لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

استفاده از دو تراشه در آیفون 6 اس توسط اپل تایید شد

استفاده از دو تراشه در آیفون 6 اس توسط اپل تایید شد

پس از انتشار بنچمارک‌ها از نسخه‌های مجهز به تراشه‌‌ی A9 ساخت سامسونگ و تی اس ام سی که نشان از تفاوت عملکرد باتری در آیفون ۶ اس‌ها داشت، حال اپل این موضوع را تایید کرده و دلیل این موضوع را نیز برگرفته از تفاوت فرآیند تولید تراشه‌ها خوانده است.

پس از عرضه‌ی آیفون ۶ اس به بازار، گمانه‌ها در خصوص احتمال وجود تفاوت‌هایی در عملکرد تراشه‌های تولید شده توسط تی اس ام سی و سامسونگ مطرح شد. انتشار بنچمارک‌های مربوط به دو دستگاه آیفون ۶ اس که از تراشه‌های ساخت سامسونگ و تی اس ام سی بهره می‌برند به این گمانه‌ها رنگ واقعیت بخشید.

برخلاف بسیاری از پیش‌بینی‌ها که حکایت از برتری تراشه‌ی ساخت سامسونگ داشتند، به نظر می‌رسد از نظر مصرف باتری، تراشه‌ی تولید شده توسط کمپانی تایوانی که براساس لیتوگرافی ۱۶ نانومتری تولید شده، در مقایسه با تراشه‌ی ۱۴ نانومتری سامسونگ، بهتر است. حال اپل رسما تایید کرده که تفاوت‌هایی در عملکرد گوشی‌های مبتنی بر این تراشه‌ها وجود دارد. کوپرتینویی‌ها امروز اعلام کردند که خودشان از این موضوع آگاه هستند و دلیل آن مربوط به متفاوت بودن شرایط تولید در دو کمپانی کره‌ای و تایوانی است. البته اپل اعلام کرده که این اختلاف بسیار ناچیز است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط کمپانی اپل، اختلاف دو آیفونی که از دو تراشه‌ی متفاوت بهره می‌گیرند در شرایط استاندارد و مساوی در حدود ۳ درصد است که به گفته‌ی این کمپانی رقم چندان بزرگی نیست. این در حالی است که برخلاف گفته اپل، شماری از وب‌سایت‌ها خبر از این داده‌اند که اختلاف عمر باتری در این دو نسخه به بیش از ۵۰ دقیقه می‌رسد که رقم بسیار تامل برانگیزی است.

اپل در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرده، این چنین اظهار نظر کرده است:

آزمایش‌های ما در کنار داده‌های ارائه شده توسط کاربران کارکرد صحیح باتری‌ها را در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس نشان داده است. البته باید شرایط مختلف استفاده را نیز که این داده‌ها جمع آوری شده در نظر داشت. براساس اطلاعات ارائه شده تفاوت موجود در عملکرد باتری بین دو نسخه‌ی عرضه شده ۲ تا ۳ درصد است.

اپل تست‌های انجام شده توسط سایر افراد و وب‌سایت‌ها را به دلیل عدم برآورده ساختن شرایط استاندارد آزمایش، قابل قبول ندانسته و رد می‌کند. اپل مدعی است که هیچ یک از تست‌های انجام شده توسط نهادهایی غیر از اپل به دلیل اینکه زمان طولانی صرف آن شده و پردازنده مدت زمان زیادی را درحداکثر فرکانس خود به فعالیت می‌پردازد، قبول ندارد. اپل این موضوع را برای هر دو مدل جدید عرضه شده و نسخه‌های قبلی آیفون تعمیم داده و این موضوع را در مورد سایر گوشی‌های هوشمند نیز عنوان می‌کند. به اعتقاد اپل، اهمیت شرایط تست‌های صورت گرفته به اندازه‌ای است که ساخت تراشه‌ی A9 توسط دو کمپانی مجزا را کمرنگ می‌کند.

بسیاری از وب‌سایت‌های معتبری که آیفون ۶ اس اپل را مورد بررسی قرار داده‌اند، به این نکته اشاره کرده‌اند که تفاوت چندانی در عمر باتری آیفون ۶ اس در مقایسه با نسل گذشته وجود ندارد.

و ما نیز در NIC پس از تست آیفون 6 اس پلاس به این نتیجه رسیدیم که با وجود استفاده از تراشه‌ی A9 تفاوت چندانی در عمر باتری آیفون ۶ اس با نسل قبلی وجود ندارد. اپل سعی دارد تا با تغییر قابلیت‌های گوشی هوشمندش و تقویت آن، همچنان به عمر باتری برابری با نسل‌های قبلی دست یابد. در مورد آیفون ۶ اس نیز تراشه‌ی قدرتمند در کنار دو برابر شدن حافظه نتوانسته تغییر چندانی را در عملکرد باتری در مقایسه با نسل گذشته ایجاد کند، هرچند اذعان به وجود اختلاف بین آیفون‌های مجهز به تراشه‌ی تی اس ام سی با سامسونگ را می‌توان به عنوان یک نکته‌ی منفی در آیفون‌های اپل دانست.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373