لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مصاحبه با جاناتان ایو در مورد قلم اپل

مصاحبه با جاناتان ایو در مورد قلم اپل

قلم صدها سال است که در دستان مردم قرار می گیرد تا به وسیله آن، فعل نوشتن به معنای خود دست پیدا کند.

در انقلاب صنعتی قرن ۱۹ میلادی، کارخانه هایی به وجود آمدند که به شکل تخصصی، قلم تولید می کردند تا افراد بتوانند به شکل بهتری تفکرات خودشان را روی کاغذ بیاورند. حال اما اگر چند شخص در جهان وجود داشته باشند که بتوانند این محصول را که مدت هاست از آن استفاده می شود بهبود دهند، یکی از آنها بی شک «جاناتان آیو» ارشدترین مسئول بخش طراحی در کمپانی اپل است.

او مردیست که پشت طراحی موفق بسیاری از محصولات شرکت اپل ایستاده، محصولاتی نظیر آیپاد، آیفون و آیپد. وی به همراه تیم طراحی شرکت یاد شده، در خفا موفق شدند قلم اپل را توسعه دهند که لقب اولین استایلوس ارائه شده از سوی کمپانی ساکن کوپرتینو را به خود اختصاص داده است.

قلم اپل حس نوشتن روی کاغذ را به شکلی بسیار مطلوب تداعی می کند، ظاهرش هم دقیقا مشابه با یک قلم واقعیست و به همین دلیل می تواند بهتر از هر استایلوس دیگری، مورد توجه طراحان قرار بگیرد.

«تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا قلمی ارائه دهیم که برای کاربران اهل نقاشی، حسی شبیه به کشیدن روی کاغذ القا شود. می خواستیم حسی آشنا به آنها دست دهد. دستیابی به این سطح از سادگی، یک چالش تکنولوژیک بسیار بزرگ بود.»

این ها را جانی آیو می گوید، مدیر ارشد بخش طراحی صنعتی اپل که ۴۸ سال پیش در چینگفورد لندن به دنیا آمد. ۲۱ سال سن داشت که سوار هواپیما شد، به کالیفرنیا آمد و در سال ۱۹۹۲ به استخدام اپل درآمد. اگرچه از آن زمان به بعد در سان فرانسیسکو زندگی کرده اما هنوز هم لهجه انگلیسی اش، اندکی دست خوش تغییر نشده.

پس از بازگشت استیو جابز به اپل، جانی آیو به عنوان یکی از افراد برتر این مجموعه با جابز همکاری تنگاتنگی را آغاز نمود که باعث دگرش و تولید محصولات انقلابی بسیاری شد.

مصاحبه با جاناتان ایو در مورد قلم اپل

قلم اپل را هم می توان دنباله ای دانست بر محصولات مختلفی که با محبوبیت بسیاری همراه گشته اند. قلمی سفید و پلاستیکی با قسمتی جداشونده که می تواند به خود آیپد وصل شود تا کاربر قادر به شارژ کردن آن شود. این قلم به راحتی فشاری که بر صفحه وارد می کنید را تشخیص می دهد و به نمایشگر دستگاه دستور می دهد تا خطوط را با توجه به فشار به نمایش بکشد. می توانید با آن بنویسید یا نقاشی کنید، در هر حال، حس روی کاغذ کشیدن را به خوبی می تواند منتقل کند.

جانی آیو امیدوار است که کاربران پس از در دست گرفتن این قلم، پیش خود تصور کنند که هر استایلوسی که تا کنون در دست داشته اند، تجربه ای ناقص از دنیای آنالوگ را به آنها انتقال داده، دنیایی که سال ها با آن خو داشته اند. بر عکس مدیر عامل مایکروسافت ولی، آیو باور دارد که قلم های دیجیتالی همواره در کنار قلم های HB و کاغذ همزیستی مسالمت آمیزی خواهند داشت.

