لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش اصطلاحات رایج و کاربردی اپل

آموزش اصطلاحات رایج و کاربردی اپل

خیلی از اپلی ها و کاربرهای اپل اصطلاحات زیادی را به کار میبرند که ممکن است شما آن ها را موجه نشوید . در این پست قصد دارم تا چند تا از اصطلاحات پرکاربرد مربوط به اپل را بیان کنم . با ما همراه باشید :‌

  1. اصطلاح iDevice : به تمامی دستگاه‌هایی که توسط شرکت اپل تولید شده اند و حرف ” i ” را در ایتدایشان به یدک میکشند . مانند : آیفون – آیپد – آیپاد و …
  2. اصطلاح Firmware : این اصطلاح به خود فایل سیستم عامل گفته میشود . برای دانلود فریمور 9.3.1 مربوط به آیفون و همچنین فریمور 9.3.1 مربوط به آیپد میتوانید اقدام کنید . 
  3. اصطلاح iOS : سیستم عامل نصب شده بر روی آی دیواس ها را به اطلاح آی او اس میگویند . iOS مخفف iPhone Operation System میباشد . 
  4. اصطلاح Unlock Factory : آیفون ها با دو ورژن مختلف یعنی Unlock Factory و Lock عرضه می شوند.  قیمت مدل Lock به خاطر کار کردن با اپراتور های خاص و محدود بسیار پایین تر از Unlock Factory که با تمام اپراتورها کار میکند .   حدودا 400 دلار اختلاف قیمت دارند . هرچند طی فرایندهایی می توان آیفون لاک را به آنلاک تبدیل کرد . بنابراین هنگام خرید باید گوشی آنلاک را از فروشنده بخواهید . برای تشخیص گوشی لاک و آنلاک از یک دیگر به پست ” تشخیص لاک و یا آنلاک بودن گوشی های آیفون ” مراجعه کنید . 
  5. اصطلاح Jailbreak : در واقع به شکستن قفل نرم افزاری برای یک سری اعمال خاص جیلبریک گفته میشود . برای مثال با جیلبریک میتوانید بر روی اس ام اس ها پسورد گذاشت و یا اینکه بلوتوث گوشی آیفون را برای ارسال و دریافت فایل فعال کرد . در واقع با جیلبریک دسترسی به فایل های سیستمی آزاد میشود . برای اینکه از مزیت ها و معایب جیلبریک آگاهی پیدا کنید به پست ” معایب و مزیت های جیلبریک آیفون و آیپد ” مراجعه کنید .
  6.  اصطلاح Cydia : پس از اتمام فرایند Jailbreak ، اپلیکیشنی به صفحه اصلی اضافه می شود که به کمک آن می توانید نرم افزار هایی و امکاناتی را روی دیوایس و iOS خود نصب کرده و امکانات بسیاری اضافه کنید . در واقع سایدیا همان اپ استور به صورت غیر رسمی میباشد .
  7. اصطلاح Tweak : نرم افزارهایی که از طریق Cydia نصب می شوند را اصطلاحاً توییک می نامند که با نصب آن ها می توانید تغییرات و امکانات دلخواه را در iOS اعمال کنید . مثلا توییک قفل اندروید برای آیفون : با نصب این توییک میتوانید گوشی آیفون را مانند گوشی های اندرویدی قفل کنید و با رسم شکل آن ها را باز کنید .
  8. حالت Safe Mode : در این حالت که با گرفتن دکمه بلندی صدا هنگام روشن شدن آیفون اتفاق خواهد افتاد ؛ فقط نرم افزارهای مورد نیاز سیستم عامل iOS اجرا میشوند و هیچ نرم افزار اضافی اجرا نخواهد شد . این حالت معمولا برای زمانی میباشد که سیستم عامل گوشی دچار مشکل شده است و شما باید با این کار به اطلاعاتتان برسید . 
  9. اصطلاح Restore : نصب مجدد سیستم عامل آی او اس بر روی گوشی های آیفون را ریستور میگویند . برای اینکار حتما باید قبلش آخرین ورژن سیستم عامل آی او اس را دانلود کرده باشید . نیاز به یک کامپیوتر هم برای انجام این عمل دارید . 
  10. اصطلاح Sync : به معنای همسان سازی اطلاعات است که بین دیوایس و کامپیوتر (آیتونز) یا فضای ابری (iCloud) انجام می شود . در این همسان سازی تمامی اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر یکسان میشود . برای مثال سینک موزیک در گوشی آیفون به معنای این میباشد که شما گوشی آیفون را به کامپیوتر وصل کرده اید و تمامی موزیک های داخل لایبرری آیتونز را بر روی گوشی ریخته باشید .

<<‌ امیدوارم این پست مفید واقع گردد >>

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373