لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کری خوانی اپل برای FBI | اپل : بهترین نظام امنیتی دنیا را داریم

کری خوانی اپل برای FBI | اپل : بهترین نظام امنیتی دنیا را داریم

مهندسان اپل طی نشستی که اخیرا گذاشته‌اند اعلام کردند : اپل دارای بهترین وضعیت امنیتی در دنیا میباشد . آن ها همچنین از لایه‌های امنیتی به کار رفته در سخت افزار و نرم افزار سیستم هایشان سخت به میان آوردند . 

در این نشست تخصصی که نسبت به نشست‌های دیگر کاملا حرفه‌ای تر به نظر میرسید و از کلمات تخصصی استفاده میشد ؛ مهندسان این شرکت باز هم تاکید کردند که به هیچ عنوان سیستم امنیتی محصولاتشان را برای دسترسی دولتی‌ها کم نخواهند کرد ؛ زیرا یا این کار امنیت و حریم شخصی تمام افرادی که آیفون و محصولات اپل را دارند به خطر خواهد افتاد . اپل در واقع با اجرای این نشست تخصصی سه هدف را دنبال میکرد :
۱- FBI به هیچ عنوان قابلیت دسترسی به اطلاعات محصولات ما را ندارد . ۲- اپل به تمامی قسمت‌های محصولاتش اشراف کامل دارد و میتواند در هر سطحی که بخواهد امنیت را تعریف کند . ۳ – مشتریان با خیال راحت محصولات ما را بخرند و از هیچ قدرتی برای دستیابی به اطلاعاتشان نترسند .

گوشی‌های هوشمند هر کدام دارای استاندارد‌های خاصی میباشد که اپل علاوه بر آن‌ها دارای استاندارد‌های خاص خودش در حوزه سخت‌افزار نیز میباشد . طبق اعلام مهندسان اپل ، ویژگی منحصر به فردی از آیفون 3GS به بعد در امنیت گوشی‌های آیفون به وجود آمده است . محافظت از چیپست درونی آغاز میشود . Boot Rom و یا همان چیپست مموری دارای یک کد مخصوص میباشد که این کد فقط در دسترس اپل میباشد . اگر فرد مهاجمی بخواهد به اطلاعات دسترسی پیدا کند و یک iOS به صورت دستی تعریف کند به دلیل عدم دسترسی به کد ؛ از دستیابی به اطلاعات باز خواهد ماند .

از سوی دیگر زنجیره‌ای از دستورات امنیتی نیز برای نرم‌افزار موبایل iOS ساخته شده که در حوزه‌ی فناوری از آن با عنوان boot chain نام برده می‌شود. این امر به این مفهوم است که دوباره رمز مورد نظر قبل از آن که iOS شروع به بوت شدن کند، اعتبار سنجی می‌شود . 

سنسور اثر انگشت یکی دیگر از موارد امنیتی گوشی‌های هوشمند و مخصوصا اپل میباشد . اپل پس از معرفی آیفون 5S در سال 2013 دست به استفاده از این تکنولوژی زد . طبق آمار پیش از استفاده از اثر انگشت در گوشی‌های اپل ؛ فقط 50% از افراد از رمز برای گوشی‌هایشان استفاده میکردند . اما این عدد پس از رونمایی از این تکنولوژی به 90% رسید . 

با خیال راحت از محصولات اپل استفاده کنید و نگران لو رفتن اطلاعاتتان نباشید . 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت