لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مقایسه تخصصی آیفون ۵ اپل با گلکسی اس ۳ سامسونگ

مقایسه تخصصی آیفون ۵ اپل با گلکسی اس ۳ سامسونگ

در این پست قصد داریم به بررسی تخصصی و مقایسه دو شاهکار شرکت اپل و سامسونگ بپردازیم.هدف از این بررسی ارایه دیدگاه فردی و یا جانبدارانه نسبت به یک برند نیست بلکه قصد داریم با معرفی امکانات و برتریهای این دو محصول برتر بازار انتخاب و خرید را برای شما راحتتر کنیم.

در زیر جدول مشخصات فنی آیفون ۵ و گلکسی اس ۳ را مشاهده میکنید که در ادامه سعی بر آن داریم که قطعات داخلی آنها را تخصصی تر مورد بررسی قرار دهیم.

گلگسی اس ۳ آیفون ۵ مدل و مشخصات
TouchWiz 5 iOS 6 سیستم عامل
۴.۸ اینچ ۷۲۰*۱۲۸۰ ۴ اینچ ۱۱۳۶*۶۴۰ اندازه صفحه
QUALCOMM S4 Dual-Core A6 پردازنده
۲ گیگ ۱ گیگ رم
۱۶ ۳۲ گیگ ۱۶ ۳۲ ۶۴ گیگ حجم
دارد ندارد  Card
LTE LTE سرعت اطلاعات
۸ مگا پیکسل ۸ مگا پیکسل دوربین پشت
۱.۹ مگا پیکسل ۱.۲ مگا پیکسل دوربین جلو
بلوتوث ۴.۰ بلوتوث ۴.۰ بلوتوث
۸۰۲.۱۱ b/g/n ۸۰۲.۱۱ b/g/n وای فای
aGPS aGPS GPS
دارد ندارد NFC
نور، شتاب سنج،مجاورت،قطب نما نور،شتاب سنج،مجاورت،قطب نما سنسور
DLNA Air Play خروجی TV
۸.۹*۶۹.۹*۱۳۴.۴ میلی متر ۱۲۸.۸*۵۸.۶*۷.۶ میلی متر اندازه
۱۳۰ گرم ۱۱۲ گرم وزن
۲۱۰۰ mAh ۱۴۴۰ mAh باتری
دارد ندارد شارژ بدون سیم
قیمت بر اساس بازار ۱۹۹،۲۹۹،۳۹۹ دلار قیمت
گوگل پلی اپل استور برنامه ها و نرم افزارها
موجود در بازار موجود در بازار دسترسی

صفحه نمایش

یکی از بزرگترین تغییرات در آیفون ۵ تغییر در سایز صفحه نمایش می باشد که به نسبت تصویر ۱۶:۹ تبدیل شده و در این زمینه مانند گلکسی اس ۳ می باشد. این موضوع از ۲ جهت اهمیت دارد. یکی از دلایل این است که شما می توانید ویدیو های ضبط شده با این نسبت را بدون کادر سیاه در بالا و پایین تصویر تماشا کنید. دلیل دیگر آن نیز این است که یک سایز دیگر برای iOS وجود خواهد داشت که در اختیار توسعه دهندگان iOS قرار خواهد گرفت ولی به هر حال اپلیکشن های موجود بر روی آن کار خواهند کرد. صفحه نمایش در نوع خود بسیار زیباست که با یک کشیدگی به سایز ۴ اینچ رسیده است.

گلکسی اس ۳ دارای صفحه نمایش 4.8 اینچی سوپر آمولید با چگالی ۳۰۶ ppi می باشد که در آیفون ۵ این رقم ۳۲۶ppi می باشد.

در این قسمت با توجه به بهره مندی آیفون ۵ از صفحه نمایش رتینا می توان برتری آنرا نسبت به گلکسی سامسونگ متوجه شد.

مقایسه پردازنده آیفون ۵ و گلکسی اس ۳

 آیفون ۵ از چیپ A6 استفاده می کند که سرعت پردازش آن حدود دو برابر چیپ A5x که در آیفون ۴S از آن استفاده شد،می باشد درحالی که گلکسی اس ۳ از پردازنده ۱٫۴GHz Exynos 4Quad (پردازنده چهار هسته ای ۱٫۴ گیگاهرتزی) بهره می برد.مطمئنا اپل زیاد به مشخصات رم و سی پی یو اهمیت نمی دهد (حداقل اینگونه نشان می دهد) چرا که به عقیده او این موضوع اهمیت بیشتری دارد که گجت آنقدر قدرت داشته باشد که نیاز کاربر را مرتفع کند و کاربران عاشق کارایی آن شوند. در این زمینه نمی توان به اپل خورده گرفت چرا که خود به اهمیت این موضوع آگاه است. Exynos 4412 Quad نهایت قدرت و کارایی را برای گلکسی اس ۳ با نهایت عمر باتری همراه دارد. در هر صورت در این قسمت گلکسی اس ۳ ظاهرا از پردازنده قویتری بهره مند است هرچند که طبق مقایسات انجام شده در میزان سرعت لود اپلیکیشنها و بارگذاری بازیها سرعت پاسخ دهی آیفون بالاتر می باشد که این موضوع را در ویدپویی بزودی منتشر خواهیم کرد.

