لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

جریمه 85 میلیون دلاری زوم به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران

جریمه 85 میلیون دلاری زوم به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران

زوم مجبور شده تا به دلیل نقض حریم خصوصی و انتشار اطلاعات کاربران به فیسبوک و گوگل، جریمه‌ای 85 میلیون دلاری را پرداخت کند.

به عنوان بخشی از مصالحه اخیر یکی از پرونده‌های قانونی علیه زوم که شامل یک شکایت گروهی بود جریمه 85 میلیون دلاری زوم برای پرداخت به کاربران در نظر گرفته شده است. زوم به دلیل رمزگذاری نادرست و سوءاستفاده از جلسات ویدیو کنفرانس و انتشار اطلاعات کاربران به فیسبوک و گوگل، متهم به نقض قوانین حریم خصوصی شده است.

بنابر گزارشی از وب‌سایت ArsTechnica، شرکت زوم با ارائه توضیحات نادرست درباره رمزگذاری و موضوعات امنیتی، و اجازه هک شدن اطلاعات کاربران موظف به پرداخت جریمه و ایجاد برخی تغییرات اساسی شد.

بخشی از تسویه حساب این شرکت با کاربران بنابر دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا، با توجه به اشتراک رایگان کاربران در بازه زمانی 2016 تا 2021، زوم موظف است به هر کاربری در سرتاسر کشور 15 تا 25 دلار جریمه پرداخت کند.

زوم متعهد شده که علاوه بر پراخت جریمه، بیش از دوازده تغییر عمده در اقدامات امنیتی خود ایجاد کند، طبق این توافق‌نامه برخی از این تغییرات شامل بهبود امنیت اجتماعی کاربران، تقویت سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات کاربران است. جلسه بررسی دادخواست شاکیان برای تایید اولیه روند توافق‌نامه در تاریخ 21 اکتبر 2021 برگزار خواهد شد.

بنابر تحقیقات وب‌سایت The Intercept، شیوه ایمن‌سازی تماس‌های ویدیویی زوم استفاده از رمزگذاری TLS است که سرورهای وب برای ایمن سازی وب‌سایت‌های HTTPS از این فناوری استفاده می‌کنند. بنابر ادعاهای این وب‌سایت بعد از تحقیقات، زوم در آوریل 2020 به استفاده از شیوه غلط رمزگذاری متهم شد.

رمزگذاری TLS “Transport Layer Security” که برای ایجاد امنیت ارتباطات در اینترنت استفاده می‌شود، روشی است که برای محافظت و امنیت اطلاعات کاربران به کار می‌رود و شرکت هیچ گونه دسترسی به آن نخواهد داشت.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420