لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چند قابلیت جدید آی او اس 9

چند قابلیت جدید آی او اس 9

همانطور که میدانید اپل چندی پیش ورژن جدید سیستم عامل خود را منتشر کرد . این آپدیت شامل تغیرات بسیاری شده است که چندی پیش در مقاله تفاوتهای میان آی او اس 9 وآی او اس 8 این قابلیت های جدید را نمایش دادیم.

حال می خواهیم به چند قابلیت جدید و مخفی این آپدیت در این مقاله بپردازیم. 

این نسخه علاوه بر تغییرات جدید، بیشتر بر روی بهبود عملکرد و افزایش سرعت تمرکز کرده است. در iOS 9 علاوه بر امکانات چشمگیر، تغییرات جزئی بیشتری وجود دارد که شاید با کار کردن بسیار با آیفون و آیپد خود متوجه آن‌ها بشوید. اپل در این نسخه همانند iOS 8 انسجام و یکپارچگی را سرلوحه کار خود قرار داده و شاهد جزئیات بیشتری همانند تغییر فونت هستیم؛ از این‌رو شاید برخی این نسخه‌ را iOS 8.5 بدانند. در ادامه با ویژگی‌های iOS 9 و امکانات جدید آن آشنا خواهید شد.

1- سرعت بخشیدن به سیگنال وای‌فای ضعیف به کمک LTE

چند قابلیت جدید آی او اس 9

 احتمالا تا به حال با مشکل دریافت سیگنال ضعیف وای‌فای یا LTE مواجه شده‌اید. اپل با تکیه بر این موضوع در iOS 9 قابلیتی را ارائه داده است که به کمک آن می‌توان مشکل سیگنال ضعیف وای‌فای را برطرف کرد. برای بهره‌مند شدن از این قابلیت ابتدا به مسیر Settings > Cellular مراجعه کرده و سپس گزینه‌ی Wi-Fi Assist را فعال کنید. با فعال کردن این قابلیت هر زمانی که سیگنال ضعیف شد آی‌اواس اتصال را از وای‌فای به LTE تغییر می‌دهد.

2- تعیین رمز ۶ رقمی

چند قابلیت جدید آی او اس 9

اپل همواره به امنیت اهمیت بیشتری می‌دهد و در iOS 9  این موضوع بیش از هر زمان پررنگ‌تر شده است. برای این منظور اپل در نسخه‌ی جدید آی‌او‌اس پسورد آیفون را از ۴ رقمی به ۶ رقمی افزایش داده است. با این ارتقا احتمال هک از یک در ۱۰ هزار به یک در یک میلیون تبدیل شده است. البته با آپگرید کردن به iOS 9 پیامی به مشترک به منظور تغییر دادن پسورد به ۶ رقمی نشان داده نمی‌شود. برای تغییر پسور ابتدا باید به مسیر Settings > Touch ID & Passcode > Change Passcode مراجعه کرده و سپس گزینه‌ی Passcode Options را انتخاب کنید، حال در این قسمت می‌توانید پسورد خود را به ۶ رقمی تغییر دهید. 

3- حذف سریع تمامی ایمیل‌ها

چند قابلیت جدید آی او اس 9

 اپل در iOS 9 چندین قابلیت‌های جدیدی اضافه کرده که دکمه‌ی Trash All یکی از آن‌هاست. پیش از این برای حذف همه‌ی ایمیل‌ها باید ایمیل‌ها را یکی یکی انتخاب می‌کردید اما در نسخه‌ی جدید آی‌اواس یک قابلیتی اضافه شده که دیگر برای حذف تمامی ایمیل‌ها زمان زیادی از شما گرفته نخواهد شد.

 4- اضافه کردن انواع فایل به ایمیل 

چند قابلیت جدید آی او اس 9

 کاربران تا به حال همواره قادر بوده‌اند ضمیمه‌هایی از جمله تصاویر و ویدئو را به پیام‌های ایمیل خود اضافه کنند اما اضافه کردن فایل‌های دیگر به ایمیل همواره نیازمند گام‌های اضافی بود. اپل در iOS 9 تمامی گام‌هایی که به این منظور نیاز بود را حذف کرده و تنها یک دکمه‌ی Add Attachment را به منوی ایمیل اضافه کرده است. به وسیله‌ی این دکمه می‌توانید هر نوع فایلی که در حساب آیکلاد خود دارید را به ایمیل ضمیمه کنید. 

 5- حذف مخاطبان و محتواهای ناشناس در ایمیل

چند قابلیت جدید آی او اس 9

 بخش بزرگی از ارتقای iOS 9 به جستجوی هوشمند تعلق دارد. تا به حال به چندین موارد از جستجوی هوشمند اشاره شده که حال یکی از آن‌ها جستجوی محتوا و مخاطبان ناشناس است. شما می‌توانید در iOS 9 جستجو و دسترسی را محدود کنید، برای این منظور ابتدا به مسیر Settings > Mail, Contacts, Calendars مراجعه کرده و سپس گزینه‌های Contacts Found In Mail و Events Found in Mail را غیرفعال کنید. در این صورت آی‌اواس از نمایش اطلاعات و مخاطبان ناخواسته در داخل ایمیل جلوگیری می‌کند.