حافظه

آیفون ۵ با حداکثر ۶۴ گیگابایت در دسترس می باشد ولی گلکسی اس ۳ با ۶۴ گیگابایت به همراه درگاه کارت حافظه (چیزی که آیفون از آن بی بهره است) تا ۶۴ گیگابایت را ساپورت خواهد کرد که در نهایت ۱۲۸ گیگابایت در دسترس خواهد بود. به هر حال در هر ۲ اسمارت فون ، کاربران نسخه ۱۶ گیگابایتی را ترجیح می دهند و پر فروش ترین مدل در هر دو برند ۱۶ گیگابایت می باشد. گلکسی سامسونگ در این قسمت دارای برتری می باشد  چرا که اسلات مایکرو اس دی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

سایز و وزن

این موضوع به سلیقه افراد بستگی دارددسته ای از افراد سایز بزرگ را حسن و دسته ای دیگر آن را عیب می دانند. سامسونگ گلکسی اس ۳ دارای صفحه نمایش بزرگتر و در نتیجه اندازه آن بزرگتر است.توصیه می شود که قبل از خرید هر دو گوشی را در دست بگیرید تا خودتان قضاوت کنید که کدام محصول خوش دست تر می باشد و به شما حس بهتری می دهد.در این قسمت امتیازی به دو محصول نمی دهیم اما در قسمت وزن آیفون ۵ با وزن کمتر برتری خود را به گلکسی اس ۳ اثبات نموده است.

آیفون 5 اپل

مقایسه دوربین آیفون ۵ و گلکسی اس ۳

یکی از مهمترین مواردی که همه ما از یک موبایل انتظار داریم، کیفیت مناسب عکس‌برداری و فیلم‌برداری آن است. با وجود عدم ارتقاء رزولوشن دوربین آیفون ۵ نسبت به نسل قبلی، اپل ادعا می‌کند دوربین آیفون ۵ دستخوش بهبودهای چشم‌گیری شده است.

اصلی‌ترین قسمت اضافه شده به دوربین آیفون در iOS 6 قابلیت عکاسی پانوراما است. رابط کاربری اپ دوربین آیفون هیچ تغییری نکرده و مثل همیشه کاملا ساده است. آیفون تمام تنظیمات برای داشتن عکس بهتر را خودش برای شما انجام می‌دهد و اگر بخواهید از فیلترها و پردازش‌های تصویری استفاده کنید باید از اپ‌هایی چون اینستگرام یا Camera+ کمک بگیرید.این موضوع باعث شده تا کار با دوربین آیفون ۵ بسیار ساده باشد، اما همین سادگی موجب می‌گردد تا هنگام عکاسی در تاریکی کمی با مشکل مواجه گردد. دوربین به کار رفته در گلکسی اس ۳ یک گزینه تنظیم حالت عکاسی در نور کم را در خود دارد، که از ترفند‌ جالبی برای بهبود کیفیت تصویر بهره می‌برد. پردازنده A6 آیفون ۵ نسبت به A5 آیفون 4S تغییرات بسیار محسوسی دارد. شاتر و فوکوس دوربین، سرعت پاسخدهی بیشتری دارند و زمانی که دکمه بالا بردن صدا را به عنوان شاتر استفاده می‌کنید، آیفون ۵ همانند یک اسلحه عمل می‌کند و به سرعت عکس می‌گیرد. در این زمینه گلکسی اس ۳ نیز بسیار سریع است اما آیفون ۵ بصورت نامحسوسی سریعتر می باشد.در آیفون ۵ یک ویژگی وجود دارد که کاربر در حال فیلمبرداری به طور همزمان قادر به عکاسی هم هست این درحالی هست که کاربران گلکسی اس ۳ بایستی با نصب نرم افزاری این ویژگی را برای اسمارت فون خود تهیه کنند.

