لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا آیپد پرو جایگزین مناسبی برای لپتاپ های ویندوزی است؟

آیا آیپد پرو جایگزین مناسبی برای لپتاپ های ویندوزی است؟

تیم کوک، مدیر عامل اپل هفته‌ی گذشته اعلام کرد که آیپد پرو برای بسیاری جایگزین لپ‌تاپ‌‌ها و کامپیوترهای شخصی خواهد بود. حالا او در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده است که منظور او از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها، نسخه‌های ویندوزی آن‌ها بوده و معتقد است مک‌ها همچنان به فروش خوب خود ادامه خواهند داد.

تیم کوک در روزهای گذشته بیان کرده بود که آیپد پرو این شرکت جایگزینی مناسب برای کامپیوترها خواهد بود. او حتی پا را فراتر گذاشته و گفته است سرفیس بوک که دارای صفحه کلید با قابلیت جدا شدن و قلم استایلوس است، در واقع در نظر داشته هم لپ‌تاپ و هم تبلت باشد؛ اما در هیچ کدام از زمینه‌ها موفق نبوده است. حالا او در جدیدترین مصاحبه‌ی خود از حرف‌هایی که در مورد آیپد پرو زده، حمایت کرده است.

او بیان کرد که در بحث جایگزینی اشاره به کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های ویندوزی داشته و نه مک‌های این شرکت. کوک می گوید:

ما پی‌سی‌ها و مک‌ها را جدای از یکدیگر می‌دانیم. ما می‌خواستیم به کاربران کمک کنیم که تجربه‌ی خوبی در استفاده از مک و iOS در کنار یکدیگر داشته باشند.

به نظر می‌رسد کوک آیپد پرو را جایگزینی برای لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای ویندوزی می‌داند و نه مک‌ها. البته در این مصاحبه وی در مورد دلایل این اعتقاد خود، سخنی به میان نیاورد.

اپل بر روی ویژگی‌هایی مانند handoff به جای ترکیب iOS و OS X تمرکز کرده است تا بتواند تبلت جدید خود را کاربردی‌تر کند. کوک معتقد است که کاربران محصولی ترکیبی از آیپد و مک‌ها را نمی‌خواهند. او این گونه ادامه می دهد:

ما اعتقاد قوی داریم که کاربران به ترکیب مک و آیپد نیازی ندارند؛ چرا که اگر ما این کار را انجام دهیم ممکن است دستگاه جدید نتواند در هر دو زمینه تبلت و لپ‌تاپ عملکرد خوبی داشته باشد. بنابراین ما می‌خواهیم بهترین تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را در دنیا و در قالب آیپد و مک بسازیم و ترکیب این دو نمی‌تواند ما را در هر دو زمینه به موفق‌ترین شرکت تبدیل کند؛ چرا که با انجام این کار به ناچار مجبور خواهیم شد کاستی‌هایی را در دستگاه ایجاد کنیم.

البته سخنان کوک تا حدودی در مورد این که ترکیب لپ‌تاپ و تبلت‌ها باعث ایجاد کاستی در تجربه‌ی کاربران می‌شوند، حقیقت دارند. نمونه‌ی بارز این دستگاه‌ها، سرفیس بوک است که می خواهد هم تبلت و هم لپ‌تاپ باشد؛ اما در این دو زمینه بهترین نیست. با این حال این کاستی‌ها به معنای عدم امکان رفع آن‌ها در آینده نخواهد بود. علاوه بر این که کوک در گذشته نیز لپ‌تاپ‌های هیبریدی یا دو منظوره را ناکارآمد خوانده بود، بخش آخر سخنان او در این مصاحبه نشان می‌دهند که اپل قصدی برای ساخت این گونه دستگاه‌ها ندارد.

اپل آیپد پرو را یک تبلت با کارایی‌های بسیار می‌داند و برای بهتر کردن آن چشم به توسعه‌دهندگان دوخته است. این اتفاق پس از معرفی اولین آیفون تا به امروز برای اپل تکرار نشده بود؛ اما این بار با توجه به وجود اپل پنسل و صفحه کلید، کار توسعه‌دهندگان آسان‌تر خواهد بود تا آیپد پرو را به یک ابزار کاربردی تبدیل کنند.

اپل ویژگی‌های جدیدی از جمله قابلیت چند وظیفگی را به iOS افزوده تا این سیستم‌عامل را در آیپد پرو کاربردی‌تر کند؛ اما برای این که آیپد پرو بتواند جایگزین لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای ویندوزی شود، راه زیادی در پیش داشته و ویژگی‌های بسیار بیشتری نیز باید به آن اضافه شوند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373