لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

حقایقی عجیب در مورد شرکت اپل که تا به حال نشنیده اید

حقایقی عجیب در مورد شرکت اپل که تا به حال نشنیده اید

20 حقیقت عجیب درباره شرکت اپل :

آیا میدانستید شرکت بزرگ ، محبوب و شگفت انیز اپل یک کنسول بازی هم ساخته که با شکست مواجه شده است ؟
اگر دوست دارید حقایقی شگرف را درباره این شرکت بدانید با 20 حقیقت عجیب درباره اپل همراه باشید.

1. کنار دستگاههای اپل سیگار نکشید :

میدانید که سیگار کشیدن کنار یک دستگاه اپل ضمانت تعویض ان را باطل میکند ؟ سیگاری ها گزارش کرده اند که پرسنل واحد فنی اپل به علت مسئله خطرناک بودن دودی ناشی از سیگار که روی قطعات دستگاه مینشیند از ارایه خدمات تعمیر دستگاه سر باز میزنند. حتی گفته شده که یکی از خریداران این موضوع را با شخص استیو جابز فقید در میان گذاشته و وی اینطور توضیح داده : ” بر اساس لیست OSHA نیکوتین جزو مواد پرخطر است . و اپل اجازه نمیدهد که یک کارمند با تعمیر چنین دستگاهی آسیب ببیند.

2. اپل بیش ار 92000 کارمند دارد :

تیم کوک در حدود 92600 کارمند دارد و این تعداد هر روز در حال بیشتر شدن میباشند . اپل در 4 سال اخیر تعداد کارکنانش را دوبرابر کرده است . تا قبل از ارایه ایفون ، اپل 14000 کارمند داشت فکر میکنید این تعداد خیلی زیاد است ؟ پس سری به سامسونگ بزنید . واحد الکترونیک این شرکت به تنهایی 275 هزار و 133 نیرو دارد. رقمی برابر کل اپل گوگل و مایکروسافت با هم !

3. اپل دو برابر وزارت دارایی امریکا پول دارد :

اپل دو برابر وزارت دارایی امریکا نقدینگی عملیاتی دارد. البته مایکرو سافت هم بیشتر از وزارت خانه پول نقد دارد . و به همین علت است که دولت امریکا هرگاه احساس نیاز کند میتواند دلار چاپ کند.

4. ساعت روی ایفون در تصاویر ، ساعت رو نمایی از ان است :

اگر به تصاویر ایفون توجه کنید متوجه میشوید که زمان 9:41 را نمایش میدهند . این همان زمان رونمایی ایفون بدست استیو جابز است و البته به علت نامعلومی اپل به این ساعت علاقه خاصی دارد . میتوانید ویدیویی از همین مطلب را در زیر تماشا کنید . 
 
{media id=786,layout=blog}
 

5. نزدیک بود همه بگویند آیپاد فیلیپس سازنده ایپاد :

“تونی فدل” ابتدا این محصول را به فیلیپس و ریل نتورکس نشان داد . اما این دو شرکت به وی پاسخ منفی داده وگفتند این محصول اینده ای نخواهد داشت.

6. ایفون 3 میلیون دلاری :

اگر به سال 1991 برگردیم و بخواهید ایفون 6 اس را تولید کنید باید 3میلیون دلار بپردازید. تنها قطعه ی رم 1.44 میلیون دلار قیمت خواهد داشت

7. اپل بخاطر علاقه استیو جابز به سیب ،اپل نام گرفت :

نام اپل از میوه سیب الهام گرفته شده است . شرکت در زمانی شکل گرفت که استیوجابز گیاه خوار بود بنابراین نام او را از میوه محبوب خود الهام گرفته و سیب گذاشت.

8. لوگوی اپل ربطی به سیب حضرت ادم ندارد :

شایعات مربوط به ارتباط بین لوگوی شرکت و درخت دانش (ذکر شده در انجیل) بی پای و اساس است . طراح لوگوی اپل Jean Louis Gassée برای جابز دو طرح از سیب ارایه داد ، یکی گاز زده و یکی سالم. استیو فقط بخاطر زیبایی بیشتری که سیب گاز زده در نیم رخ داشت آن را انتخاب کرد و نه بخاطر انجیل.

9. کد رمز ایفون تا قیل از ارایه m68 بود :

از زمان آغاز پروژه ایفون تا پایان آن این طرح با اسم رمز M68 شناسایی می شد . پنهان نگه داشتن این پروژه نقطه اوج آن بود تا جایی که هیچ یک از اعضای تیم نرم افزار و سخت افزار با هم هیچ ارتباطی نداشتند .

10. اپل یک تیم از نجاران اماده به کار دارد :

یک تیم از نجاران همیشه آماده اند تا دور پرسنل را دیوار بکشند . میزان مخفی کاری در حدی بالاست که هیچ یک از پرسنل نمیدانند کی بر روی پروژه تازه ای کار میکنند .

11. لیزای مدفون :

حدود 2700 دستگاه کامپیوتر لیزا در مزرعه ای در یوتا دفن شده اند. این محصول اپل در سال 1983 با شکست روبرو شد

12. اپل وارونه :

لوگوی اپل بر روی مک بوک ها تا سال 1990 طوری بود که پس از باز شدن لپ تاپ معکوس دیده میشد . تا اینکه فیلمسازان هالیوودی اپل را مجاب به تغییر جهت لوگو کردند . اپل این کار را کرده بود تا کاربران اشتباها تلاش نکنند از طرف اشتباه درب لبتاپ را باز کنند.

13. درآمد اپل در فصل اول سال 2014 :

درآمد اپل از مجموعه درآمد گوگل فیسبوک و امازون بیشتر بود در این فصل بیشتر بود .

14. سرمایه نقدی اپل :

اپل با نقدینگی ذخیره خود میتواند فیسبوک، نت فلیکس ، تسلا ، توییتر، و دراپباکس را بخرد.

15. تی شرت جانی ایو :

از سال 2000 تا امروز ، جانی آیو در هر ویدیو معرفی محصولات یک تی شرت ثابت از G-Star را بر تن داشته است .

16. تیم کوک :

تیم کوک اولین و تنها فرد با تمایلات خاص (همجنس گرا) در بین 500 نفر برتر جهان است

17. اپل 1 :

اولین محصول اپل به نام اپل 1 به قیمت 666.66 دلار فروخته شد . این قیمت هیچ ربطی به اعداد شیطانی ندارد بلکه به علت علاقه استیو و وزنیاک به تکرر اعداد است . ابتدا قرار بود دستگاه به قیمت 667 دلار فروخته شود ولی ووزنیاک که به تکرر اعداد علاقه مند بود و فکر میکرد اینطور نوشتن عدد نیز ساده تر است ان را به 666.66 دلار برای فروش ارایه کرد

18. Pippin :

اپل یک دستگاه کنسول بازی نیز تولید کرده است . این دستگاه Pippin نام داشت و به قیمت 600 دلار به فروش میرفت اما تنها 100 هزار از آن تولید شد و تنها نیمی از انها به فروش رفت . پروژه با شکست روبرو شد .

19. اولین لوگوی اپل طرحی از اسحاق نیوتون بود :

طراح لوگی Ronald Wayne بود که طرحی از نیوتون را در حالی که زیر درخت سیب نشسته با ظرافت تمام طراحی کرده بود. و سیبی را درحال افتادن به نمایش گذاشته بود.

20. استیو جابز :

استیو جابز یک دورگه از پدری اهل سوریه و مادری آمریکایی است . وی از ابتدای تولد به فرزند خواندگی سپرده شد و هیچ وقت علاقه ای برای پیدا کردن پدر و مادر اصلی خود نشان نداد . شرط حضانت وی فرستادن کودک به دانشگاه بود که البته خود استیو از دانشگاه انصراف داد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373