لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا طرح رجیستری تلفن همراه اجرا شده است ؟

آیا طرح رجیستری تلفن همراه اجرا شده است ؟
وزارت ارتباطات : طرح رجیستری فعال نشد . 
همان طور که میدانید و در اخبار گذشته بیان شد ، قرار بود طرح رجیستری گوشی های موبایل از دیروز شروع به فعالیت کند . جالب است بدانید این طرح در موج اولی که روی بازار گوشی موبایل داشته است ، گرانی ۴۰۰ هزار تومانی را برای گوشی های اپل در پی داشته است و بسیاری از مغازه داران ، از فروش گوشی امتناع میکنند . 
رئیس مرکز پژوهش های مجلس :
کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس در اینباره گفته است : ” در اینکه موبایل در ایران قاچاق می‌ شود و حدود ۹۰ درصد موبایل‌ های وارداتی به کشور قاچاق است و باید با قاچاق مبارزه شود شکی نیست، و هر سه مطلب صحیح است. اما معتقدیم این طرح شتابزده است و فکر کارشناسی و قدرت ملی پشت آن نیست. حتی مرکز پژوهش‌ های مجلس نیز درباره ی ابعاد این طرح توجیه نیست که بتواند از آن دفاع کند یا آن را رد کند ” .
وی همچنین خاطر نشان کرد : ” ‍بهتر بود ابعاد این طرح به صورت کامل ابتدا در رسانه‌ ها مشخص می‌ شد و موضوعاتی از جمله تکلیف موبایل‌ های فعلی و تکلیف فروشندگان و نوسانات احتمالی قیمت کالا در بازار تشریح می‌ شد . “
روابط عمومی وزارت ارتباطات :
در چند روز گذشته اصرار بیش از حد این وزارت بر این بود که حتما باید تا یکم مرداد ماه ، این اتفاق بیافتد ، اما در کمال ناباوری این وزارت اعلام کرد ، هنوز زیرساخت های این طرح به اتمام نرسیده است و باید ابتدا مقدمات این طرح بزرگ درست پایه گذاری شود . 
دکتر فرنقی زاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص طرح رجیستری تلفن همراه گفته است: «از ۶ ماه گذشته جلسات متعددی توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزات صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است تا تصمیم گیری لازم برای زمان و نحوه ی اجرای این طرح صورت گرفت. در این جلسات مقرر گردید که پس از انجام و تمهیدات اولیه، این طرح به صورت آزمایشی اجرایی شود».  وی در ادامه افزوده است: «هنوز مقدمات لازم برای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه مهیا نشده است و قطعاً قبل از اجرای طرح، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد».
بالاخره این طرح اجرا شده است یا نه ؟ 
طبق اظهار نظر وزارت ارتباطات این طرح به تعویق افتاده است ، اما عبدالمجید اجتهادی، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات نیز همین امروز در گفت‌ و گو با یکی از خبرگزاری ها از آغاز طرح رجیستری تلفن همراه از روز گذشته خبر داده است . 
 
تجربه شخصی نگارنده خبر : 
امروز یک گوشی از پلمپ خارج شد و با گذاشتن سیم کارت مراحل فعال سازی به راحتی انجام شد . گویا مخابرات هنوز امکانات این پروسه را ندارد 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373