در نور روز می‌توان گفت که آیفون ۵ نسبت به گلکسی اس ۳ کیفیت تصویر بهتری دارد. در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که تصویر آیفون ۵ اندکی شفاف‌تر است و گستره دینامیکی بهتری نیز دارد.

  مقایسه دوربین آیفون 5 و گلکسی اس 3

 

در مورد عکاسی در تاریکی و نور کم، آیفون ۵  چندان عملکرد مناسبی ندارد. همانطور که در تصویر مشهود است، با استفاده از تنظیمات نور کم گلکسی اس ۳ عکسی فوق‌العاده گرفته شده که نسبت به عکس گرفته شده توسط آیفون ۵، دقیق‌تر، شفاف‌تر و کم‌نویز‌تر است.

البته باید توجه داشت که سیستم عکس برداری در نور کم گلکسی اس 3 با استفاده از باز بودن شاتر انجام می‌شود، و اگر لرزش دست زیاد باشد امکان بوجود آمدن چنین عکسی نیست. بنابراین هم باید سوژه مورد نظر ثابت باشد و هم موبایل را به نحوی ثابت نگه دارید.

مقایسه دوربین آیفون 5 و گلکسی اس 3

در این بخش نتیجه گیری را به شما واگذار می کنیم چون تقریبا هر دو اسمارت فون از لحاظ امکانات و کیفیت عکس برداری نزدیک به هم می باشند.

ارتباطات

 هر ۲ اسمارتفون از بلوتوث ۴ ، جی پی اس، وای فای بهره می برند. هر ۲ دارای تکنولوژی LTE می باشند تا نهایت ارتباط به شبکه اینترنت را برای کاربر به ارمغان بیاورند. هر ۲ بسیار خوب بنظر می رسند.

در قسمت اشتراک گذاری هم آیفون و هم گلکسی اس ۳ دارای روش های خاص خود هستند که سامسونگ از DLNA و  HDMI نیز بهره می برد. برای کسانیکه از آی مک- مک بوک یا اپل تی وی استفاده می کنند استفاده از آیفون ۵ می تواند بسیار لذت بخش باشد اما موضوع دیگری نیز وجود دارد که تقریبا همه دوست ندارند که از آیتونز استفاده کنند.

مقایسه سیستم عامل iOS و اندروید

یکی از بحثهایی که بین کاربران دستگاه های موبایل شامل تلفن همراه و تبلت وجود دارد بحث بر سر توان فنی اندروید و iOS است و هر یک از طرفین دعوا هم دلایلی برای خود دارند. طرفداران اپل معتقد به کیفیت و کارایی iOS و طرفداران اندروید باز بودن و عدم قید و بندهایی که بر روی iOS است و اندروید از آن بهره میبرد را به رخ می کشند.
اما واقعا” کدام یک از این سیستمهای عامل موبایل کارامدتر هستند؟

ابتدا به ساکن باید گفت هم اندروید و هم iOS تا حد زیادی در ریشه و اجداد خود از یک خانواده هستند. iOS دارای پایه Mac OS X است که خود مکینتاش اصالتا” نوعی BSDمحسوب میشود و در خانواده سیستم عامل یونیکس قرار میگیرد. اندروید هم که از خانواده لینوکس مشتق شده است دارای شباهتهایی بسیار با خانواده یونیکسها است. پس هر دو این سیستم عاملها از یک فامیل هستند که بازار را قبضه کرده اند.
اما اگر بخواهیم به این دو سیستم عامل نگاهی بیاندازیم باید به سه موضوع دقت کنیم. اول هسته سیستم، دوم پوسته سیستم و سوم برنامه ها.
هسته iOS همان داروین سیستم عامل مکینتاش است که سبک شده است. هسته اندروید هم همان لینوکس کرنل معروف است که اختصاصی سازی شده است. اما مهمترین اختلاف این دو سیستم عامل در همین جا خود را نشان میدهد. سیستم عامل ابزارهای موبایل مانند هر سیستم عاملی دیگر در اصل وظیفه مدیریت درخواستهای برنامه ها و درخواستهای کاربر و هماهنگ سازی اختصاص منابع سخت افزاری را دارد. اما چرا اختلاف بین این دو سیستم عامل مهم است؟
iOS بر خلاف اندروید برنامه ها را به صورت بومی Native اجرا میکند، اما اندروید برنامه ها را در بستر نرم افزاری Framework به اجرا در می آورد. اما چرا این موضوع اهمیت دارد؟
اجرای برنامه ها به صورت اجرا در بستر نرم افزاری میزان مصرف منابع سخت افزاری را بالا میبرد. شاید به همین دلیل است که عمر باطری اندرویدها کمتر از iOS است و به همین دلیل در سخت افزاری ضعیفتر iOS سرعت عملکردی بالاتر نشان میدهد. در مجموع در زمینه بهینه بودن سیستم عامل در مصرف انرژی و به کارگیری و مدیریت منابع سخت افزاری به نظر میرسد iOS برنده مقایسه است.

