لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

در WWDC 2015 اپل چه گذشت

در WWDC 2015 اپل چه گذشت

دوشنبه شب، هجدهم خرداد ماه، کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC 2015 در آمریکا برگزار شد و بر خلاف تصور آنهایی که منتظر اخباری درباره‌ی آیفون جدید کوپرتینویی‌ها بودند، در این رویداد تنها به مباحث نرم‌افزاری پرداخته شد. اما به نظر می‌رسد می‌توان از سیستم عامل iOS 9، نکاتی را درباره آیفون 6 اس استخراج کرد.

با قراردادن تاریخ انتشار آی‌او‌اس 9 در کنار امکانات جدید آن می‌توانیم بخشی از پازل خود درباره نسل بعدی آیفون و انتظاراتی را که از آن داریم تکمیل کنیم. به نظر می‌رسد آیفون 6 اس عمر باتری بهتری دارد، از دو اسپیکر و قابلیت مالتی‌تسکینگ (چندوظیفه‌ای) پشتیبانی می‌کند و از برخی امکانات دیگری که گوشی‌های اندرویدی دارند نیز بهره خواهد برد. البته هنوز مشخص نیست اپل آیفون جدید را با نام آیفون 6 اس معرفی می‌کند یا آیفون 7.

تاریخ انتشار

نسخه‌ی بتای iOS 9 از هم‌اکنون برای دانلود در دسترس است و اگر به عنوان یک توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن ثبت نام کرده باشید می‌توانید آن را دریافت کنید و این نسخه از ماه جولای به صورت عمومی عرضه خواهد شد. ولی با این وجود اپل اعلام کرده است که تاریخ انتشار آی‌اواس 9 فصل پاییز خواهد بود که دقیقا با سنت اپل برای معرفی آیفون‌های جدید همخوانی دارد.

هر سال آیفون جدید ماه سپتامبر معرفی می‌شود و این موضوع بعد از معرفی آیفون به همین شکل بوده است. ولی از آیفون 4 اس ماه اکتبر رونمایی شد. البته همچنان شایعاتی وجود دارد که آیفون 6 اس اوایل ماه آگوست معرفی شود.

عمر باتری

گوشی‌های آیفون 6 و 6 پلاس از نظر عمر باتری بعد از پرچمداران سامسونگ، اچ‌تی‌سی و ال‌جی قرار می‌گیرند و اپل نیز به خوبی نسبت به این مشکل اشراف دارد و در تلاش است تا آن را برطرف کند. یکی از اقدامات اپل بهینه‌سازی‌های مصرف انرژی در iOS 9 است که کمک می‌کند تا عمر باتری نسل بعدی آیفون نسبت به مصرف عادی بهتر شود.

ios91

البته اپل با به کارگیری باتری‌های 1810 و 2915 میلی آمپر ساعتی برای آیفون 6 و آیفون 6 پلاس سعی کرد کمی اوضاع را بهتر کند و احتمال می‌رود در نسخه‌ی جدید آیفون حداقل شاهد یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی باشیم.

ویژگی‌های صوتی

اپل و موسیقی رابطه دیرینه‌ای با هم دارند و کوپرتینویی‌ها یک بار دیگر در جریان کنفرانس WWDC 2015 این موضوع را اذعان کردند. البته هنوز گوشی‌های این شرکت از یک اسپیکر بهره می‌برند. انتظار می‌رود آیفون 6 اس برای اولین بار بین اعضای خود به اسپیکرهای استریوی دو کاناله مجهز شود.

 در WWDC 2015 اپل چه گذشت

اما در نهایت سرویس Apple Music معرفی شد و قطعا کاربران تمایل دارند با ارتقای سخت‌افزار خود از موسیقی‌های آنلاین این سرویس و رادیوی اینترنتی Beats 1 لذت ببرند. اما سوال اصلی اینجاست آیا اسپیکرهای آیفون جدید در جلوی دستگاه تعبیه خواهد شد یا همچنان زیر گوشی در نظر گرفته می‌شود که همچنان مشکل قبلی را دارد.

نمایشگر

بالاخره به لطف iOS 9 قابلیت مالتی‌تسکینگ همچون تبلت‌های سری سرفیس مایکروسافت به آیپد اپل نیز اضافه شده و کاربران اپل می‌توانند این بار در مقابل طرفداران اندروید و ویندوز سر خود را بالا بگیرند. واقعیت این است که مکانیزم سوئیچ‌کردن اپلیکیشن‌ها از iOS 4 به بعد اصلا راضی‌کننده نبوده و نمی‌توان به آن قابلیت چندوظیفه‌ای گفت. ولی کاربران حرفه‌ای می‌توانند در مدل بعدی از حالت جدید استفاده می‌کنند.

در WWDC 2015 اپل چه گذشت

اپل دو ویژگی Slide Out و Picture in Picture (تصویر در تصویر) را برای آیپد ایر، آیپد ایر 2، آیپد مینی 2 و آیپد مینی 3 معرفی کرده است که گوشی 5.5 اینچی بعدی به راحتی از عهده آن بر خواهد آمد. اما در بین همه‌ی این دستگاه‌ها فقط آیپد ایر 2 می‌تواند از ویژگی Split View با پشتیبانی کامل از چندلمسی بهره ببرد. در حال حاضر تنها دو اپلیکیشن می‌توانند از این قابلیت پشتیبانی کنند ولی انتظار می‌رود تا پایان سال اوضاع بهتر شود.

گفته می‌شود همچون سال گذشته در کنار آیفون 6 اس 4.7 اینچی نسخه‌ی آیفون 6 اس پلاس 5.5 اینچی هم معرفی می‌شود و باید در سه ماهه باقیمانده منتظر انتشار بی‌وقفه شایعات، گمانه‌‌زنی‌ها و افشاگری‌های جدید پیرامون آیفون‌های جدید باشیم.

شایعه شده فناوری Force Touch اپل نیز قرار است از مک‌بوک جدید و ساعت هوشمند اپل واچ به آیفون 6 اس بیاید که در کدهای نسخه‌ی بتای iOS 9 دیده شده است.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373