لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اینتل برای کوالکام تراشه تولید می‌کند

اینتل برای کوالکام تراشه تولید می‌کند

شرکت اینتل به تازگی اعلام کرده که تصمیم به ساخت و تولید تراشه برای کمپانی کوالکام را دارد و خط تولید محصولات 20A خود را از سال ۲۰۲۴ به کوالکام اختصاص خواهد داد.

اینتل البته هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه کدام یک از تراشه‌های مورد نظر کوالکام را تولید خواهد کرد ارائه نداده است، با این حال پیش‌بینی می‌شود که این تراشه‌ها در دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید مورد استفاده قرار خواهند گرفت. طراحی مورد استفاده در خط تولید 20A قرار است از سه سال دیگر در اختیار کوالکام قرار دهد.

اینتل اعلام کرده که در این خط تولید، معماری‌ ترانزیستوری RibbonFET را که نسل جدیدی از FinFET است به کار خواهد گرفت. این معماری سرعت تولید و طراحی ترانزیستورها را افزایش خواهد داد و علاوه بر دریافت سفارش از کوالکام، خواهد توانست در این خط تولید تراشه‌های اینتل ۷، اینتل ۴ و اینتل ۳ را نیز بین بازه ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ تولید کند.

تراشه‌های کوالکام نیز به عنوان بخشی از کسب‌ و کار جدید شرکت اینتل آماده تولید می‌شوند که قرار است به زودی در محصولات اندرویدی مورد استفاده قرار گیرند. این فرایند همکاری باعث می‌شود تا تراشه‌های اختصاصی کوالکام از این پس در خاک آمریکا و بدون وجود کشورهایی واسطه نظیر تایوان تولید و به بهره برداری برسند.

اینتل در تلاش است تا با از سرگیری روند تولید تراشه‌های ARM طی همکاری با کوالکام روندی ویژه را برای آماده سازی برای رقابت با تراشه‌های اپل سیلیکون آغاز کند. اپل از سال ۲۰۲۰ میلادی فرایند ساخت تراشه‌های پردازشی اختصاصی ARM خود را آغاز کرد که از آن زمان تاکنون باعث نگرانی بسیاری از مدیران و سرمایه‌گذاران اینتل شده است.

اینتل و اپل تا پیش از این در زمینه‌های مختلفی نظیر تامین پردازنده‌های کامپیوترهای مک و تولید تراشه‌های ارتباطی آیفون و آیپد با یکدیگر همکاری داشته‌اند. اما اپل از سال ۲۰۲۰ به صورت تدریجی روند همکاری خود را با اینتل کاهش داده و در حال حاضر نیز به طور کامل با این شرکت قطع همکاری کرده است. از دست دادن اپل به عنوان یکی از مشتریان مهم اینتل، باعث شده تا این شرکت تراشه‌سازی برای افزایش و حفظ فعالیت خود در بازار جهانی به تکاپو بیافتد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420