مصاحبه با جاناتان ایو در مورد قلم اپل

آیو می گوید: «بسیاری از ما در تیم طراحی، بیست و چند سال است که با هم همکاری می کنیم. همواره برای آغاز یک پروژه، از دفاتر مخصوص طرح ریزی استفاده کرده ایم اما حالا برای اولین بار است که می بینیم اهالی تیم طراحی اپل، به سراغ آیپد پرو و قلم آن می روند و طرح هایشان را در آن پیاده می کنند. حالا که خودمان از آن استفاده می کنیم، می بینیم که موقعیت هایی می توان خلق کرد و نوعی از پویایی را تجربه نمود که در دنیای طرح ریزی آنالوگ وجود ندارد.»

البته هرچقدر هم که دنیای دیجیتال و آنالوگ را به هم نزدیک کنیم، باز هم تفاوت های اساسی در آن وجود خواهد داشت. بالاخره پس از یک ماه استفاده هم، مجبور خواهید بود تا دست کم برای چند ساعت آن را به خود آیپد متصل کنید تا شارژ شود؛ این طبیعت دنیای دیجیتال به شمار می رود، طبیعتی که در دنیای آنالوگ غیر طبیعی است.

«این همان بخشی است که ما هم چندان از آن خشنودی نداریم. گاهی در دنیای دیجیتالی، زمان خود را باید صرف مدیریت شارژ کردن دستگاه و گجت های مختلف کنیم که مشخصا امر خوشایندی نیست.»

مصاحبه با جاناتان ایو در مورد قلم اپل

آیو مرد آرام، خونسرد و پر اندیشه ای است. پیش از اینکه شروع به صحبت کند، می توانید حدس بزنید که در مورد کلامش تفکر کرده. حس می کنید که هر کلمه ای که می گوید، به دلیل همین تفکر عمیق، ارزشمند است. همین کمال گرایی، حتی در ذکر جملات ساده است که نحوه تفکر کلی اپل را به نمایش کشیده و این شرکت را از رقبایش متمایز می کند.

اگر آیو بشنود که از قلم اپل استفاده می کنید، خوشحال می شود و شما را ترغیب می کند تا به کار کردن با آن ادامه داده و زوایای مختلفش را درک کنید، همانگونه که پسر یازده ساله ی خودش توانسته به شکل کامل با آن ارتباط برقرار کند.

«خوشم می آید وقتی از دستگاه یا چیزی بدون تفکر زیاد استفاده می کنم. تصور می کنم که در چنین شرایطی، از آن دستگاه به شکل طبیعی تری استفاده شده. نیازی نیست فکر کنیم که دفتر طرح ریزی در برابر ماست یا آیپد پرو. می خواهیم طرح خودمان را انجام دهیم و کار را به پیش ببریم. شخصا خیلی وقت ها شروع می کنم به طراحی. پس از اینکه کارتان را انجام دادید، سپس متوجه می شوید که به شکل طبیعی، از این دستگاه استفاده کرده اید. زمانی که به چنین مرحله ای برسید، همان وقتی است که توانسته اید به نهایت کارایی خود نزدیک شوید.»

مصاحبه با جاناتان ایو در مورد قلم اپل

شاید نتوان در خیال، جاناتان آیو را تصور کرد که بی خیال و بدون تفکر، آیپد را به همراه قلم اپل در دست گیرد و به سراغ طرح هایش رود. او آرام و مطمئن است از آینده. تحلیلگران اما باور دارند که در سال های اخیر، اپل در حباب شهرت، قدرت و سود آوری فرو رفته و در حال پرواز است؛ پروازی که در نهایت به پایین آمدن منتهی خواهد شد. با این حال، در زمانه ای که سایر کمپانی ها تلاش می کنند تا به عقب برگشته و چرخ را دوباره اختراع کنند، جاناتان آیو از اپل «قلم» را دوباره از نو ساخته؛ قلمی از جنس دنیای دیجیتالی.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373