لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چگونه با آیفون تصاویر پرتره عالی ثبت کنیم | آموزش قسمت آخر

چگونه با آیفون تصاویر پرتره عالی ثبت کنیم | آموزش قسمت آخر
همان طور که میدانید ، در این سری مقالات قصد داریم تا ترفندهای گرفتن عکس به صورت پرتره توسط آیفون را قرار دهیم تا به بهترین نحو ممکن عکاسی داشته باشید . تا به حال دو پست مجزا در این مورد منتشر شده است که میتوانید در ” قسمت اول ” و ” قسمت دوم ” به آن ها دسترسی داشته باشید . 

8. به حالت بدن سوژه خود توجه کنید.

در اکثر پرتره هایی که میگیریم به بدن سوژه حالت میدهم ، اما برخی در حالت طبیعی و معمول خود هستند. همیشه به این بیاندیشید که قصد دارید سوژه چه کاری انجام دهد تا شخصیت خاص خود را به بهترین نحو انتقال دهد.
 
iPhone-Portrait-Photography-27.jpg
 
وقتی از سوژه خود عکاسی میکنید، آن ها را بنشانید، بایستند، به یک درخت تکیه بدهید یا بگذارید زانو بزنند. همه حالت ها را امتحان کنید تا بهترین و جذابترین پرتره را ثبت کنید.
 
iPhone-Portrait-Photography-25_copy.jpg
 
وقتی سوژه مستقیم به دوربین نگاه کند ، پرتره بیجان به نظر خواهد آمد ، خلاق باشید.

9. شخصیت سوژه را ثبت کنید.

یک عکاس پرتره خوب میداند چطور شخصیت سوژه خود را از درونش ، بیرون بکشد. سعی کنید نکاتی مثبت و تایید کننده را به سوژه بگویید تا فرد احساس معذب بودن کمتری در مقابل دوربین داشته باشد. درباره چیزهای که انها علاقه دارند صحبت کنید تا به آنها حس راحتی بیشتری بدهید.
 
iPhone-Portrait-Photography-23.jpg
 
مورد دیگری که باید همواره به خاطر داشته باشید این است که ، نیازی نیست سوژه شما همیشه لبخند بزند. احساسات طبیعی همیشه به چشم بیننده می آیند و بر دل او نیز خواهند نشست.
 
iPhone-Portrait-Photography-6.jpg
 
به تصویر پسرم که از پنجره به بیرون نگاه میکند توجه کنید. من بر تراکم پنجره تمرکز کردم تا بتوانم حس کنجکاوی او را برانگیزم ، تا حالت طبیعی تری در او برانگیزد.
 
iPhone-Portrait-Photography-21.jpg
 
زمانبندی به اندازه ثبت تصاویر متعدد اهمیت دارد. این موضوع به شما اجازه میدهد تا بهترین تصویر را از سوژه خود در بی حس ترین حالت و بهترین حس ممکن ثبت نمایید.

10. برای دست پیدا کردن به یک استایل خاص عکس ها و ویرایشهای مختلف را بیازمایید.

قبل از آن که عکس پرتره خود را ثبت کنید، سعی کنید به این فکر کنید که میخواهید تصویر نهایی چه شکلی باشد. سپس از مقدار نور مناسب، میزان نوردهی و تکنیک ویرایش اطمینان حاصل کنید، تا بتوانید نتیجه دلخواه را به دست آورید.
 
iPhone-Portrait-Photography-26.jpg
 
بیشتر اوقات سوژه تنها به یک ویرایش نور نیاز دارد تا رنگ پوست آنها طبیعی و نرم به نظر بیاید. اما شما میتوانید از انبوهی از نرم افزارها از جمله Snapseed, VSCO Cam, Faded و Mextures برای افزودن فیلترها برای ایجاد حسی دراماتیک تر استفاده کنید.
 
iPhone-Portrait-Photography-24.jpg
 
ویرایشهای بسیاری برای یک پرتره وجود دارد، اما به شخصه  پرتره های بسیار روشن را دوست دارم. در این نوع پرتره ها ، حصول نتیجه و ایجاد جوی آسمانی و پر نور بسیار راحت است. از یک پنجره پر نور استفاده کنید و با کشیدن انگشتتان به سمت بالا بر روی صفحه گوشی مقدار نورگیری و روشنایی سوژه و تمرکز تصویر را تنظیم کنید.
 
iPhone-Portrait-Photography-11.jpg
 
شما میتوانید به راحتی  مقدار نورگیری سوژه را در مراحل پس از ثبت تصویر به کمک  نرم افزار هایی چون Snapseed تنظیم کنید . همچنین تنظیمات  saturation وcontrast نیز رانیز میتوان انجام داد.
 
iPhone-Portrait-Photography-7.jpg
 
در پرتره های کم نور مقدار نورگیری باید طوری تنظیم شود که سوژه تاریک تر دیده شود تا کاملا از قسمتهای روشن جدا شود . در این موارد نیز میتوانید تنظیمات نور را در مراحل پس از از عکاسی انجام دهید.
 
iPhone-Portrait-Photography-9.jpg
 
تکنیکهای دیگر برای ایجاد بافتهای طبیعی و فیلترهای شبیه سازی شده میتواند با عکاسی از داخل چیزهایی چون پنجره های کثیف ، شیشه پنجره و یا یک پرده ساده حاصل شود. همچنین میتوانید به کمک نرمافزارهای مثل Mextures بافتها را تقویت نمایید.
با تخصیص اندک زمانی برای تجسم و برنامه ریزی برای عکاسی ، این تکنیک ها کمک تان میکند تا به بهترین عکسهای پرتره ممکن با دوربین آیفون خود ، دست یابید.
 
iPhone-Portrait-Photography-5.jpg
 
ثبت یک عکس فوری با آیفون ساده است ، اما بیشتر مردم نمیدانند چطور کنترل کامل دوریبن آیفون خود را به دست گیرند . 
امیدواریم این پست مفید بوده باشد . 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373