لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

یک گپ خودمانی با آقای آی مک ;-)

یک گپ خودمانی با آقای آی مک ;-)

کنفرانس اپل

در 23 اکتبر ، کالیفرنیا شاهد تولد نسل جدید فرزندان همه کاره شرکت اپل بود ! ؟ ! ؟ ! ؟ خوب شاید یکم مبهم گفته شد اما حدستان درست است ما میخواهیم در این پست یک گفت و گویی با سبکی جدید با فرزند ارشد اپل یعنی آقای آی مک داشته باشیم.

خب دعوت میکنیم از آقای آی مک تا یک گفت و گوی مفصل داشته باشیم

آی مک جدید اپل

ان آی سی : آقای آی مک سلام ! …

آی مک : سلام عرض میکنم خدمت دستندرکاران سایت ان آی سی ( NiC ) و مخطبان این سایت و تشکر بابت این پست که باعث شد افتخاری نسیب ما بشه تا در کنار تیم شما خاطره ای شیرین و داشته باشیم.

ان آی سی : ممنون ، خب اگر امکان داره به عنوان فرزند ارشد از گذشته شروع کنید تا هم ما و  هم مخاطبان خوبمون با شما و خانوادتون بیشتر آشنا بشیم.

آی مک : اول از همه باید بگم که فرزند ارشد من نیستم بلکه من فرزند کوچیک خونواده ام

ان آی سی : پس اشتباه ما رو نادیده بگیرید 🙂

آی مک : بله مشکلی نیست دیگه اشتباه پیش میاد .

ان آی سی : خب از بحث دور نشیم بفرمایید …

آی مک : خانواده ی ما حضور خودشو در بازار رقابت تکنولوژی امروز رو مدیون مردی هست که امروز در بینمون نیست و هرجا صحبت از ما میشه همه یادی از این مرد میکنن که نیازی به معرفی نیست چون استو جابز و حتی بچه های 6 ساله وقتی با آی پد بازی میکنن از این مرد یاد میکنند

استیو جابز پدر بنده رو در سال 1998 به دنیا معرفی کرد و خب پدرم در اون روز ها کنار استو جابز به شخصیتی معروف تبدیل شده بود چون اون اولین کسی بود خود کفا محسوب میشد که امروزه بهش میگن All-in One

تاریخچه آی مک

پس از موفقیت پدرم استیو تصمیم گرفت تا تنهایی پدرم و کمرنگ کنه که باعث تولد مادرم در سال 2000 شد.

تاریخچه آی مک

ان آی سی : چه جالب شما ها هم احساس دارین مثل انسان ها ؟

آی مک : بله اگه ما احساس نداشتیم نمیتونیستیم احساس لذت بردن از کارتون رو به شما منتقل کنیم . خصلاصه پدر و مادرم هم مثل شما انسان ها که میگن دل به دل راه داره ما میگیم CPU به CPU راه داره 😉 عاشق هم شدن و در سال 2001 ازدواج کردن و در سال 2002 اولین خواهرم به دنیا اومد.

 تاریخچه آی مک

آی مک : تولد خواهرم انقلابی در دنیا به ‍‍پا کرد مردم خیلی از اون خوششون اومد و همین باعث افتخار پدر و مادرم مخصوصا آقای جابز شده بود.بعد از موفقیت خواهرم در سال ۲۰۰۴ اولین برادرم متولد شد که عکس هایی که اینجاست بیانگر تفاوت خواهر و برادرم هست و برادرم هم همانند دیگر اعضای خانواده با تولدش افتخاری برای شرکت اپل به ارمغان آورد.

