لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آی او اس 9 وپنج قدم مهم قبل از آپدیت کردن آی او اس 9

آی او اس 9 وپنج قدم مهم قبل از آپدیت کردن آی او اس 9

منتقدان و طرفداران پر و پا قرص اپل همگی منتظر iOS 9 هستند و می‌خواهند شاهکار بعدی اپل و میراث بروزرسانی شده استیو جابز کبیر را ببینند. در این مقاله قصد داریم شایعاتی که درباره این سیستم عامل محبوب وجود دارد را بررسی کنیم. پس با ما باشید تا با iOS ۹ بیشتر آشنا شوید.

آی او اس 9 وپنج قدم مهم قبل از آپدیت کردن آی او اس 9

سازگاری iOS 9

این آپدیت را می‌توان اولین آپدیت اختصاصی دستگاه های Lightning cable اپل نامید. زیرا iPhone 4s و iPad 2 دیگر از سوی اپل برای iOS 9 حمایت نخواهند شد.

iOS 9 نیازمند یک گیگابایت رم میباشد که آیفون ۵ با دارا بودن این مقدار رم قدیمی‌ترین گوشی هوشمند اپل خواهد بود که این آپدیت را دریافت می‌کند. iPhone 4s که زمانی برای خودش پادشاهی می‌کرد و هنوز هم هواداران خودش را دارد از این بازی اخراج می‌شود و دیگر باید به آن بگوییم iPhone نخودی. 

 آی او اس 9 وپنج قدم مهم قبل از آپدیت کردن آی او اس 9

حجم کم آپدیت iOS 9

یکی از مشکلات اساسی اپل بازها، مخصوصا کاربرانی که از آیفون ها و آیپد های ۱۶ گیگابایتی استفاده می‌کنند، این است که همیشه حجم کم می‌آورند و باید کلی از دیتاهای گوشی‌شان را پاک کنند تا بتوانند به آخرین نسخه iOS ارتقا پیدا کنند.

برای آپدیت آیفون به نسخه ۸، نیاز به ۵ گیگ فضای خالی هست. کسانی که آیپد ۱۶ گیگابایتی دارند باید ۳.۴ گیگ را به iOS اختصاص بدهند و در نهایت ۷.۶ گیگ فضا برای خود آدم باقی می‌ماند!

این اتفاق باعث شد تا کاربران مجبور شوند بسیاری از محتوای خود را به iCloud انتقال دهند (که خب، انقدرها هم که فکر می‌کردیم امن نبود).

شایعات می‌گویند، iOS 9 حجم کمتری نسبت به نسخه های قبلی خواهد داشت و شما را کمتر مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد تا فیلم، عکس، بازی و … خود را پاک کنید !!!

میرسیم به پنج قدم مهم قبل از آپدیت آی او اس 9 

1 – قدم اول لیست دستگاه‌هایی که از آی‌اواس ۹ پشتیبانی می‌کنند را چک کنید

خوشبختانه از نظر سازگاری با دستگاه‌ها، اپل امسال حرکت رو به جلویی انجام داده است. تمامی آیفون‌ها، آیپدها و آیپادهایی که از آی‌اواس ۸ پشتیبانی می‌کنند، از آی‌اواس ۹ نیز پشتیبانی خواهند کرد. این لیست شامل آیپد ایر، آیپد ایر ۲، آیپد مینی، آیپد مینی ۳، آیپد مینی ۴، آیپد ۴، آیپد ۳، آیپد ۲، آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون ۶اس، آیفون ۶اس پلاس آیفون ۵اس، آیفون ۵سی، آیفون ۵، آیفون ۴اس، و آیپاد تاچ نسل ۵ و ۶ می‌شود.

 آی او اس 9 وپنج قدم مهم قبل از آپدیت کردن آی او اس 9

 2 – قدم دوم آپدیت‌نکردن را نیز به عنوان یک گزینه در نظر داشته باشید

خب، دستگاهتان از آی‌اواس ۹ پشتیبانی می‌کند، اما آیا حتماً باید به این نسخه آپدیت کنید؟ برای اکثر کاربران جواب مثبت است. بخصوص اگر آی‌دیوایستان را به تازگی خریداری کرده‌اید، آپدیت‌کردن به آی‌اواس ۹ به معنای خوش‌آمدگفتن به انبوهی از قابلیت‌های جدید است. ولی اگر آی‌دیوایستان قدیمی است، قضیه شاید چندان خوب پیش نرود. دلیل این امر موضوعی ساده است: صحت عملکرد دستگاه‌هایی با سخت‌افزار قدیمی با نصب نسخه‌ی جدید آی‌اواس کاهش می‌یابد.

