لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیفون 6s Plus سریعترین اسمارت فون ۲۰۱۵ لقب گرفت

آیفون 6s Plus سریعترین اسمارت فون ۲۰۱۵ لقب گرفت

امروزه یکی از متداول‌ترین معیارهای ارزیابی گوشی‌‌های هوشمند و تبلت‌ها، تست آن‌ها با بنچمارک‌های مختلف است. در این بین بنچمارک AnTuTu معروف‌ترین و پرکاربردترین در بین کاربران است، گرچه به صورت کلی به بررسی دستگاه می‌پردازد!

به هر حال این کمپانی به تازگی نتایجی را منتشر کرده که در آن بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۵ از نظر عملکرد معرفی شده‌‌اند. در این لیست جدیدترین آیفون اپل صدرنشین است.

جدول اسمارت فون ها

گوشی اپل با وجود نداشتن پردازنده هشت هسته (مانند اکثر رقبا در این لیست)، عدم استفاده از نهایت سرعت کلاک پردازنده و میزان رم پردازشی بالا، توانسته عنوان سریع‌ترین گوشی سال گذشته را تصاحب کند.

در فهرستی که AnTuTu منتشر کرده ۱۰ گوشی‌ هوشمند برتر سال ۲۰۱۵ از نظر میانگین امتیاز بنچمارک با هم مقایسه شدند. با نگاه به این لیست، می‌بینیم آیفون 6s Plus توانسته با امتیاز ۱۳۲۶۲۰ و با اختلاف زیاد عنوان بهترین را کسب کند. دومین دستگاه هوآوی Mate 8 است که از پردازنده کایرین ۹۵۰ ساخت خود هوآوی استفاده می‌کند و امتیاز ۹۲۷۴۶ را کسب کرده که حدود ۳۰ درصد کمتر از آیفون 6s Plus است.

همان طور که می‌دانیم، آیفون 6s Plus از چیپ A9 اپل استفاده می‌کند که دو هسته با فرکانس ۱.۸۴ گیگاهرتز دارد و پردازنده گرافیکی آن PowerVR GT7600 است که به همراه ۲ گیگابایت رم، پردازش این دستگاه را به عهده دارند. ممکن است روی کاغذ فکر کنیم آیفون 6s Plus با این مشخصات سخت‌افزاری نتواند از پس Mate 8 برآید اما واقعیت چیز دیگری است.

هوآوی در پرچم‌دار خود از چیپست اختصاصی کایرین ۹۵۰ که هشت هسته‌ دارد (چهار هسته از نوع Cortex-A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A72 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز) در کنار پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP4 و ۴ گیگابایت رم پردازشی استفاده کرده است. البته باید ذکر کرد هر دو این گوشی‌ها از رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ بهره می‌برند که از نظر یکی از اصلی‌ترین منابع ارزیابی این بنچمارک، یکسان هستند.

در این رقابت، مقام‌های سوم، چهارم و پنجم همگی از چیپ اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ استفاده کرده‌اند. در نهایت تعجب، سومین گوشی این لیست با وجود استفاده از چیپست اگزینوس، ساخت سامسونگ نیست بلکه این گوشی Meizu Pro 5 است. البته اختلاف امتیاز این گوشی با پرچم‌دار سامسونگ زیاد نبود. میزو پرو 5 توانست امتیاز ۸۳۳۶۴ را کسب نماید و گوشی‌های گلکسی نوت 5 و گلکسی S6 Edge Plus به ترتیب با ۸۶۲۱۴ و ۸۳۳۶۴ امتیاز، چهارمین و پنجمین گوشی‌های این فهرست شدند. البته گوشی‌های سامسونگ از رزولوشن بالاتری نسبت به پرچم‌دار میزو برخوردارند، QuadHD در مقابل FullHD!

مقام ششم این لیست متعلق به پرچم‌دار سال ۲۰۱۴ اپل یعنی آیفون ۶ پلاس با امتیاز ۸۰۵۵۴ است که از نکسوس 6P و شیائومی نوت پرو که از اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده می‌کنند، امتیاز بیشتری به دست آورده.

با این تفاسیر، باید دید چیپست‌های اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ که ستارگان دنیای اندروید در سال ۲۰۱۶ خواهند بود، می‌توانند با کسب امتیاز بالاتر، پرچم‌دار اپل را شکست دهند یا خیر؟! نتایج و آمار اولیه این دو چیپ حاکی از قدرت بیشتر آن‌ها نسبت به رقبای دیگر است، اما هنوز نمی‌دانیم چیپ‌ست‌های دیگر مانند نوکلئون ال‌جی یا چیپ‌های Atom X اینتل هم در سال جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا این که توان رقابت با اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ را دارند یا خیر.

نظر شما چیست؟ آیا لقب سریع‌ترین گوشی سال برازنده آیفون 6s Plus است؟!

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373