لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پاسخ به دو سؤال مهم در مورد شارژ آیفون که دغدغه‌ی تمام کاربران است

پاسخ به دو سؤال مهم در مورد شارژ آیفون که دغدغه‌ی تمام کاربران است

شارژ صحیح باتری گوشی‌های هوشمند را میشود مهمترین قسمت استفاده از یک گوشی بیان کرد . معمولا پس از پرداخت میلیونی بابت خرید گوشی هوشمند انتظار داریم تا باتری آن تا مدت‌ها و حتی سال‌ها بدون کوچکترین مشکلی کار کند . اما مشکل اساسی که اکثر کاربران بعد از مدت کوتاهی با آن برمیخوردند کم شدن مدت شارژ دهی باتری گوشی میباشد و درانتها ناچار به تعویض باتری میشوند.اما 2 سوال مهمی که برای اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند پیش می آید به شرح زیر میباشد : 

  1. آیا شب‌هایی که آیفون تا ساعت‌ها پس از شارژ شدن از برق خارج نمی‌شود ممکن است موجب زودتر خراب شدن و افت کارایی باتری شود ؟
  2. آیا وقتی باتری گوشی آیفون 90% میباشد آن را به شارژر متصل کنیم و آن را به 100% برسانیم یا نه ؟

جسی هولینگتون نویسنده ارشد بخش آیپاد و آیتونز وب‌سایت iLounge در پاسخ به سؤال کاربری که پس از مشکل ایجاد شده برای باتری گوشی آیفون 6 اش این دو موضوع را مطرح کرده بود این‌طور توضیح می‌دهد :

  1. شارژ شدن آیفونی که تمام طول شب به شارژر متصل مانده هیچ آسیبی به دستگاه شما نخواهند رساند .
  2. همین‌طور شارژ کردن آیفونی که 90 درصد شارژ دارد حتی به‌صورت مداوم هم برای باتری مشکلی به وجود نمی‌آورد.

به لطف تکنولوژی های جدید هیچ گوشی آیفون و یا گوشی هوشمندی را نیمتوان بیش از حد شارژ کرد . هر دستگاه آیفون و یا آیپد و یا گوشی هوشمندی دارای مدار شارژ هوشمند میباشد و به محض رسیدن شارژ گوشی به 100% باتری را از مدار خارج میکند . به‌عبارت‌دیگر هنگامی‌که آیفون به 100 درصد شارژ می‌رسد استفاده از برق باتری قطع‌شده و دستگاه از برقی که از شارژر به آن وارد می‌شود استفاده می‌کند . 

شارژ کردن باتری گوشی آیفون وقتی هنوز شارژ آن به پایان نرسیده است هیچ آسیبی به باتری نخواهد رساند . چه بسا این روش شارژ کردن باتری از شارژ کردن باتری در حالت خالی بهتر میباشد . اصطلاح ” سیکل شارژ ” به‌ یک بار شارژ شدن از صفر تا صد درصد گفته می‌شود . باتری‌های لیتیوم یونی دارای تعداد مشخصی از سیکل شارژ شدن هستند که این میزان برای آیفون 1000 بار میباشد . به‌عبارت‌دیگر هر بار که آیفون خود را هنگامی‌که 90 درصد شارژ دارد به برق متصل می‌کنید تا به 100 درصد برسد، در حقیقت از یک‌ دهم یا 10 درصد یک سیکل شارژ کامل استفاده کرده‌اید . این یعنی اگر شما تمام عمر باتری آیفون خود را از 90 درصد تا 100 درصد به برق متصل کرده باشید به‌جای 1000 بار می‌توانید 10000 بار آن را شارژ کنید تا عمر باتری شما تمام شود .  اما اگر از آن دسته از افرادی باشید که منتظر به پایان رسیدن باتری باشید و پس از اتمام شارژ آن را به 100% میرسانید ؛ شما یک سیکل کامل را انجام داده‌اید . در واقع عمر باتری با این روش کاهش می یابد . در انتها می‌توان گفت که کاربرهای آیفون می‌توانند هرزمان که احساس کردند به باتری بیشتری نیاز دارند آن را به شارژ متصل کنند و با خیال راحت از تکنولوژی لذت ببرند .

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373