لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

دان گرید کردن به نسخه های قدیمی iOS

دان گرید کردن به نسخه های قدیمی iOS

در آموزش قبلی با نحوه جیلبریک آشنا شدیم. اما یه موضوع هست که در اینجا سعی می کنیم به اون جواب بدیم. جیلبریک با استفاده از حفره و ایراداتی در iOS صورت می گیره ، ولی اپل هم بیکار نمی شینه و با آپدیت کردن این ایرادات رو برطرف می کنه و جیلبریک از کار می افته. حالا فرض کنیم آپدیت کردیم و متوجه شدیم که دیگه نمیشه جیلبریک کرد. از طرفی هم به جیلبریک کردن نیاز داریم. راه حل اینه که به نسخه قدیمی iOS برگردیم. این آموزش می خواد به نحوه انجام این کار بپردازه.

اول از همه باید گفت این کار فقط و فقط بر روی آیفون 3gs، آیفون 4 ، آیپاد 4g و آیپد 1 امکان پذیره وبرای آی دیوایس های جدید اپل امکان دان گرید کاملا بسته شده که البته برخی استثنائات هم وجود داره. اما دان گرید بستگی به یک پیش نیاز بسیارمهم داره که به اون SHSH blobs گفته میشه. در مورد SHSH blobs باید گفت قطعه کد تاییدی اپل برای آپدیت هاست که صحت و قابل اعتماد بودن اون آپدیت رو تایید می کنه. در آی او اس 3 و 4 این کد به طور استاتیک ایجاد می شد. به این معنی که در هر آپدیت کد هیچ تغییری نمی کرد. ولی از iOS 5 به بعد اپل به این کد یه بخش رندوم یا تصادفی اضافه کرد. قبل از این اقدام اپل، هکرها می تونستند با هدایت کردن آیتیونز به سرور خودشون به اون کلک بزنند و وانمود کنند که تاییدیه رو اپل صادر کرده! ولی با این اقدام اپل، دیگه به این راحتی نمیشد این کلک رو زد. تا اینکه این بار با ارائه کاستوم فیرم ویورها(Firm ware) تونستند این مسئله رو حل بکنند. در حال حاضر همه آی دیوایس هایی که iOS 5 هستند می تونند به نسخه های پایینتر دان گرید بشن. ولی فقط آی دیوایس های قدیمی می تونند از نسخه 6 به 5 داون گرید بشن.

 خوب حالا که فهمیدیم این SHSH blobs چقدر مهم هستند ، می رسیم به اینکه اصلا اینا کجان و چطور باید ذخیره بشن؟!

دو راه داریم. اگه دستگاه جیلبریک هست و سیدیا نصبه، خود سیدیا به صورت اتوماتیک این کد رو برای ورژن iOS روی دستگاه ذخیره می کنه. (روی سرورهای خودش)

اگه سیدیا نصب نیست باید از برنامه TinyUmbrella استفاده کنید. لینک های دانلود برای مک و پی سی در ادامه:

مک:  TinyUmbrella-6.12.00.app.zip

پی سی:   tinyumbrella-6.12.00.zip

این برنامه نیاز به نصب نداره. به محض اجرا صفحه اصلی برنامه رو می بینید:

Screenshot-32.png

دستگاهتون رو به کامپیوتر وصل کنید. روی save SHSH کلیک کنید. حالا به قسمت log برید. اگه تونسته باشه SHSH رو پیدا و ذخیره کنه پیام زیر رو خواهید دید:

Screenshot-29.png

همون طور که می بینید به رنگ سبز Successfully saved نوشته شده! اما وقتی همین کار رو با آیپد2 انجام دادم دیگه همچین پیامی نداد. چون من تا حالا آیپد رو جیلبریک نکردم! در نتیجه SHSH برای اون save نشده!

اگه تا حالا دستگاهتون رو جیلبیریک نکردید باید برید به قسمت advanced و request blobs from Cydia رو غیر فعال کنید.

Screenshot-22.png

  حالا فایل SHSH در آدرسی که تو شکل بالا هم مشخصه ذخیره می شه:

Screenshot-39.png

خوب حالا آخرین مرحله:

برنامه Redsn0w رو از لینک های زیر دانلود کنید:

مک:          https://sites.google.com/a/iphone-dev.com/files/home/redsn0w_mac_0.9.10b5c.zip?attredirects=0&d=1

پی سی:    https://sites.google.com/a/iphone-dev.com/files/home/redsn0w_win_0.9.10b5c.zip?attredirects=0&d=1

صفحه اول برنامه:

Screenshot-33.png

برید به Extras. بعد به SHSH blobs. روی Stitch کلیک کنید. صفحه زیر را باید ببینید:

Screenshot-36.png

حالا روی IPSW کلیک کنید. IPSW فایل مربوط به سیستم عامل iOS هست.

نکته خیلی خیلی مهم: شما حتما باید IPSW رو دانلود و انتخاب کنید که SHSH blobs مربوط به اون رو دارید. مثلا گوشی من SHSH blobs مربوط به ورژن های 3.1.1 , 4.0.1 , 6.0.1 , 6.1.2 و… رو داشت. ( به سومین تصویر از پایین دقت کنید) حالا من باید IPSW مربوط به یکی از اینا رو دانلود کنم. اما از کجا؟ برید به لینک زیر:

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=750

اول ورژنی که می خواید به اون دان گرید کنید رو پیدا کنید. بعد داخل پرانتزها مدل مربوط به دستگاهتون رو پیدا کنید. روی لینک کلیک کنید و دانلود شروع میشه.

خوب بعد از انتخاب IPSW باید روی Local کلیک کنید. بعد برید از همون مسیری که SHSH blobs هست اونی که مربوط به IPSW شما هست رو انتخاب کنید. اگه دستگاهتون قبلا جیلبریک شده باشه می تونید Remote رو انتخاب کنید و اینبار Redsnow وصل میشه به سرور Cydia و SHSH blobs مربوط به IPSW رو اگه باشه دانلود می کنه. حالا Redsnow شروع می کنه به وصل کردن این دو تا به هم. وقتی کارش تموم شد 2 بار دگمه Back رو بزنید. روی Pwned DFU کلیک کنید. دستگاهتون رو در خاموش کنید.(همچنان به کامپیوتر وصل بمونه) Next رو بزنید. خودش میگه چطور گوشی رو ببرید به DFU. اگه دفعه اول نشد ایرادی نداره. برنامه خودش بر می گرده از اول توضیح میده. خوب آخر سر باید iTunes رو باز کنید و در ویندوز با نگه داشتن Shift و در مک Option روی Restore کلیک کنید. حالا اون IPSW که با Redsnow  ساختید رو انتخاب کنید. iTunes شروع می کنه به دان گرید.

   خوب خسته نباشید. شما موفق شدید.

   منتظر نظرات دوستان هستم!

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420