لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بررسی آیپد پرو آینده پردازش کامپیوتری

بررسی آیپد پرو آینده پردازش کامپیوتری

بیشتر وب سایت های انگلیسی زبان که دسترسی سریع تری به محصولات اپل دارند، تبلت غول پیکر این سازنده تحت عنوان «آیپد پرو» را مورد بررسی قرار داده و تقریبا همه هم نظرشان یکسان است و می گویند: این محصول یک تبلت فوق العاده قدرتمند و عالیست اما اکنون قادر نیست جایگزینی باشد برای لپ تاپ شما.

اپل شرکتی است که بحث بازاریابی را با جدیت و کیفیت بسیار خاصی دنبال می کند اما ادعای تیم کوک که در هفته گذشته گفته بود این محصول برای بسیاری از کاربران می تواند جایگزینی باشد برای لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی آنها،‌ اندکی عجیب است. این ادعا البته احتمالا تیم سرفس از مایکروسافت را خوشحال کرده چرا که سرفس پرو واقعا قادر به اذعان چنین ادعایی است.

 حقیقت این است که سرفس پرو، نسخه کامل ویندوز را اجرا می کند و همین یک موضوع به خودی خود، باعث می شود محصول توسعه یافته از سوی مایکروسافت برتری خاصی نسبت به محصول هیبریدی اپل داشته باشد.

 در حال حاضر، در میان این دو محصول برتری کامل با سرفس پرو است؛ مخصوصا اگر کاربری بخواهد با آن به انجام کارهای جدی و اداری بپردازند. اما اپل هم یک برگ برنده در آستین خود دارد که مایکروسافت از آن بی بهره است؛ برگ برنده ای به نام App Store.

«اپلیکیشنی برای انجام این کار وجود دارد»

 

زمانی که iTunes App Store در سال ۲۰۰۸ از راه رسید، اپل برای همیشه بازی توسعه اپلیکیشن را تغییر داد. برای اولین بار یک مکان واحد تاسیس شده بود که هم می توانست به شکل یکجا همه نیازهای کاربران را برآورده سازد و هم درآمدی مناسب برای توسعه دهنده را به ارمغان آورد.

اما برتری های اینگونه اپ ها چه بودند، مخصوصا نسبت به نمونه هایی که پیشتر در کامپیوترهای دسکتاپ مورد استفاده قرار گرفته بودند?

 اپلیکیشن ها در انزوا کار خودشان را می کنند و نمی توانند بر هم و بر داده های همدیگر اثری مخرب داشته باشند. همین موضوع، کاهش نرم افزارهای مخرب را تضمین می کند. صرفا به یاد آورید که در گذشته، چگونه سرچ بار «یاهو» سرعت سیستم عامل را تا حد بسیار زیادی کاهش می داد.

اپلیکیشن ها به شکل خودکار در پس زمینه بروز رسانی می شوند. همین موضوع امنیت بالاتر آنها را نسبت به نمونه های دسکتاپ تضمین نموده و توسعه دهنده نیز می تواند به راحتی تغییرات مورد نظرش را برای طیف بسیار گسترده ای از کاربرانش اعمال کند.

اپلیکیشن ها به سادگی نصب می شوند. در این میان خود App Store مدیریت پرداخت ها را بر عهده دارد. در نتیجه این سیستم همواره پیگیری می کند که شما صاحب چه اپلیکیشن هایی نیستید، و همین موضوع، تغییر گجت ها را آسان تر می کند.

اپ استور مدیریت پرداخت ها را بر عهده دارد و برای هر اپلیکیشن، مجوزی با اکانت کاربر صادر می کند. توسعه دهندگان عاشق این ویژگی هستند چرا که سرقت اپ ها به همین شکل دشوار تر می گردد.

سازمان ها می توانند با استفاده از ابزارهای مدیریتی، پایش کنند که کدام دستگاه، چه اپلیکیشنی را دریافت نموده.

حال سوال اصلی اینجاست که آیا اپل به شکل کلی پایه گذار چنین سیستمی بوده و سپس مایکروسافت و گوگل از این شرکت تقلید کرده اند؟ خیر. شرکتی به نام Electronic AppWrapper برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ چنین کاری را با کاتالوگی که از طریق CD ارائه می شد انجام داد. از همان زمان تا سال ۲۰۰۸ که اپل، اپ استور را تاسیس کرد، برخی از شرکت ها تلاش کردند چنین سیستمی را راه اندازی کنند اما هیچ کدام موفق به این کار نشدند.

دلیل موفقیت اپل با ایده ای تکراری ولی این بود که در آن زمان، آیفون خودش به تنهایی یک تحول در سخت افزار موبایل ها ایجاد کرده بود و از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شد. سپس نوبت به آیپد رسید و در همان زمان بود که استفاده از اپ استور هم برای توسعه دهندگان و هم برای کاربران، تنها راه منطقی به نظر می رسید.