جنبه دیگری که به آن توجه می کنیم رابط کاربری یا همان GUI است. در این زمینه هر دو سیستم عامل خوب هستند و حتی در زمانهایی از روی دست یکدیگر کپی هم کرده اند! اندروید رابط کاربری با گزینه هایی بیشتر را فراهم میکند که برای کاربران عادی مشکل ساز است اما حرفه ای ها می پسندند. در مجموع اگرچه رابط کاربری iOS زیبا و ساده است اما به طور کلی رابط کاربری اندروید به خصوص برای تبلتها مجهزتر و بهتر است. در این زمینه اندروید برنده مقایسه بین iOS و اندروید است.
اما در مورد برنامه ها می توان گفت که iOS در این زمینه بی رقیب است و تاکنون نظم اپ استور بیشتر از اندروید مارکت بوده است و در مجموع در این زمینه اندورید عقبتر از iOS است .

خلاصه مطلب اینکه:
۱-اندروید در زمینه پردازش سطح پایین در قیاس با iOS تا حد زیادی عقبتر است و جای بهینه سازی بسیار بالایی دارد.
۲-اگر ظاهر سیستم عامل برای شما مهم است هر دو سیستم عامل خوب و کارامد هستند.
۳-در هر دو سیستم عامل انتخابهایی عالی برای برنامه های رایگان و پولی دارید و از این نظر جای نگرانی وجود ندارد اما از لحاظ تعداد اپلیکیشنها اندروید خیلی عقبتر از iOS می باشد.

در پایان توجه به چند جمله‌ای که در کنفرانس WWDC 2012 به زبان آمد خالی از لطف نیست:

  • “نسل جدید Macbook Pro زیباترین کامپیوتری که تا به حال در دنیا ساخته شده است”
  • “اکثر کاربران از آخرین نسخه iOS یعنی نسخه ۵ استفاده می‌کنند. حال اگر به رقیب ما نگاه کنید نسخه ۴ سیستم‌عاملش تنها برروی ۷٪ ابزارهایش نصب شده است.”
  • “۷۵٪ از مشتریان ما روی گزینه خیلی راضی هستم کلیک می‌کنند این یعنی ۵۰٪ بیشتر از رقبای ما”
  • “iOS 6 با بیش از ۲۰۰ قابلیت تازه، پیشرفته‌ترین سیستم‌عامل موبایل در دنیا.”
  • “فقط اپل است که می‌تواند سخت‌افزار، نرم‌افزار و سرویسی به این اندازه شگفت‌انگیز تولید کند. ما به محصولات خود افتخار می‌کنیم. آنها نمونه عالی برای نشان دادن آنکه اپل بهترین است می‌باشند. نتیجه هم این می‌شود که مردم اپل را انتخاب می‌کنند. محصولاتی که ما تولید می‌کنیم ترکیبش با نرم‌افزارهای که شما خلق می‌کنید اساسا دنیا را تغییر می‌دهند.”

مقایسه مقاوت در برابر افتادن در آیفون ۵ در مقابل گلکسی اس ۳

 طی آزمایشاتی که وبسایت Android Athority در شرایط مساوی و کاملا طبیعی انجام داده است همانطور که در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید آیفون  ۵به دلیل بدنه آلومینیومی‌ و سبکش، مقاومت بسیار خوبی را در مقابل ضربه از خود نشان داده است و لبه شیشه توسط قاب فلزی محافظت شده است. در مقابل گلکسی اس ۳ به دلیل قاب ضعیفتر ضربه را به لبه شیشه منتقل نموده و باعث شکسته شدن آن در اثر ضربه گردیده است  و چیزی که جای هیچ شک و شبهه ای ندارد این است که مقاومت آیفون ۵ نسبت به گلکسی اس ۳ بسیار بالاتر می باشد.

تست آیفون و گلکسی در مقابل ضربه

تست آیفون و گلکسی در مقابل ضربه

تست آیفون و گلکسی در مقابل ضربه

تست آیفون و گلکسی در مقابل ضربه

تست آیفون و گلکسی در مقابل ضربه

تست آیفون و گلکسی در مقابل ضربه

تست آیفون و گلکسی در مقابل ضربه 

نتیجه گیری برای اینکه کدام محصول بهتر و کاربردی تر است را به شما دوستان می س‍پاریم

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373