 بررسی آی مک جدید

بحث و طولانی نمیکنم ، برادر دیگم در سال ۲۰۰۵ پا به دنیا تکنولوژی گذاشت

بررسی آی مک جدید

بعد از اون در سال ۲۰۰۷ برادر دیگم به دنیا اومد

بررسی آی مک جدید

هر کدوم از برادرام  با تغییراتی که داشتند در بازار رقابت به شرکت های دیگه اجازه خودنمایی نمیدادند و این باعث افتخار منه که در این خانواده به دنیا اومدم البته بار سنگینی روی دوش من گذاشته شده که امیدوارم تا الان تونسته باشم مخاطبان رو رازی نگه داشته باشم

ان آی سی : شما برادر دیگه ای هم در سال ۲۰۰۹ داشتین …

آی مک : بله برادر دیگم که در سال ۲۰۰۹ به دنیا اومد همانند دیگر اعضا موفق بود اما من باهاش رابطه ی خوبی ندارم

بررسی آی مک جدید

ان آی سی : چرا ؟؟ مگه برادرتون نیست ؟

آی مک : چرا مقصر اون نیست یک مقداری تقصیر خودمه آخه من اولین عضو خونده ی این خانواده ام !

ان آی سی : یعنی چی ؟؟؟؟؟؟

آی مک : تمامی اعضای خانواده ام رو که تا اینجا معرفی کردم همگی با استیو جابز بزرگ شدن اما من با آقای تیم کوک

ان آی سی : خوب این چه ربطی داره مگه در تولید شما کوتاهی شده ؟

آی مک : نه هرچند فکر تولید من در زمان حیات استیو جابز بوده اما مردم اپل رو با استیو جابز بیشتر دوست داشتن و همین ها باعث شد تا من یکم نسبت به برادر پیشینم تفاوت داشته باشم

ان آی سی : خوب تفاوت که داشتین و این تفاوت ها رضایت بخش هم بوده در ضمن تیم کوک هم سیاست های خوبی مثل استیو جابز داشت

آی مک : بله تیم کوک هم مثل استیو جابز مردی تاثیر گذار است و توی این مدت برای خودش توی دل مردم جای باز کرده اما برادر پیشینم این را نمیپذیرد و …

ان آی سی : خب مشکلی نیست شاید خانوادگی باشد و کش دادن این موضوع جالب نباشد , خوب حالا شروع کنید از خودتون بگین …

 آی مک : بالاخره رسید به من 🙂

بررسی آی مک

آی مک : در کنفرانس سال ۲۰۱۲ بود که من معرفی شدم و به خاطر تفاوت ضخامتم با برادرای نسل قبلم خیلی مورد تضویق قرار گرفتم آخه لبه های صفحه نمایش قطرش به ۵ میلی متر میرسه که خوب واقعا شگفت انگیزه.

و برای درک بهتر این موضوع یک عکس خونوادگی آوردم که در پایین میبینیم.

بررسی تخصصی آی مک

تغییرات ظاهری من توی بازار رقابت عرصه رو برای دیگر رقبا تنگ تر کرد هرچند توانایی های من فقط ظاهر من نبود.

مثل همیشه اپل قد و قواره ی مارو به ۲ صورت ۲۱.۵ اینچی و ۲۷ اینچی تولید میکنه که میتونه از سیاست هایی این شرکت باشه.

بررسی تخصصی اپل

با تغییرات در ظاهر وزن من نسبت به برادر پیشینم خیلی کمتر شد به طوری که من تنها ۵،۶ کیلوگرم وزن دارم و در مدل ۲۷ اینچی ۹.۵ کیلو که خب همه ی اینها باعث میشد که خانواده ی ما با دیگر All-in one ها متمایز باشند.

من دارای پردازنده ی ۴ هسته ای Core i5 اینتل هستم که در این مورد شما میتوانید با اختیاراتی که اپل برای کاربرانش گذاشته پردازنده را تا Core i7 افزایش داد

پردازنده آی مک

پردازنده آی مک

مموری داخلی من به طور پیشفرض ۸ گیگابایت میباشد که اپل باز هم در این مورد به کاربرانش اجازه داده تا مموری را تا ۱۶ گیگ بتوانند ارتقا بدهند.

پردازنده های گرافیکی من توانهای مختلفی دارد که از GeForce GT 640M با ۵۱۲ مگاباید DDR5 شروع میشد و تا GeForce 680 GTX با ۲ گیگابایت DDR5 تا هنگام کار در پردازش گرافیکی هیچگونه مشکلی را شما حس نکنید.

گرافیک آی مک

گرافیک آی مک

در بالای صفحه نمایش همانند قبل یک لنز دوربین با کیفیت ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ می باشد که در مکالمات تصویری با فیس تایم شما را رازی نگه میدارد.

