لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چگونه از قابلیت Speech در مک استفاده کنیم؟

چگونه از قابلیت Speech در مک استفاده کنیم؟

در سیستم عامل مکینتاش قابلیتی به منظور انجام کارهایی مانند خواندن و نوشتن بدون اینکه مستقیم با سیستم درگیر باشید وجود دارد که شاید بسیاری از شما از آن بی اطلاع باشید ؛ تصور کنید در حال مطالعه متنی انگلیسی هستید و به کلمه ای میرسید که تلفظ آن را نمیدانید در اینجا قابلیت Speech در مک به شما کمک بزرگی خواهد کرد و یا اینکه یک فایل متنی طولانی را باز کرده اید و حوصله خواندن آن را ندارید در این موقع میتوانید با استفاده از Speech چشمان خود را ببندید و فقط به این متن گوش کنید و یا هر ابتکار و خلاقیتی که خودتان برای استفاده از این ویژگی به ذهنتان میرسد را به کار بگیرید ؛ این ویژگی فقط برای شما متنی را میخواند بقیه کار با شماست که چطور از آن استفاده کنید!

آموزش فعالسازی و استفاده از قابلیت Speech در مکینتاش :

 این قابلیت به صورت پیش فرض فعال است و نیاز به فعال سازی ندارد ولی دارای چند نکته و تنظیمات است که در زیر به شما آموزش میدهیم :

در حالت پیش فرض هر متنی را که میخواهید انتخاب کنید تا کادر آبی رنگ بر روی آن متن ایجاد شود سپس بر روی متن راست کلیک کرده و Speech را انتخاب کنید سپس Start Speech بزنید ؛ در صورتی که در وسط خواندن متن منصرف شدید دوباره همین کار را انجام دهید و این بار Stop Speech را انتخاب کنید.

اما برای این کار کلید میانبر هم میتوان تعریف کرد که کار را بسیار ساده تر میکند برای ایجاد میانبر به مسیر زیر بروید:

System Preferences > Dictation & Speech > Text to Speech

در این صفحه گزینه Speak Selected Text When The Key is Pressed را فعال کنید ؛ خواهید دید که بعد از فعال سازی به صورت پیش فرض یک کلید میانبر به شما پیشنهاد داده است که شما میتوانید با انتخاب کلید Change Key این میانبر را تغییر دهید.

از این قابلیت میتوانید برای زبان های مختلف استفاده کنید که البته متاسفانه هنوز فارسی در آن ساپورت نمیشود که امیدواریم به زودی این اتفاق نیز رخ دهد ؛ برای تغییر زبان مورد استفاده در Speech و همچنین نوع صدای گوینده میتوانید در همان مسیر بالا System Voice را انتخاب کنید و از لیست باز شده به Customize بروید سپس در اینجا زبان و صدای گوینده را تغییر دهید.

همچنین میتوانید سرعت خواندن متن را تغییر داده و آن را کم و یا زیادتر از حد معمول قرار دهید که در همان مسیر بالا با حرکت دادن نوار لغزان مقابل Speaking Rate میتوانید این کار را انجام دهید.

 

فعال سازی قابلیت Speech در مک

 

 

 

با NIC همراه باشید

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373