لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا آیفون به آنتی ویروس احتیاج دارد ؟

آیا آیفون به آنتی ویروس احتیاج دارد ؟

آیا آیفون اپل هم ویروسی میشود ؟

این سوالی است که ممکن است ذهن خیلی از افراد را درگیر خود کرده باشد . یکی از قدرت‌های مانور اصلی اپل ؛ ایمنی کامل آن‌ها در مقابل ویروس میباشد . چیزی که شاید خیلی از فروشندگان روی آن تبلیغ میکنند همین موضوع است  . مبحث ما فعلا آیفون و سیستم عامل iOS میباشد . بعدا به مقوله مکینتاش هم خواهیم پرداخت .

ابتدا به پروسه تولید نرم‌افزار و انتشار آن در حوزه اپ استور میپردازیم . زیرا یکی از علت‌های اصلی آسیب پذیری سیستم‌عامل و ویروسی شدن آن‌ها ؛ همین نرم‌افزار‌ها میباشند . هر فردی که بخواهد یک نرم‌افزار برای آیفون تولید کند باید علاوه بر گذراندن مراحل ثبت نام و Develop شدن ؛ نرم‌افزار تهیه شده‌اش نیز 15 روز از فیلتر‌های اپ استور بگذرد . یعنی اگر نرم‌افزاری را در اپ استور میبینید که برای دانلود گذاشته شده است آن نرم افزار مراحل زیادی را طی 15 روز طی کرده است تا آماده ارائه در اپ استور گشته است . در طی این 15 روز ؛ نرم‌افزارها تست‌های زیادی را میگذارنند . از سن استفاده از نرم افزار بگیرید تا ایمن بودن کامل آن از لحاظ ویروس نبودن آن نرم افزار و عدم دسترسی به اطلاعات و ارسال آنها برای سرورهای دیگر .

بنابریان تقریبا میشود گفت که آیفون از سمت نرم‌افزارهای رسمی اپ استور دچار حمله ویروسی نمیشود و با خیال راحت میتوانید آن‌ها را دانلود و استفاده کنید . یک محیط امن و عاری از سارق .

اما یک راه دیگر هم برای نفوذ به گوشی‌های هوشمند هست به نام اینترنت و ایمیل . هکر‌ها و سارقان باهوش که از نفوذ از طریق اپ‌استور ناامید شده‌اند ؛ دست به دامان اینترنت شده اند و از آن طریق اعمال نفوذ میکنند . سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که آیا آیفون در مقابل این نوع نفوذ‌ها هم در امان است ؟؟؟

بهتر است در پاسخ این سوال مقاله شرکت امنیتی کسپراسکای را بخوانیم :‌

” در حالی که از اینترنت استفاده میکنید موقعیت امن خودتان را حفظ کنید ، از هر چه که ممکنه به شما آسیب برساند و یا موجب ناراحتی شما شود . بدون پرداخت هزینه ، بوسیله آنتی ویروس کسپراسکای از سارقان اطلاعات شخصی و تمام ایده های مکتوبی که به شما احساس نا امنی میدهند ایمن باشید  . این ، بوسیله یک روش مخصوص چیزهای مخفی یا نامشخص را کشف میکند و جلوگیری میکند از اینکه بعضی وب سایت ها شما را فریب بدهند و اطلاعات شخصی شما را حک کنند . در مقابل ایمیل های تبلیغاتی ، متن ها یا فیلم هایی که نمیخواهید دریافتشان کنید هم از شما محافظت میکند .

خصوصیات:

  • سیستم پیشرفته برای حفاظت اطلاعات حساب بانکی شما در مقابل حک شدن کاملا موفق است در  جلوگیری از اینکه وب سایت ها بتوانند اطلاعات شخصی شما را دریافت کنند .
  • تمام تغییراتی را که لازم است بوجود می آورد تا کسی نتواند شما را فریب دهد و اطلاعات شما را بگیرد اطلاعاتی که در اینترنت رد و بدل میکنید . مکان هایی که این اطلاعات را ذخیره شده اند .
  • در مقابل آخرین حقه‌های اینترنتی محافظت خواهید شد و از طریق وب‌سایت هک نمیشوید . خیالتان راحت
  • داده هایی که به تدریج پدیدار میشوند . این به شما اجازه انتخاب هر نوع مطلبی که نمیخواهید دریافت کنید را میدهد  به شما کمک میکند که در اینترنت از دریافت مطالب نامناسب و ناخواسته جلوگیری کنید . آنتی ویروس کسپراسکای به آسانی به شما این امکان را میدهد که گروهی از مطالبی را که نمیخواهید دریافت کنید را فقط انتخاب کنید . این گزینه ها شامل :
  • انواع فیلم ها یا تصاویر مستهجن از افراد برهنه یا مواردی که در مورد مسائل جنسی می باشد .
  • نرم افزارهایی که کامپیوتر را کنترل میکند ، فایل های صوتی یا تصویری .
  • انواع نوشیدنی های حاوی الکل، انواع تنباکو یا مواد مخدر محرک اعم از هروئین، کوکائین
  • خشونت – انواع اسلحه
  • هر نوع بی حرمتی به خدا یا مسائل اعتقادی-مذهبی
  • قمار ، قرعه کشی، شرط بندی – رسانه های ارتباطی اینترنتی – خرید و فروش الکترونیکی – انواع استخدام – تصاویر یا متن هایی که از طریق اینترنت قابل انتقال هستند که شامل انواع پرسشنامه ها و نظرخواهی ها میشوند . – تمام باورهایی که به افراد مذهبی و دین مربوط میشود .
  • اخبار رسانه – انواع اطلاعات آزار دهنده که در اینترنت رد و بدل میشوند مانند حک شدن اطلاعات شخصی شما یا اطلاعات محرمانه بانکی شما “

با توجه به اظهارنظر کارشناسان حوزه امنیت آنتی ویروس  کسپراسکای ؛ احتمال حک گوشی آیفون از طریق وب‌سایت ها و همچنین ایمیل ها میباشد . البته باید متذکر شوم که این احتمال حتی با عدم وجود آنتی ویروس بسیار پایین میباشد و تقریبا به صفر میل میکند ( مگر اینکه خودتان اشتباهی و یا از روی عدم آگاهی مطلبی را از اینترنت دریافت و نصب کنید ) . مراقب نصب نرم‌افزارهایی که از طریق Setting گوشی از شما Trust میگیرد باشید و مطمئن شوید که این گونه مطالب از سایت‌های معتبر دانلود میشوند .

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420