لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

امنیت خود را در تلگرام افزایش دهید

امنیت خود را در تلگرام افزایش دهید

چگونه امنیت خودمان را در تلگرام افزایش دهیم ؟ 

تلگرام به عنوان محبوبترین شبکه اجتماعی فعال در ایران ، دارای امنیت بسیار بالایی میباشد . اما در عین حال ، بسیاری از افراد هستن که نگران لو رفتن اطلاعاتشان و دیده شدن چت هایشان توسط افراد ناشناس میباشند . این نگرانی از زمانی که روبات‌های تلگرام طراحی شده اند بسیار بیشتر شده است .

جالب است بدانید در حال حاضر 14 میلیون نفر ایرانی عضو این شبکه اجتماعی عظیم روسی هستند . حال باید بدانیم که آیا ممکن است تلکرام ما هک شده باشد یا خیر و مورد دوم این است که باید بدانیم چه راه‌هایی برای افزایش امنیت در تلگرام میباشد . با ما در ادامه همراه باشید . 

آیا تلگرام هک شده است ؟ 

روش رایجی که بسیاری از افراد برای چک کردن این موضوع پیشنهاد میدهند ، گزینه active sessions در تنظیمات تلگرام میباشد . برای این منظور به تنظیمات تلگرام رفته و سپس در قسمت privacy and security تعداد اکانت‌هایی که همزمان از شماره تلفن شما برای استفاده از تلگرام استفاده میشود را خواهید دید . شاید شما هم مثل خیلی از افراد با تعداد اکانت های زیادی روبرو شوید و این موضوع باعث شگفتی شما شود . اما آیا این راه درستی برای این موضوع هست ؟‌ 

الزاما اینگونه نیست که هر آنچه شما در Active Session میبینید ، فعال باشد و اینگونه برداشت کنید که شما هک شده‌اید . در واقع شما در این جا تاریخچه و هیستوری کلیه دیوایس‌هایی که از اکانت‌ شما استفاده کرده اند را خواهید دید . ممکن است شما در گذشته از گوشی دیگری استفاده میکرده‌اید و یا اینکه همزمان بر روی لپ‌تاپی در حال استفاده همزمان میباشید . تمام این موارد را در اینجا خواهید دید . مورد بعدی که ازاهمیت بیشتری برخوردار است که میتوان به آن اشاره کرد ، این است که حتی اگر شما نرم‌افزار تلگرام را آپیدت کنید ، ورژن قبلی که از آن در حال استفاده بوده‌اید را نیز در اینجا نشان خواهد داد . 

اگر مطمئن نیستید که این موضوع توسط چه افرادی برای اکانت شما اتفاق افتاده است ، کافی است گزینه terminate all other session را بزنید تا تمام دستگاه های دیگر که به اکانت شما دسترسی دارند غیر از گوشی فعلی تان دسترسی شان قطع شود . 

چه کاری میتوان انجام داد تا تلگرام هک نشود ؟ 

اولین موردی که میتوان به آن اشاره کرد ، چت خصوصی رمزنگاری شده میباشد . چنانچه صحبت‌های خیلی خاصی دارید ، میتوانید از این نوع چت اسفاده کنید . جالب است بدانید سرویس رمزنگاری شده حدود 50 میلیون کاربر در طول یک ماه در سرتاسر جهان دارد . 

از سیستم تایید دو مرحله‌ای در تلگرام استفاده کنید : در طی این نوع فعال سازی ، تلگرام تحت شرایط امنیتی بیشتری اقدام به فعال سازی اکانت دیگری با شماره شما خواهد کرد . با فعال کردن این قابلیت هنگام فعال‌سازی هر یک از دستگاه‌های جدید علاوه بر پین‌کد، ‌باید رمز عبوری را نیز وارد کنید . 

برای فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای در اپلیکیشن تلگرام مراحل زیر را انجام دهید :

  • اپلیکیشن تلگرام را اجرا کنید .  
  • به بخش تنظیمات (Settings) وارد شوید .
  • به بخش “Privacy and Security” وارد شوید و گزینه “Two-Step Verification” را انتخاب کنید .  
  • گزینه “Set Additional password” را انتخاب کنید و رمز عبور دلخواه خود را وارد کنید .
  • در آخر آدرس ایمیل خود را برای بازیابی رمز فراموش شده وارد کنید.  
  • به ایمیل خود مراجعه کنید. ایمیلی از تلگرام برای شما ارسال شده است. آن را باز کنید و روی لینک کلیک کنید تا عملیات فعال‌سازی با موفقیت انجام شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373