در پشت ، ورودی و خروجی های تعبیه شده همانند عکس زیر میباشد که ۴ پورت USB3 ، یک پورت میکروفون ، یک پورت LAN و ۲ پورت تاندربولت به همراه درگاه کارت حافظه SDXC دیده میشود.

پورت های آی مک

شبکه بیسیم یا وایرلس همان مدل ۸۰۲.۱۱n است اما نسخه بلوتوث به ۴ تغییر یافته که سرعت مطلوبی برای انتقال فایل ها از طریق بلوتوث را به کاربر میدهد.

به همراه من یک کیبورد بیسیم و یک مجیک موس هم برای تکمیل کردن یک سیستم حرفه ای می باشد.

موس و کیبورد اپل

در پشت صفحه نمایش من اولین چیزی که شما از دیدنش جا میخورید نظم و ترتیب و ظرافت ساخت قطعات تشکیل دهنده من است که یکی از مهمترین این قطعات حافظه ی جدیدی است که من به آن مجهز شدم و اسمش فیوژن درایو است.

ان آی سی : میشه در مورد فیوژن درایو بیشتر توضیح بدین … ؟

داخل آی مک جدید

آی مک : البته – همونطور که گفتم من اولین عضو خانواده ام که دارای فیوژن درایو هستم – این حافظه تشکیل شده از حافظه ی معمولی و حافظه ی فلش که تقریبا ۴ برابر حافظه های معمولی سرعت دارند . اپل در ساخت این حافظه سعی کرده تا کاربران بتونن سیستم عامل و نرم افزار ها رو روی قسمت فلش نصب کنند تا هنگام اجرا کردن ۴ برابر سریع تر قابل دسترس بشن و ما بقی حافظه رو اختصاص بدن به دیتاهای شخصی خوب به نظر شما این حیرت انگیز نیست که در کمتر از چند ثانیه سیستم عامل شما آماده کار باشد ؟

ان آی سی : خب قطعا همینطوره ..

فیوژن درایو

فیوژن درایو

ان آی سی : از صفحه نمایشتون دوست داریم بشنویم

آی مک : صفحه نمایش من در مدل ۲۱.۵ اینچی دارای رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و در مدل ۲۷ اینچی دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ با پنل IPS  میباشد که نسبت به پسر عموهامون ( مک بوک پرو ) که از صفحه نمایش رتینا استفاده میکنند شاید ضعیف تر باشیم اما کیفیت مطلوبی و به کاربر میدیم و شاید نسل های بعد از ما دارای نمایشگر رتینا باشند.

ان آی سی : امیدواریم این چنین باشه چون تجربه لذت کار با یک نمایشگر رتینا ۲۱.۵ یا ۲۷ اینچی شاید رویای هر کاربری باشد.

صفحه نمایش ای مک

ان آی سی : راستی قیمت تعیین شده برای شما چقدر است ؟

آی مک : سوال خوبیه – در مدل ۲۱.۵ اینچی بر اساس پردازنده ما به ۱۲۹۹ دلاری و ۱۴۹۹ دلاری تقسیم میشیم و در مدل ۲۷ اینچی به ۱۷۹۹ و ۱۹۹۹ دلاری ختم میشیم که باز بر اساس تغییری در ما قیمت ها افزایش می یابد.

ان آی سی : خب کلی با شما و خونوادتون آشنا شدیم و امیدواریم که مخطبانمون از روش جدید بررسی قول های تکنولوژی خوششون اومده باشه – اگر صحبتی دارین با مخطبانمون بفرمایید

آی مک : باز هم تشکر بابت دعوتتون از بنده و خسته نباشید به تیمتون و تشکر از مخاطبانتون که این مطلب رو دنبال کردن امیدوارم اگه آی مک خریدن رازی باشن .. همین … 🙂

ان آی سی : ممنون از آقای آی مک و شما که مقداری از زمان گرانبهاتونو در اختیار تیم ان آی سی گذاشتین منتظر نظراتتون در پایین همین صفحه هستیم مخصوصا در مورد نحوه ی جدید بررسی ابر تکنولوژی ها …..

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420