لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

گزارش مالی اپل در 3 ماه اخیر

گزارش مالی اپل در 3 ماه اخیر

هر سال همین موقع ها که می شود اپل که حالا لقب پرسودترین شرکت فعال در صنعت تکنولوژی را یدک می کشد با سرمایه گذاران و روزنامه نگاران جلسه می گذارد تا در مورد درآمدهای خود در چند ماه اخیر با آنها سخن بگوید.

این شرکت در فراخوان عمومی خود برای اعلام درآمدهای سه ماهه اش اعلام می کند که چه تعداد آیفون را در بازه زمانی ذکر شده فروخته است و بعضا اطلاعاتی هم در مورد یک یا دو محصول دیگرش ارائه می کند که در ادامه قصد داریم خلاصه ای از انتظاراتمان از مراسم پیش رو را از نظر بگذرانیم.

رشد فروش آیفون

امسال، کوپرتینو به خاطر فروش بسیار خوب آیفون های تولیدی اش مورد توجه زیادی قرار گرفت. البته این گجت همواره عملکرد خوبی را از خود نشان داده اما تردیدی نیست که آیفون های ۶ و ۶ پلاس به خاطر داشتن نمایشگرهای بزرگ شان با استقبال پر رنگ تری از سوی کاربران و هوادارن محصولات اپل روبرو شدند.

فروش رکورد شکن این محصولات در ابتدای عرضه شان به بازار باعث شد که درآمدهای اپل از این بخش در سه ماهه چهارم سال قبل از مرز ۴۲ میلیارد دلار عبور کند و حتی فراتر از سطح انتظارات  وال استریت ژورنال ظاهر شود.

البته تحلیلگران ابراز امیدواری کرده اند که این فروش استثنایی بار دیگر در آیفون تکرار می شود هرچند که احتمالا به قوت آنچه در مورد آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس دیده ایم نخواهند بود.

اگر شرایط همانطوری پیش برود که تحلیلگران برآورد کرده اند آنگاه اپل احتمالا اعلام خواهد کرد که بین ۴۹ الی ۵۰ میلیون آیفون را فروخته است. چنانچه میزان فروش این محصول از رقم ۴۹ میلیون عدد فراتر رود آنگاه می توان نتیجه گرفت که فروش آیفون رشدی ۲۵ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه در  سال مالی قبل تجربه کرده است (این در حالی است که طبق اعلام اپل فروش آیفون در سه ماهه چهارم سال مالی گذشته افزایشی ۱۵ درصدی داشته است). اما اگر کاربران ۴۷ میلیون عدد از این دستگاه را خریداری کرده باشند، قطعا سرمایه گذاران اپل از شنیدن این خبر خوشحال نخواهند شد.

افزایش ۲۵ درصدی در فروش سال به سال آیفون با در نظر داشتن اینکه دستگاه مورد بحث امسال یک هفته دیرتر به بازار عرضه شد می تواند اهمیت بالایی داشته باشد، نکته دیگر اینکه امسال، آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس در قیاس با نسخه های باز طراحی شده این محصول در سال های قبل، تغییرات بیشتری را به خود دیده بودند و در مجموع متفاوت تر بودند.

در هر صورت، عرضه یک آیفون جدید می تواند به معنای رشد قابل توجه در فروش اهالی کوپرتینو باشد و موفقیت های بیشتری را برای این شرکت به دنبال داشته باشد.

اپل واچ: آیا تیم کوک همچنان سکوت پیشه می کند؟

فروش ساعت هوشمند اپل از بهار گذشته شروع شد اما این شرکت از اعلام هرگونه آمار و ارقام در رابطه با آن در جریان فراخوان عمومی سه ماهه قبل خود امتناع نمود و صرفا به ابراز نگرانی در مورد کنجکاوی بیش از اندازه رقبایش اکتفا نمود.

چنانچه کمی منطقی به این موضوع نگاه کنیم حق را به اپل خواهیم داد اما روشن است که اگر در نخستین ماه های عرضه این محصول، فروش آن فوق العاده بود، اپل از مطرح کردن آنها و اشتراک گذاری شان با سرمایه گذاران و روزنامه نگاران ابایی نداشت.

از همین رو، فعلا اپل واچ در گزارش درآمدهای اپل در دسته «سایر محصولات» جای گرفته و هیچ آمار و ارقامی به صورت جداگانه برای آن ارائه نمی شود و از این لحاظ می توان آن را شبیه به ستاپ باکس اپل تی وی دانست که شاید عاقبت از دسته محصولات مرتبط با سرگرمی این شرکت بیرون بیاید).

در نهایت این به تیم مدیریت اپل بستگی دارد که اعلام کنند تا به امروز چه تعداد ساعت هوشمند خود را به فروش رسانده اند. کسی چه می داند شاید خیل عظیم جمعیتی که برای خرید آیفون های جدید در فروشگاه های این شرکت صف کشیدند با راهنمایی مسئولین این فروشگاه ها به سمت میز نمایش اپل واچ هدایت شده باشند و همین مساله باعث فروش بیشتر آن شده باشد.

از طرف دیگر عرضه نسخه دوم سیستم عامل پوشیدنی اپل در ۱۶ سپتامبر هم کارکردها و قابلیت های جدیدی را به این گجت هوشمند اضافه کرد که این مساله نیز میتواند به جلب نظر هرچه بیشتر کاربران منجر شده باشد. اگر تیم کوک امشب در جریان مراسم پیش رو حرفی از آمار و ارقام مربوط به اپل واچ به میان نیاورد آنگاه می توان نتیجه گرفت که این محصول تازه اهالی کوپرتینو هنوز هم به دوران پختگی و بلوغش نرسیده و لازم است که باز هم روی آن کار شود.

آیا فروش آیپد بار دیگر افزایش می یابد؟

یکی از محصولات اپل که به لحاظ رشد میزان فروش دنباله رو آیفون نبوده، آیپد است. فروش این محصول علیرغم موفقیت اولیه اش، به تدریج کند شد. در نیمه دوم امسال، اپل در حدود ۱۲٫۶۲ میلیون عدد از آن را به فروش رساند که افتی ۲۲ درصدی را نسبت به سال قبلش نشان می دهد. در سه ماهه سوم امسال نیز فروش آن باز هم کاهش یافت و به رقم ۱۰٫۹ میلیون عدد رسید.

آیا اپل در جریان مراسم پیش روی خود خبرهای خوشی را در مورد فروش این گجت مطرح می کند؟ بعید به نظر می رسد. فروش آیپد ظرف یک سال اخیر مرتبا روندی نزولی داشته و با در نظر داشتن اینکه این سری از محصولات اپل اخیرا یک به روز رسانی را ظرف مدت زمانی طولانی تجربه کرده اند، اگر هم قرار باشد شاهد اتفاق خوبی در این حوزه باشیم، نتایج آن در آمار و ارقام سه ماه آتی مشهود خواهد بود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373