لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بررسی تخصصی دوربین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس – آیا دوربین بهتر شده است ؟

بررسی تخصصی دوربین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس – آیا دوربین بهتر شده است ؟

7 سپتامبر مراسم رونمایی از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس بود . روزی که آیفون با ویژگی های جدیدی وارد بازار شد و البته دوربین آیفون همچنان 12 مگاپیکسلی باقی ماند . اما براستی دوربین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس چه تغییراتی کرده است و آیا میتوان به آن بعنوان یک دوربین حرفه ای نگاه کرد ؟ آیا کیفیت دوربین آنقدر فرق کرده است که بتوان به آن تکیه کرد و آیفون جدید را خریداری کرد ؟ با ما در ادامه همراه باشید . 

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از 6 المان تشکیل شده اند . همچنین لرزشگر اپتیکال یکی از ویژگی های این دو دوربین نو ظهور هستند . آیفون 7 و آیفون 7 پلاس قادر است تا ویدیوی با کیفیت 4K و ۳۰ فریم بر ثانیه را ثبت کند . البته دوربین آیفون 7 پلاس دوگانه شده است . آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از دو نوع دوربین بهره میبرند و از فاصله‌ی کانونی ۲۸ و ۵۶ میلی‌متر بهره ببرند .

1 – دوربین 12 مگاپیکسلی : 

در بازار گوشی ها و دوربین ها رسم بر این شده است که حتما باید برای دوربین های DSLR رزولوشن 20 مگاپیکسلی انتخاب شود . اما آیفون یک دوربین همیشه همراه میباشد . برای به اشتراک گذاشتن عکس در فیس بوک فقط یک دوربین 2 مگاپیکسلی لازم است . سنسور ۳ مگاپیکسلی هم برای عکس هایی که نیاز هست تا در مجلات چاپ شوند و همچنین رزولوشن ۶ تا ۸ مگاپیسلی برای تصاویر پوستر مناسب است . پس میتوان به این نتیجه رسید که دوربین ۱۲ مگاپیکسل آیفون بسیار مناسب میباشد و تمام نیازهای یک کاربر را برطرف میکند . 

2 – پشتیبانی از فرمت RAW : 

فرمتی میباشد که اطلاعات درون آن در حد بسیار کم پردازش شده اند و مناسب پرینت و چاپ شدن نیمباشند . در واقع میتوان گفت که این نوع عکس ها همان عکس های روی نگاتیوهای قدیمی هستند که نیاز به پردازش بیشتری داشتند . در واقع این نوع عکس برای عکاسی های حرفه ای گرفته میشود تا بعدا بتوان در آن تغییرات زیادی را اعمال کرد . آزادی عمل برای ویرایش بعدی بیشترین و بزرگترین مزیت این نوع عکس ها میباشد .

3 – زوم اپتیکال و دیجیتال :

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس هر دو از BSI-CMOS استفاده میکنند که ابعاد آن ها 4.9 در 3.7 میباشد . آیفون 7 پلاس دو دوربین از این نوع دارد . دو دوربین آیفون ۷ پلاس دارای دیافراگم F/1.8 برای لنز با فاصله‌ی کانونی ۲۸ میلی متری و دیافرگام F/2.8 برای لنز با فاصله‌ی کانونی ۵۶ میلی متری است. یک دوربین برای منظره و دیگری برای تصاویر پرتره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4 – بوکه با آیفون 7 پلاس : 

یکی از افکت هایی که خیلی از کاربران دنبال آن هستند ، بلوری کردن اطراف عکس میباشد . تا به حال نرم افزارهای زیادی برای اینکار به iOS آمده اند اما هیچ کدام کار دوربین های DSLR را نمیکنند . گویا آیفون 7 پلاس با استفاده از الگوریتم پیشرفته ای که در اختیار دارد عمق عکس ها را محاسبه میکند و با استفاده از آن و فاصله سایر موارد نسبت به سوژه اصلی شروع به بلور کردن میکند . 

5 – لرزش گیر اپتیکال :

این ویژگی  به تازگی پا به آیفون گذاشته است و باعث میشود تا در محیط های کم نور عکس های بهتری را بگیرید . 

6 – پردازنده تصویر :

 
۱۰۰ میلیارد پردازش در واحد زمان ، ادعایی است که اپل در مورد پردازنده تصویر آیفون 7 کرده است . بلافاصله بعد از باز شدن نرم افزار دوربین آیفون ، تمامی پروسه عکاسی شروع به فعالیت میکند و اقدام به نمونه‌سازی از تصویر و قدم‌های اولیه برای اکسپوژر می‌کند و منتظر شات شدن میباشد . به همین علت کمترین زمان ممکن برای عکاسی زمان خواهد برد . 

7 – ثبت ویدیو با کیفیت 4K : 

تصاویر با رزولوشن 8 مگاپیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه ، ویدیوهای 4K را ثبت خواهد کرد . 
 
در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که با توجه به فروش بالای آیفون و پیشرفت چشمگیر دوربین های گوشی های هوشمند ، اپل همیشه الگوی مناسبی برای طراحان دوربین و تولیدکنندگان دوربین ها بوده است و شاید بتوان پیشرفت های بزرگ آن ها را مدیون گوشی های هوشمند دانست . 
 
 
 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373