لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

5 دلیل برای برتری هدفون Lightning نسبت به جک 3.5 میلیمتری

5 دلیل برای برتری هدفون Lightning نسبت به جک 3.5 میلیمتری

تصمیم اپل مبنی بر حذف جک 3.5 میلیمتری از آیفون 7 هنوز موجی از انتقادات را به همراه دارد اگرچه که از سال گذشته احتمال زیاد میرفت که این اتفاق بیفتد. همین تصمیم اپل منجر به اظهار نظرهای فراوانی از سوی مخاطبان شده است.

در حقیقت نمیتوان این تصمیم اپل را نوعی بی تدبیری دانست. اگرچه که عده زیادی نسبت به آن حس خوبی نداشته باشند اما راضی نگه داشتن همه افراد غیر ممکن است. شاید واقعا زمان گذر از بعضی تکنولوژی هایی که سالهای طولانی همراه ما بوده اند فرا رسیده باشد.

همراه ما باشید تا با هم به بعضی مزیت های هدفون Lightning نسبت به جک 3.5 میلیمتری اسطوره ای بپردازیم:

کیفیت بهتر:

وقتی از هدفون Lightning استفاده میکنید, این امکان را به کارخانه سازنده آن میدهید تا از پردازنده سیگنال با کیفیت تری که ساخت خودشان است استفاده کنند. مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) و آمپلی فایر نیز در این پروسه به بالاترین بازدهی خود از لحاظ کیفیت و حجم صدای تولیدی میرسند. هدفونهای قدیمی باید به مدار آنالوگ موجود در خود آیفون تکیه میکردند اما برای هدفونهای Lightning به این شکل نیست.

 

5 دلیل برای برتری هدفون Lightning نسبت به جک 3.5 میلیمتری

 

دستگاههای باریکتر برای آینده:

حذف مدار آنالوگ باعث میشود که هدفون از درون گوشی کار خود را شروع کند (کاری که الان دقیقا هدفونهای Lightning انجام میدهند) که این به معنای آن است که گوشیهای هوشمند نسل بعدی میتوانند بسیار باریکتر طراحی شوند.

نوآوری و معرفی تکنولوژی های جدید توسط دیگر کمپانی ها:

استفاده از کابل Lightning برای اتصال هدفون به گوشی به فعالان و تولیدکنندگان این عرصه کمک میکند تا دست به نوآوری های جذاب و مفیدی بزنند. به عنوان مثال با استفاده از پاور پورت Lightning شاید دیگر لازم به استفاده از باتری برای نویز گیر نباشد.

پایانی بر ایرپاد های تقلبی:

ایرپادهای تقلبی با جک 3.5 میلیمتری تقریبا همه جا هستند. استفاده از هدفونهای Lightning توسط اپل میتواند به کاهش تعداد این اقلام تقلبی کمک کند. 

 

5 دلیل برای برتری هدفون Lightning نسبت به جک 3.5 میلیمتری

 

استیو جابز در سال 2010 گفت: اپل شجاعت برداشتن چنین قدمهای نوآورانه ای را دارد و توجه نمیکند که شاید عده ای آنها را دیوانه خطاب کنند. این  مشخص میکند که اپل در صنعت خود پیشتاز است. کنار گذاشتن جک 3.5 میلیمتری 100 ساله در آیفون 7 حرکت بزرگی است در حالیکه موتورولا نیز با یکی از گوشیهای هوشمند خود چنین کاری انجام داده , تمام دنیا وقتی متوجه این موضوع شد که اپل این کار را انجام داد.

آیا این تصمیم اپل شروعی بر کنار گذاشتن جک 3.5 میلیمتری است؟ قطعا همینطور خواهد بود. انتظار میرود تمامی سازندگان اعظم گوشی های هوشمند تا سال آینده شروع به کنار گذاشتن جک 3.5 میلیمتری بکنند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373