقایسه با دوربین آیفون 7 پلاس انتخاب کردیم، دوربین Canon 5D Mark IV  می‌باشد. در حالت عکاسی Portrait آیفون، فاصله سوژه از دوربین باید کمتر از دو متر باشد تا بتوان به نتیجه دلخواه دست یافت .
همانطور که در ویدئو مشاهده خواهید کرد ، در فاصله متوسط، دوربین آیفون 7 می‌تواند پس‌ زمینه‌هایی تار همانند یک دوربین DSLR تولید کند. نکته جالب اینجاست که اگر به سوژه مورد نظر نزدیک تر شوید، آیفون 7 پلاس پس زمینه‌ای بسیار تارتر در پس‌ زمینه ایجاد می‌کند؛ اما در تصاویر وسیع‌تر، میزان مات بودن پس زمینه کاهش می‌یابد.
اکثر تصاویری که ما با آیفون 7 پلاس در حالت Portrait ثبت کردیم بسیار خوب بود، اما گاهی اوقات، حاشیه‌های سوژه هم کمی تار می‌شدند که تا حدی قابل مشاهده هستند. مسلما این یک وِیژگی نرم افزاری است و انتظار می‌رود که اپل در آینده آن را بهبود بخشد.
احتمالا می‌دانید که لنز دوم دوربین آیفون 7 پلاس نور کمتری را نسبت به لنز اصلی به خود جذب می‌کند و برای همین، حالت Portrait در نور کم چندان خوب عمل نخواهد کرد. درکل باید اذعان داشت که حالت Portrait آیفون 7 پلاس شاید نتواند با دوربین‌های DSLR کاملا رقابت کند، اما درکل این یک ویژگی فوق العاده برای عاشقان عکاسی با موبایل بوده که شاید در کمتر تلفن هوشمندی ببینید.
 
{media id=992,layout=blog}

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373