لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا آیفون شما به آنتی ویروس نیاز دارد ؟

آیا آیفون شما به آنتی ویروس نیاز دارد ؟

آیا آیفون به آنتی ویروس احتیاج دارد ؟

اپل در کل دنیا به ساخت محصولاتی با کیفیت از نظر سخت افزار و نرم افزار شناخته میشود ، اما آیا این قابلیت میتواند هکرهای شیطانی این دوره را از اطلاعات ما دور نگهدارد ؟
اکنون چندین دهه است که همه با ویروسهای کامپیوتری ( به لطف تجربیات از دست دادن اطلاعات و تخریب اطلاعات ) آشنا هستند. این مقاله قصد داریم قدم به قدم پیش برویم و تا ضمن آشنایی شما با انواع آنتی ویروس بر روی آی او اس به پاسخ این سوال که ایا در نهایت نیازی به نصب نرم افزارهای ضد ویروس بر روی آی دیوایس خود داریم یا خیر جوابی مناسب بدهیم .
 
system_fix_virus.jpg
 

کلا امنیت آیفون چگونه است ؟

برخلاف اندروید گوگل ، سیستم عامل نصب شده بر روی آیفون که آی او اس نام دارد ، بسیار محکم و غیر قابل نفوذ است . در آی او اس کلیه نرم افزارها از طریق رابطی به نام sandbox اجرا میشود که این رابط همه اطلاعات شخصی و نرم افزار ها را در امنیت کامل حفظ می کند و از دسترس نرم افزارها دیگر نگاه میدارد .
 
about_sandboxing.jpg
 
 
این نرم افزار شبیه ضد ویریوسها از نشر و نمو باگ های اطلاعاتی پیشگیری میکند . وقتی مشکلی تشخیص داده شود آن را از سایر نرم افزارها و اطلاعات ایزوله میکند . در آی او اس شما این قبیل حمایت ها را به صورت پیشفرض بر روی دستگاه خود خواهید داشت .

چه چیزهایی امنیت آیفون را به مخاطره می اندازد ؟

هر نرم افزاری ضعف ها و نقاط آسیب پذیری خود را دارد . آی او اس اپل هم از این موضوع مستثنی نیست . هکرها با استفاده از همین منافذ نرم افزارهای غیر استاندارد خود را جهت نفوذ به دستگاه های مختلف نصب میکنند . این یافتن راه نفوذ در آی او اس “jailbreak” نامیده میشود . البته اپل همیشه بروز رسانی‌هایی را برای بستن این راه ها و منافذ ارایه میدهد .
جیلبریک کردن آیفون ممکن است امکان ایجاد تغییرات بسیاری را برای کاربران آیفون ایجاد کند ، اما این کار بسیاری از سیستم های محافظتی آی او اس را سرکوب میکند . پس اگر قصد دارید در امنیت کامل بمانید به هیچ عنوان به جیلبریک فکر نکنید. آلوده کردن آیفون با ویروسهای معمول از محالات است . تنها ممکن است از طریق آیفون شما به انتشار بر روی سایر دستگاههای بپردازند که دارای منافذ بسیار زیادی هستند .
البته هرچند راه های نفوذ به آی او اس کم است اما مواردی از این دست دیده شده که البته با بروزرسانی های فوری اپل رفع گردید و به لطف برخوردهای سریع اپل این نفوذها هرگز نتوانسته اند تعداد زیادی از دستگاه ها را آلوده کنند .

بلاخره باید روی آیفون آنتی ویروس نصب کرد یا خیر ؟

جواب واضح است : نه . همچون مکینتاش شما ، بهترین راه مقابله با نفوذ به دستگاههای اپل نصب نرم افزارهای رسمی است . هرنوع پشتیبانی امنیتی علاوه بر راهکار های دیده شده از طرف اپل تنها میتواند نقش مکمل را داشته باشد .

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373