لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

7 راهکار ساده برای کاهش مصرف اینترنت روی گوشی آیفون

7 راهکار ساده برای کاهش مصرف اینترنت روی گوشی آیفون

در این پست قصد داریم تا راه کارهای کاهش مصرف اینترنت روی گوشی آیفون را ارایه دهیم :‌

بسیاری از کاربران سایت و مشتریان شرکت هستند که از تمام شدن بسته اینترنتی رو گوشیشان آن هم طی چند روز گلایه داشتند و اظهار میکردند که هیچ گونه دانلودی بر روی گوشی انجام نداده اند اما اینترنت خطشان بسیار سریع تمام شده است . علت این مشکل در چند جا میتواند باشد که به تمامی این موارد رسیدگی خواهیم کرد و مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت . اگر شما هم از این دسته افراد هستید با ما در ادامه این پست همراه باشید :‌

1 . سلولار دیتا – Cellular Data را برای مصارف آیکلود خاموش کنید :

اگر شما از سرویس آیکلود برای جابجایی اطلاعات استفاده میکنید و همه اطلاعاتتان را بر روی این سرویس ذخیره میکنید این مورد را در نظر داشته باشید که وقتی در حال استفاده از نرم افزارها هستید تمامی تغییرات در آیکلود درایو ذخیره خواهند شد .

برای خاموش کردن این قابلیت به مسیر Setting >> iCloud >> iCloud Drive >> Use Cellualar Data بروید و این قابلیت را خاموش کنید .

2 – دانلود اتوماتیک سلولار دیتا را خاموش کنید .

قطعا شما نیاز به دانلود اتوماتیک نرم افزارهایی که به روزرسانی شده اند توسط سلولار را نخواهید داشت . خاموش کردن سلولار دیتا در دانلود اتوماتیک علاوه بر ذخیره کردن اینترنت خط همراه باعث سرعت بخشیدن به آیفون و ذخیره باطری آیفون میشود . به مسیر Setting << iTunes & App Store << Use Cellular Data بروید و این گزینه را نیز در حالت Off قرار دهید .

 3 – قابلیت WiFi-Assist را غیر فعال کنید .

این ویژگی از جمله ویژگی هایی میباشد که در آی او اس 9 آمده است و زمانی فعال میشود که سیگنال وای فای ضعیف شده باشد . فرض کنید در حال چک کردن تلگرام و دانلود موزیک هستید که سیگنال وای فای شما ضعیف میشود . در این وضعیت بلافاصله به صورت اتوماتیک آیفون از سلولار سیم کارت استفاده میکند که این امر باعث استفاده ناخواسته و با حجم بالا از اینترنت سیم کارت میشود . برای غیر فعال کردن این قابلیت به مسیر Setting << Cellular << Wifi Assist بروید و آن را در حالت Off قرار دهید .

4 – استفاده نرم افزارها از اینترنت سیم کارت :

تمامی نرم افزارها به صورت پیش فرض قابلیت استفاده از اینترنت خط را دارند که بسیاری از این نرم افزارها برای تبادل لینک و باز کردن صفحات تبلیغاتی بر روی آیفون از سلولار استفاده میکنند که نسبتا حجم زیادی از اینترنت خط را میگیرند . بنابراین نرم افزارهایی از قبیل :‌ تلگرام , فایند مای آیفون و .. را فعال بگذارید و بقیه موارد را خاموش کنید تا اینترنت خط هدر نرود . برای اعمال تغییرات به مسیر Setting << Cellular بروید و در قسمت Use Cellular Data For نرم افزارهای مورد نظر را خاموش کنید .

5 – قابلیت Background App Refresh را خاموش کنید .

این قابلیت باعث میشود تا نرم افزارها بدون اطلاع شما در پس زمینه در حال اجرا باشند و اگر نیاز به آپدیت و یا بروزرسانی داشته باشند بدون اطلاع شما آپدیت شوند . با خاموش کردن این قابلیت علاوه بر مدیریت بخش سلاولار گوشی آیفون در ذخیره سازی باطری گوشی نیز بسیار موثر خواهد بود . به مسیر Setting << General << Background App Refresh بروید و به صورت دلخواه نرم افزارهایی که نیاز به این قابلیت ندارند را خاموش کنید .

6 – پخش موزیک آنلاین در آیفون :‌

پخش موزیک آنلاین با کیفیت را ببندید و یا با کیفیت پایین به آهنگ ها گوش دهید . قابلیت جدیدی که در اختیار کاربران قرار گرفته است تعیین کیفیت پخش آنلاین موزیک میباشد . برای  تنظیم این مورد به مسیر Setting << Music بروید و گزینه High Quality on Cellular را خاموش کنید . این مورد بسیار مفید خواهد بود .

7 – زمانی که به اینترنت نیاز ندارید سلولار را خاموش کنید .

با رفتن به تنظیمات گوشی و خاموش کردن سلولار علاوه بر صرفه جویی در اینترنت خط در این تنظیم در ذخیره کردن باطری هم بسیار موثر خواهد بود .

امیدواریم این پست مفید واقع گردد .

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373