6- استریم کردن موسیقی‌های اپل موزیک

چند قابلیت جدید آی او اس 9

 اپل موزیک یک تغییر بزرگ در iOS 8.4 بود اما شرکت اپل چندین تغییراتی را برای این اپ در iOS 9 فراهم کرده است. یکی از این موارد، تغییرات ظاهری است که منوها ساده‌تر شده و ظاهر کلی ساده فراهم شده است، علاوه بر این چندین قابلیت نیز به قسمت تنظیمات اضافه شده است. در قسمت تنظیمات موزیک، یک بخش جدیدی به نام Playback & Downloads اضافه شده  که به کاربر این امکان را می‌دهد تا موسیقی‌ها را از طریق اینترنت شبکه‌ی سیم کارت استریم کنید. همچنین زمانی که کاربر به یک شبکه‌ی وای‌فای متصل نباشد، اپل موزیک به طور خودکار موسیقی‌ها را با کیفیت 256Kbps پخش می‌کند تا در این حالت ترافیک کاربر صرفه جویی شود.

7- آپگرید به نسخه‌ی جدید بدون حذف کردن اپلیکیشن‌های پیش‌فرض

چند قابلیت جدید آی او اس 9

 زمانی که iOS 8 عرضه شد، بسیاری از کاربران آیفون‌های ۱۶ گیگابایتی درمورد آپگرید کردن سیستم‌ عامل‌های خود مردد بودند، چراکه این نسخه ۴.۶ گیگا بایت حجم داشت و از این‌رو فضای بیشتری از گوشی را دربرمی‌گرفت. کاربران به منظور نصب کردن این نسخه مجبور بودند بسیاری از تصاویر و فایل‌های شخصی خود را حذف کنند تا فضای کافی برای نصب iOS 8 فراهم شود. اما دیگر در iOS 9 نیازی به حذف کردن فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها نیست، زیرا این نسخه بسیار بهینه شده و اپل حجم آن را به ۲ گیگا بایت کاهش داده است. حتی برای کاربرانی که فضای کافی برای نصب این نسخه را ندارند اپل یک قابلیتی را فراهم کرده که با کمک آن می‌توان فضای مورد نیاز را در دستگاه ایجاد کرد. برای این منظور اپل اپلیکیشن‌هایی را موقتا پاک می‌کند که پس از نصب کردن iOS 9 این اپ‌ها را دوباره برمی‌گرداند.

8- استفاده از کارپلی بدون اتصال آیفون

چند قابلیت جدید آی او اس 9

 احتمالا تا به حال مطلع هستید که در خودرهایی که دارای Apple CarPlay هستند، به منظور بهره‌مند شدن از این قابلیت باید آیفون خود را با کابل به سیستم خودرو متصل کنید. اپل در iOS 9 راه‌حلی را برای این منظور در نظر گرفته و دیگر نیازی به متصل کردن آیفون یا کابل به سیستم خودرو نیست. از این پس نسل جدید کارپلی با نشستن کاربر درخودرو، به صورت خودکار گوشی آیفون را شناسایی می‌کند. هنوز مشخص نیست که تولیدکنندگان خودرو سیستم خودروهای خود را به منظور ادغام با نسخه‌ی جدید آی‌اواس بروزرسانی خواهند کرد یا خیر، اما به هر حال iOS 9 قابلیت جدیدی را برای کارپلی نیز فراهم کرده است.

9- غیرفعال کردن Shake to Undo

چند قابلیت جدید آی او اس 9

 شاید تا به حال بسیاری از کاربران متوجه این قابلیت نباشند اما اپل از نسخه‌ی سوم iOS یک قابلیت Undo به سیستم عامل موبایل خود تعبیه کرده است. برای استفاده از این قابلیت باید در اپلیکیشن‌هایی مانند Mail و Messages  آیفون خود را تکان دهید، در این حالت آی‌اواس آخرین عملی که انجام داده‌اید را برمی‌گرداند؛ البته پس از Undo شدن اگر پشیمان شده باشید می‌توان با تکان دادن دوباره‌ی آیفون آخرین عمل خود را Redo کنید. اگر کلا این قابلین برایتان کاربردی نباشد می‌توانید آن را غیرفعال کنید، برای این منظور ابتدا به مسیر Settings > General > Accessibility مراجعه کرده سپس گزینه‌ی Shake to Undo را غیرفعال کنید.

برای اطلاع از موارد دیگر منتظر بخش بعد باشید

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373