بررسی آیپد پرو آینده پردازش کامپیوتری

در این میان اپل، ۳۰ درصد از درآمد هر اپلیکیشن را برای خود نگه می دارد اما به نظر می رسد که این موضوع، چندان هم باعث ناراحتی خاطر توسعه دهندگان نشده چرا که با استفاده از اپ استور، می توانند به طیف وسیعی از کاربران دسترسی داشته باشند.

همه با این سیستم راضی هستند؛ توسعه دهنده به میلیون ها کاربر دسترسی دارد و کاربر نیز به هزاران اپلیکیشن مختلف رایگان یا با هزینه.

جنگ اپلیکیشن ها

یکی از نقاطی که تبلت و تلفن های هوشمند قادر نیستند با کامپیوترها مقابله کنند، استفاده از نرم افزارهای تخصصی است. صرفا Google Docs را روی آیفون خود باز کنید و سپس به سراغ نسخه دسکتاپ آن رفته و آنها را با هم مقایسه نمایید.

برای انجام برخی کارها، گاهی کاربران آیفون و آیپد مجور به کنار گذاشتن گجت هایشان شده و لپ تاپ ها را گشوده اند. اما به قول اپل، آیپد پرو آمده تا جایگزین لپ تاپ شما باشد اما همین محدودیت هایش را نمی توان فراموش کرد.

یک مثال بسیار ساده از محدودیت ها، این است که برخی صفحات وب، برای نمایش در موبایل و تبلت ها طراحی شده اند و از بعضی مشخصه های معمول بی بهره اند. آیپد پرو هم در واقع یک تبلت است و نمی تواند همه صفحات را به شکل کامل به نمایش بکشد. در این میان باید اذعان داشت که از زمان ارائه آیپد پرو از سوی اپل، هنوز اپ ها چندانی بروز رسانی نشده اند تا از نمایشگر بزرگ تر شده ی این محصول بهره گرفته شود.

بررسی آیپد پرو آینده پردازش کامپیوتری

در آن سوی ماجرا ولی سرفس پرو ایستاده، محصولی که واقعا شایستگی عبارت «جایگزین لپ تاپ» را دارد. تبلتی که نسخه کامل ویندوز ۱۰ روی آن جای گرفته و همین موضوع، به معنای آن است که می توانید نسخه کامل مرورگر کروم را در آن اجرا کنید.

این در حالیست که در محصول اپل، حتی قادر به اجرای چند اپلیکیشن به شکل همزمان هم نخواهید بود. در نهایت شما در آیپد پرو، نمایشگر دوگانه را دارید که می توانید در آن دو اپ را به شکل همزمان اجرا کنید و این همه آن «مالتی-تسکینگی» است که اپل در موردش صحبت می کند.

سرفس پرو تبلتی با ویندوز ۱۰ کامل است، اما آیپد پرو، صرفا آیپدی است که بزرگ تر شده و خود این محصول از همان ابتدا، همان پلتفرم نرم افزاری را اجرا می کرده که آیفون از آن برخوردار است. در نتیجه بیراه نیست اگر آپید اصلی را آیفونی بزرگ تر شده بپنداریم.

اما هنوز نباید اپل را به شکل کامل از میدان به در دانست.

نقطه قوت اپل در این جنگ کجاست؟

ویندوز برای مدت های زیادی نیاز نداشت تا در بازی «اپ استورها» جایی داشته باشد. برای همین اندکی دیر وارد همین میدان شد.

از همان سال های ابتدایی دهه ۹۰ میلادی، توسعه دهندگان ابتدا نتیجه تلاش هایشان را برای ویندوز منتشر می کردند و خیلی اوقات، اپ ها به شکل کاملا اختصاصی برای ویندوز توسعه می یافتند.

Windows Store اما اکنون همچون هواپیمایی است که هنوز روی زمین، برای پرواز در حال سرعت گرفتن است. در نقطه مقابل، اپ استور اپل اکنون مدت هاست که پرواز کرده و بر فراز ابرهاست. جدیدترین تغییرات از سوی توسعه دهندگان، در اپ استور اپل و گوگل اعمال می شوند. کار به جایی رسیده که برای بسیاری از اپلیکیشن ها، نسخه رسمی ویندوزی وجود ندارد و باید به نسخه های غیر رسمی اعتماد کنید.

بررسی آیپد پرو آینده پردازش کامپیوتری

اگرچه سرفس پرو محصولی قدرتمندتر است و سیستم عاملی کامل را اجرا می کند، اما آیپد پرو اپ های آینده را در اختیار دارد و همین مزیت، آینده اش را تا حدی تضمین می کند، در حالی که اکنون، باید خود را دست و پا زنان به همین آینده روشن برساند.

اگر شاهد یک تحول کلی در ویندوز استور مایکروسافت نباشیم، در سه تا ۴ سال آینده، شاهد جا به جایی سطح محبوبیت آیپد پرو و سرفس پرو خواهیم بود. پس از انجام بهینه سازی ها از سوی توسعه دهندگان برای اپلیکیشن ها، با توجه به سخت افزار تقریبا قدرتمند آیپد پرو، این محصول می تواند با امید بیشتری به رقابت با سرفس پرو بنگرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420