لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

احتمالا اپل به پرداخت ۸ میلیارد دلار مالیات در اروپا محکوم خواهد شد

احتمالا اپل به پرداخت ۸ میلیارد دلار مالیات در اروپا محکوم خواهد شد

احتمال دارد اپل در نتیجه‌ تحقیقات کمیسیون اروپا به پرداخت ۸ میلیارد دلار مالیات محکوم شود. بنابر اطلاعات ارائه شده این مالیات سنگین نتیجه‌ اقداماتی است که کاپرتینویی‌ها برای پوشش گذاشتن بردرآمد خود در اروپا به انجام رسانده‌اند.

براساس اطلاعات ارائه شده احتمالا اپل به پرداخت ۸ میلیارد دلار مالیات در اروپا محکوم خواهد شد. این مالیات سنگین در نتیجه‌ی تحقیقات صورت گرفته توسط کمیسیون اروپا در نظر گرفته شده است. اپل اعلام کرده که به حکم صادر شده اعتراض خواهد کرد.

مت لارسون از Bloomberg Intelligence به این موضوع اشاره کرده که وضعیت اپل توسط رگولاتوری‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان از این دارد که این کمپانی آمریکایی برای جلوگیری از پرداخت مالیات در کشور‌های اروپایی از شرکت‌های تابعه‌ی ایرلندی برای مخفی کردن درآمد کسب شده در خارج از خاک آمریکا استفاده کرده است.

تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۱۴ انجام شده‌ و انتظار می‌رود حکم نهایی در ماه مارس سال جاری مشخص شود. براساس ادعای کمیسیون اروپا، اپل با بهره‌گیری از شرکت‌های متعدد خود در کشور ایرلند، متدهای جالب توجهی را در حسابرسی درآمد‌های خود در پیش گرفته است. براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی مالیات خود را براساس هزینه‌های عملیاتی پایین محاسبه کرده که این موضوع میزان مالیات پرداختی توسط اپل به دولت ایرلند را بسیار کاهش داده است. اپل بیش از ۵۵ درصد از درآمد نجومی خود را در خارج از خاک آمریکا کسب می‌کند، این در حالی است که مالیات پرداخت شده توسط این کمپانی در خارج از آمریکا تنها ۱.۸ درصد از پول پرداخت شده توسط این کمپانی را شامل می‌شود. در صورتی که کمیسیون اروپا سیاست‌های مالیاتی سخت گیرانه‌تری را در قبال اپل در پیش بگیرد، این کمپانی باید ۱۲.۵ درصد از سود کسب شده از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ را به عنوان مالیات به این نهاد اروپایی پرداخت کند. براساس آمارهای منتشر شده اپل در بازه‌ی زمانی بین ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ بیش از ۶۴.۱ میلیارد دلار سود کسب کرده است.

اپل را باید بزرگ‌ترین کمپانی آمریکایی خواند که توسط نهادهای اروپایی به منظور شفاف‌سازی روند محاسبه‌ی مالیات بر درآمد مورد بررسی قرار گرفته است. پیش از این کمپانی‌های آمریکایی دیگری نظیر استارباکس، آمازون و مک‌دونالد به منظور شفاف سازی در مورد درآمد کسب شده و مالیات پرداختی مورد سوال واقع شده‌اند.

جریمه 8 میلیارد دلاری اپل

شماری از سناتورهای آمریکایی در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص لزوم پرداخت مالیات سنگین از سوی اپل به کمیسیون اروپا، از دولت آمریکا خواسته‌اند تا در صورت محکومیت اپل، سیاست‌های تلافی جویانه را در قبال شرکت‌های اروپایی فعال در آمریکا در پیش بگیرند. این سناتورها خواستار حصول اطمینان از رفتار نرم‌تر مقامات اروپایی در قبال اپل و سایر کمپانی‌های آمریکایی فعال در اروپا هستند.

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی اپل به این موضوع اشاره کرده که در بررسی مالیات پرداختی از سوی این کمپانی یک عامل با ریسک بالا برای سرمایه‌گذاران است. علاوه بر رگولاتوری‌های اروپایی، نهادهای مالیاتی آمریکا نیز سابقه‌ی بررسی درآمد اپل و میزان مالیات پرداختی توسط این کمپانی را دارند. اپل اعلام کرده که چنین مواردی در کنار احتمالات مطرح شده در مورد تغییر درصد اخذ مالیات می‌تواند روی گردش مالی، سود و درآمد کسب شده توسط این کمپانی تاثیرگذار باشد.

تیم‌کوک، مدیرعامل کمپانی در پاسخ به سوالاتی که این کمپانی را متهم به در پیش گرفتن سیاست‌های فرار مالیاتی می‌کند، این موضوع را رد کرده و به این نکته اشاره کرده که سیستم مالیاتی مورد استفاده قدیمی بوده و دارای نقاط ضعف متعددی است. کوک معتقد است که قوانین مالیاتی باید در جهت تجارت دیجیتال بروز شوند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373