لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیفون 7 ;آیا اپل در این آیفون از نسل Li-Fi پرده برداری می کند

آیفون 7 ;آیا اپل در این آیفون از نسل Li-Fi پرده برداری می کند

دو سال پیش، حرف و حدیث هایی در مورد یک تکنولوژی جدید به نام لای فای به میان آمد. در این فناوری، داده ها با استفاده از جریان های نوری و با سرعت هایی بسیار بالا منتقل می شوند و احتمال آنکه در آینده لای فای جایگزین وای فای شود بسیار بالاست.

اپل نیز با در نظر داشتن همین احتمال، نشانه هایی را در داخل iOS باقی گذاشته که خبر می دهند، مدل های آتی آیفون جزو نخستین دستگاه های پشتیبانی کننده از این فناوری خواهند بود.

شایعات زیادی در مورد مدل بعدی آیفون وجود دارد، ولی یکی از آن‎ها احتمال بیشتری وجود دارد که در آینده به حقیقت بپیوندد.

اعتقاد بر این است که اپل در حال کار برای اضافه کردن پشتیبانی از وایرلس Li-Fi در مدل جدید آیفون خود است که امکان ارائه‎ی این قابلیت در سال‎های آتی وجود دارد، از این نظر که نشانه‎هایی از این سیستم جدید انتقال داده‎ها بر اساس نور در iOS 9.1 پیدا شده است.

در حالیکه مشخصه‎های دیگری مبنی بر پشتیبانی از Li-Fi برای آیفون فراهم نشده است، اپل ممکن است در حال تلاش برای تست چنین ویژگی‌ای در مراحل اولیه در مدل‎های فعلی iOS باشد، ولی برای درست کار کردن، همچنان نیاز به سخت افزار اضافی دارد.

Li-Fi چیست؟

لای‌فای که مخفف Light Fidelity (وفاداری به نور) است، نوع جدیدی از تکنولوژی ارتباط بی‌سیم است که گفته می‎شود به نسبت وای‌فای، 100 برابر سریع‌تر است و یکسری مزایا فراهم می‎کند که کاربران آیفون نیز می‎توانند از آن بهره‌مند شوند.

گرچه فعلا این تکنولوژی در حال توسعه است و چندین کمپانی سعی داشته‎اند تا از این قابلیت در دستگاه‎های خود استفاده کنند، ولی همچنان یک ویژگی آزمایشی است که هنوز برای اینکه در هر دستگاهی در بازار ظاهر شود، فراهم نشده است.

لای‌فای از نور مرئی با استفاده از یک سنسور نوری نصب شده روی دستگاه برای انتقال داده‎ها بین دستگاه‎ها و تبدیل اطلاعات دریافت شده به یک سیگنال الکترونیکی استفاده می‎کند. گفته می‎شود طبق این روش سرعت انتقال داده‎ها تا 224 گیگابایت بر ثانیه می‎رسد.

و با اینحال، لای‌فای فرصت‎های جدیدی برای صاحبان دستگاه‎هایی که چنین قابلیت‎هایی را دارند فراهم می‎کند. از این نظر که منابع نوری مانند لامپ‎های معمولی در خانه‎ی شما نیز می‎توانند نقشی در انتقال داده‎ها به گوشی شما داشته باشند. این سیگنال برای چشم انسان نامرئی است، ولی سرعت انتقال به شکل واضحی بالاتر از استاندارد وای‌فای است.

{media id=429,layout=solo}

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420