لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مدیریت نرم افزارهای در حال اجرا در مکینتاش

مدیریت نرم افزارهای در حال اجرا در مکینتاش

اکثر کاربران قبل از اینکه با مکینتاش آشنا شوند و آن را در اختیار داشته باشند از سیستم عامل ویندوز استفاده می کردند. در قسمت Task Manager ویندوز قابلیتی وجود داشت که شما می توانستید میزان مصرف رم و پردازنده سیستم را در حال اجرای برنامه های خاص یا در حالت عادی مشاهده کنید. در سیستم عامل مکینتاش نیز قابلیت هایی شبیه به Task Manager ویندوز وجود دارد که شما می توانید از طریق نرم افزار Activity Monitor به آن ها دسترسی داشته باشید.

اکتیویتی مانیتور

برای اجرای نرم افزار Activity Monitor ، پوشه Utilities را از قسمت Application انتخاب کنید، در آنجا اولین آیکونی که مشاهده خواهید کرد Activity Monitor می باشد. بعد از باز کردن نرم افزار با پنجره ای شبیه به تصویر زیر مواجه می شوید.

پنجره اکتیویتی مانیتور

این پنجره لیستی از تمام برنامه ها و نرم افزارهای در حال اجرا را به همراه اطلاعات دقیقی مانند حافظه مجازی در حال استفاده، میزان مصرف رم و پردازنده، نام کاربری که نرم افزارها را به حالت اجرا در آورده و … را به شما نشان می دهد. با دوبار کلیک کردن روی هر برنامه می توانید اطلاعات دقیق تری راجع به آن کسب کنید.

در قسمت پایین پنجره نیز در تب های مختلفی که وجود دارد، می توانید وضعیت کلی پردازنده، رم، هارد،شبکه و فعالیت فعلی هارد دیسک خود را مشاهده کنید.

اگر برنامه ای که با آن کار می کنید نیز مشکل شد می توانید از داخل Activity Monitor روی آن کلیک کرده و Quit Process را انتخاب کره که در این حالت می توانید برای خروج از برنامه یکی از دو حالت Quit (خارج شدن در حالت معمولی) و یا Force Quit (خارج شدن سریع ) را انتخاب کنید. همچنین برا خارج شدن سریع از برنامه (Force Quit) می توانید از توضیحات قسمت معرفی کلیدهای میانبر در مکینتاش استفاده کنید یا از منوی اپل، Force Quit را انتخاب کنید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373