لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تشخیص لاک و یا آنلاک بودن گوشی های آیفون

تشخیص لاک و یا آنلاک بودن گوشی های آیفون

اول از همه می خواهیم توضیح بدهیم که اصلا گوشی لاک و آنلاک چی هست و چه اهمیتی دارد .

گوشی لاک :‌

به گوشی هایی لاک می گویند که فقط توسط یک اپراتور ساپورت شود و فقط روی همان اپراتور آنتن دهی کند . برای مثال فرض کنید که شرکت ایرانسل با شرکت نوکیا قرارداد می بندد و سری E نوکیا تحت قرارداد شرکت ایرانسل قرار میگیرد .

حال اگر شما برای خرید گوشی نوکیا سری E به بازار مراجعه کنید با دو نوع از این گوشی ها مواجه خواهید شد .

۱. گوشی لاک نوکیا سری E : این نوع گوشی فقط و فقط با سیم کارت ایرانسل آنتن دهی خواهد کرد و نمی توانید از سیم کارت همراه اول بر روی این گوشی استفاده کنید . این نوع گوشی ها ارزانتر از سری آنلاک می باشد زیرا شرکت ایرانسل مقدار زیادی از هزینه را پرداخت کرده است و دارای مزایا و معایب زیر میباشد : ۱ . فقط از سیم کارت این شرکت استفاده کنید (عیب) ۲. هزینه کل گوشی را به صورت قسطی پرداخت کنید (مزیت) .

این گوشی فقط در ایران و فقط با سیم کارت ایرانسل کار خواهد کرد .

۲. گوشی آنلاک نوکیا سری E : گوشی های این سری با قیمت اصلی خود شرکت نوکیا به فروش می رسد و داراری هیچ محدودیتی در استفاده از سیم کارت های شرکت های مختلف نمی باشد و در کل دنیا می توانید از این گوشی استفاده کنید .

دقت شود با روش هایی خاص می شود گوشی های لاک را به آنلاک تبدیل کرد .  اما این روش ها ممکن است به صورت موقت و ممکن است به صورت دائم باشد .

 حال می خواهیم توضیح دهیم که چگونه گوشی های لاک و آنلاک آیفون را از یکدیگر تشخیص دهید :‌

* گوشی آیفونی که نرم افزار Cydia روی آن نصب نیست و در حال آنتن دهی می باشد صددرصد آنلاک فکتوری می باشد ( عکس این قضیه صادق نیست , یعنی اگر نرم افزار Cydia روی گوشی نصب هست لزوما گوشی لاک فکتوری نیست ) . دقت کنید که پس از خرید گوشی نو و یا دسته دوم نباید هیچ کار خاصی برای آنتن دهی صورت بگیرد و باید بلافاصله با گذاشتن سیم کارت ایران ، گوشی شروع به آنتن دهی کند .

 * گوشی هایی که از خشاب های GEVEY استفاده میکنند . یعنی خشاب اصلی سیم کارت اصلی آیفون برداشته می شود و این خشاب گذاشته میشود صددرصد لاک فکتوری می باشند مانند شکل زیر . ( نرم افزار Cydia نصب است ) .

* اگر گوشی شما جیلبریک است (نرم افزار cydia بر روی گوشی شما نصب است) وارد نرم افزار cydia بشوید و به ادرس manage / package بروید واگر اسم sam یا samperfs را پیدا کردید یعنی گوشی شما با نرم افزار انلاک شده و گوشی شما لاک است .

** اگر گوشی شما جیلبریک است (نرم افزار cydia بر رویه گوشی شما نصب است) وارد نرم افزار cydia بشوید و به ادرس manage / package بروید واگر اسم UltraSn0w یا UltraSn0w Pro را پیدا کردید یعنی گوشی شما با نرم افزار انلاک شده و گوشی شما لاک است .

*** بهترین راه و کاملترین راه برای چک کردن  لاک و آنلاک بودن گوشی ریستور کردن گوشی به آخرین ورژن می باشد . پس از ریستور گوشی به آخرین ورژن گوشی باید با سیم کارت ایران و بدون هیچ عملیات خاصی بالا بیاید . دقت کنید که در این روش کلیه اطلاعات پاک خواهد شد . (این روش برای تست خرید گوشی می باشد و ترجیحآ این کار را انجام ندهید زیرا اگر گوشی لاک فکتوری باشد دیگر آنتن نخواهد داد ) .

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373