لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

قابلیت های جدیدی اضافه شده به اپل واچ

قابلیت های جدیدی اضافه شده به اپل واچ

 اپل درصدد اضافه کردن قابلیت‌های جدیدی به اپل واچ از طریق انتشار بروزرسانی‌های نرم‌افزاری است. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به پیدا کردن محل ساعت و شماری از ویژگی‌های مرتبط با قابلیت‌های سلامتی اشاره کرد.

به گزارش 9to5mac اپل با انتشار بروزرسانی‌های نرم‌افزاری قابلیت‌های جدیدی به اپل واچ اضافه کرده که از جمله‌ی آنها می‌توان به یافتن محل ساعت هوشمند در صورت گم شدن و همچنین ثبت و مانیتورینگ خواب کاربر در کنار امکان اضافه شدن Complication‌های توسعه یافته توسط سایر برنامه‌نویسان اشاره کرد. Complicationها به المان‌های نرم‌افزاری اطلاق می‌شود که اطلاعاتی را برای کاربر در حاشیه‌ی صفحه‌ی اصلی ساعت، نشان می‌دهند. این اطلاعات می‌تواند اعلانیه‌ی مربوط به قرار ملاقات، وضعیت ماه و برخی موارد دیگر باشد. باید به این نکته اشاره کرد که شماری از قابلیت‌های مورد نظر نیاز به سخت‌افزار دارند. هنوز مشخص نیست که توسعه‌ی این ویژگی‌ها چه زمانی پایان یافته و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. شاید در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل که ماه آینده برگزار می‌شود یا حتی امسال شاهد عرضه‌ی این ویژگی‌ها نباشیم. نکته‌ای که حائز اهمیت است، اضافه شدن کامپلیکیشن‌ها یا ویجت‌های توسعه‌دهندگان غیراپلی به این ساعت هوشمند است.

اولین ویجت یا کامپلیکیشن غیر اپلی که احتمالا پیش از بقیه به ساعت اضافه خواهد شد، متعلق به توئیتر است. براساس گزارش منتشر شده، این کمپانی در حال آزمایش نسخه‌ای از سیستم‌عامل مخصوص ساعت با ویجت توئیتر روی آن است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که نسخه‌ی کوچکتر کامپلیکیشن قادر است تعداد توئیت‌های خوانده نشده را نمایش دهد، در حالیکه نمونه‌ی بزرگ‌تر، متن را نیز در خود جای خواهد داد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که اضافه شدن کامپلیکیشن توئیتر شاید نشان دهنده‌ی امکان اضافه شدن ویجت‌های سایر توسعه‌دهندگان نباشد. شاید توسعه‌دهندگان برای استفاده از این قابلیت باید با هماهنگی اپل اقدام به توسعه‌ی کامپلیکیشن مخصوص به اپلیکیشن خود کنند. در هر صورت امکان اضافه شدن چنین قابلیتی به اپل واچ، ویژگی‌های جدیدی به اپل واچ اضافه خواهد کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های که به اپل واچ اضافه خواهد شد، در هفته‌ای که گذشت بحث و گفتگوی بسیاری را برانگیخت. این قابلیت امکان پیدا کردن موقعیت مکانی اپل واچ را در صورت سرقت یا گم شدن آن فراهم می‌کند. براساس گزارش منتشر شده توسط 9to5mac، اپل در حال توسعه‌ی قابلیتی است که Find My Watch نام دارد. این قابلیت امکان قفل کردن، تعقیب و پاک کردن اطلاعات موجود روی ساعت هوشمند را به کاربر بصورت ریموت می‌دهد. با توجه به اینکه اپل واچ نیازمند اتصال به آیفون است، از این‌رو مشخص نیست که اپل این ویژگی را چگونه در ساعت هوشمندش مدیریت خواهد کرد. 9to5mac با اشاره به این موضوع، اضافه کرده که شاید نسل کنونی اپل واچ از این ویژگی بی بهره باشد. ویژگی دیگری که احتمالا به اپل واچ اضافه خواهد شد، ضربه زدن روی دست کاربر توسط ساعت‌هوشمند، زمانی است که کاربر از آیفون فاصله می‌گیرد.

9to5mac همچنین به شماری از قابلیت‌های مرتبط با سلامتی در ساعت‌هوشمند خود نیز اشاره کرده است. پیش از آنکه اپل ساعت‌هوشمند خود را معرفی کرده و روانه‌ی بازار کند، اخبار بسیاری در مورد قابلیت‌های کاربردی مرتبط با سنجش فاکتورهای سلامتی در آن منتشر شد. از جمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به سنجش میزان قندخون و همچنین اکسیژن خون اشاره کرد، اما در زمان عرضه خبری از این قابلیت‌ها نبود و تنها یک سنسور ضربان سنج با اپل واچ همراه شده بود.

حال به نظر می‌رسد اپل در نقشه‌ی راه خود اضافه شدن ویژگی‌های مرتبط با سلامتی را نیز در نظر گرفته است و این ویژگی‌ها در نسل‌های بعدی اپل واچ به این محصول اضافه خواهند شد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که سنجش میزان فشار خون و مانیتور کردن میزان خواب کاربر از جمله‌ی مواردی است که در آینده‌ی نزدیک شاهد اضافه شدن آن خواهیم بود، هرچند سنسور اندازه‌گیری میزان گلوکز، برای بعدها برنامه‌ریزی شده است. با توجه به اینکه اپل واچ از وجود سنسور ضربان سنج بهره می‌برد، گمانه‌هایی مطرح شده که گویای اضافه شدن قابلیتی برای تشخیص ضربان قلب ناموزون کاربر است. البته 9to5mac به این نکته اشاره کرده که احتمالا به دلیل عواقب وجود چنین قابلیتی، شاهد انتشار آن برای کاربران نخواهیم بود.

 From Zoomit

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373