لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل از 6 هسته در پردازنده های نسل آینده خود استفاده می کند

اپل از 6 هسته در پردازنده های نسل آینده خود استفاده می کند

پردازنده‌هایاپل در گذشته تعداد هسته‌های کم با فرکانس کاری پایین نسبت به رقبایی مانند مدیاتک و کوالکام داشته‌اند؛ با این حال توانسته‌اند حتی بهتر از رقبا عمل کنند. هر چند حالا به نظر می‌رسد اپل نیز قصد وارد شدن به مسیر افزایش هسته‌ها را دارد و می‌خواهد در پردازنده‌های نسل بعدی خود از ۶ هسته استفاده کند.

به تازگی مشخص شد که پردازنده‌‌های A9 اپل تنها دو هسته با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز دارند؛ با این حال نتایج بنچمارک نشان از برتری این پردازنده نسبت به پردازنده‌های ۸ یا ۱۰ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰ و مدیاتک دارد.

اما امروز خبری توسط یک منبع معتبر که سابقه‌ی خوبی نیز دارد، حکایت از این دارد که اپل برای بهبود عملکرد ویژگی چندوظیفگی در پردازنده‌های A10 خود قصد افزایش هسته‌ها به ۶ عدد را دارد.

به علاوه اپل در نظر دارد تا از روند ساخت ۱۴ یا حتی ۱۰ نانومتری سامسونگ و TSMC نیز بهره ببرد. حتی نام اینتل نیز به عنوان همکار جدید اپل مطرح شده که البته احتمال این همکاری با توجه به گذشته، بسیار پایین به نظر می‌رسد.

همچنین به نظر می‌رسد استفاده از ۶ هسته در پردازنده، به اپل این اجازه را خواهد داد تا شارژدهی باتری در iOS 9 را نیز افزایش دهد. به علاوه با توجه به وجود ویژگی Power Saving در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اپل می‌توان انتظار داشت که افزایش تعداد هسته‌ها آزادی عملکرد بیشتری به این ویژگی نیز بدهد.

نکته‌ی جالب دیگر این است که کوالکام پس از تجربه‌ی ناموفق در اسنپدراگون ۸۱۰، پردازنده‌ی پرچمدار جدید خود با نام اسنپدراگون ۸۲۰ را مجهز به چهار هسته کرده است. در نقطه‌ی مقابل مدیاتک نیز در حال آزمایش پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای Helio X20 خود است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373