البته بر سر این موضوع بحث‌های بسیاری وجود دارد و به تعداد کاربران، گزارش‌ها و تجربه‌های مختلف به گوش می‌رسد. اما فارغ از تمامی این مسائل، توصیه‌ی برآمده از تجربه‌ی ما این است که با کمی احتیاط به نصب آی‌اواس ۹ روی دستگاه‌های قدیمی نظیر آیفون ۴اس، آیپد ۳، آیپد مینی و آیپد ۲ اقدام کنید. کاربرانی که از لگ‌های آی‌اواس ۸ گله می‌کنند، ممکن است پس از آپدیت‌کردن به آی‌اواس ۹ با مشکلات جدی‌تر روبرو شوند.

نهایتاً، این که آپدیت کنید یا نه تصمیمی است که بر عهده‌ی خودتان است. اما اگر دستگاهتان قدیمی است و از عملکرد فعلی آن راضی هستید، سعی کنید وضعیت فعلی را حفظ کنید. البته موضوعی وجود دارد که دانستن آن در این وضعیت کمک‌کننده است: پس از آپدیت به آی‌اواس ۹، چند روزی برای نصب دوباره‌ی آخرین نسخه‌ی آی‌اواس ۸ فرصت خواهید داشت. بنابراین این فرصت کوتاه را می‌توان به عنوان دوره‌ی تست در نظر داشت و اگر از عملکرد دستگاهتان روی آی‌اواس ۹ راضی نبودید، دوباره سراغ آی‌اواس ۸ رفت.

 3 – قدم سوم اپلیکیشن‌های اضافی را حذف، و اپلیکیشن‌های دیگر را آپدیت کنید

هر نسخه‌ی جدیدی از آی‌اواس که عرضه می‌شود، قابلیت‌های مختلفی پیش روی توسعه‌دهندگان جهت ادغام‌کردن اپلیکیشنشان با نسخه‌ی جدید آی‌اواس گذاشته می‌شود. اگر قصد دارید به آی‌اواس ۹ آپدیت کنید، بهتر است نخست اپلیکیشن‌هایی که آپدیتی برایشان عرضه شده است را به روز کنید. این کار از کرش‌کردن احتمالی آن‌ها پس از آپدیت به نسخه‌ی جدید آی‌اواس جلوگیری کرده و تجربه‌ی به‌روزکردن سیستم عامل را کم‌دردسرتر خواهد کرد.

4 – قدم چهارم از اطلاعاتتان بکاپ بگیرید

 نکته بسیار مهم: بکاپ‌هایی که از نسخه‌های بالاتر آی‌اواس تهیه می‌کنید را نمی‌توانید روی نسخه‌های پایین‌تر ریستور کنید. به عبارت ساده‌تر، اگر دستگاهتان را به آی‌اواس ۹ آپدیت کنید، از آن بکاپ تهیه کنید، سپس پشیمان شوید و به آی‌اواس ۸ بازگردید، نمی‌توانید بکاپی که تهیه کرده بودید را ریستور کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم که هر دو بکاپ از آی‌اواس ۸ و آی‌اواس ۹ را برای موقعی که به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید حفظ کنید.

5 – قدم پنجم آپدیت کنید

پس از آن که مطمئن شدید دستگاهتان از آی‌اواس ۹ پشتیبانی می‌کند، قصد آپدیت به این نسخه را دارید، اپلیکیشن‌هایتان را پاکسازی و آپدیت کرده‌اید، و یک بکاپ از اطلاعاتتان روی آی‌اواس ۸ در اختیار دارید، وقت آن است که آپدیت آی‌اواس ۹ را نصب کنید. نخستین نسخه‌ی عمومی آی‌اواس ۹ فردا منتشر خواهد شد و با در نظر گرفتن موارد فوق، کم‌دردسرترین آپدیت را تجربه خواهید کرد.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420