لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل از امنیت آیفون‌ها در برابر نرم افزار جاسوسی پگاسوس دفاع کرد

اپل از امنیت آیفون‌ها در برابر نرم افزار جاسوسی پگاسوس دفاع کرد

در چند روز گذشته خبری مبنی بر تلاش یک شرکت اسرائیلی برای فروش بدافزارها به شرکت‌های قربانی منتشر شد و حالا اپل به این موضوع واکنش نشان داده و آیفون‌ها را نسبت به نرم افزار جاسوس پگاسوس ایمن معرفی کرده است.

اوایل هفته جاری عفو بین الملل افشا کرده بود که یک حمله سایبری از طریق سرویس آی مسیج به فعالان و وکلای حوزه حقوق بشر در حال انجام است. این بنیاد بین المللی اعلام کرد که حمله یاد شده از نوع حمله کلیک صفر بوده است. خبرگزاری واشینگتن پست نیز این موضوع را تایید کرده بود که حالا در گزارش جدید اعلام کرده که شرکت اپل از امنیت آیفون‌ها و شیوه‌های به کار گرفته شده برای حفظ اطلاعات شخصی کاربران دفاع کرده است.

تا پیش از این اعلام شده بود که عفو بین الملل لاگ برخی از دستگاه‌های قربانی بدافزار جاسوسی پگاسوس را بررسی و منتشر کرده است. در این گزارش آمده بود که یک شرکت اسرائیلی با نام NSO Group یک ابزار حمله‌کننده به نام پگاسوس را طی سال‌های مختلف به کاربران هدف خود فروخته است. پگاسوس از یک حفره امنیتی در آیفون‌ها استفاده میکرده است که از طریق دریافت یک پیام در آی مسیج امکان نفوذ به دستگاه را فراهم میساخت. این بد افزار در سال ۲۰۲۰ نیز در ظاهر لینک های اپل موزیک وارد دستگاه‌های قربانی میشد و حالا اپل اعلام کرده که برای مدت ها است که این حفره امنیتی را برطرف کرده است.

اپل در بیانیه خود اعلام کرده که عفو بین الملل بر این باور است که بد افزار پگاسوس همچنان توان جاسوسی از اطلاعات کاربران آیفون و آیپد را دارد، اما حقیقت این است که پس از عرضه آی او اس ۱۴.۶ این حفره امنیتی برپر شده است. با این حال عفو بین الملل تایید کرده که حفره امنیتی یاد شده در آی او اس ۱۴.۳ و ۱۴.۴ قابل استفاده بوده و هکرها برای ارسال پگاسوس به آن استفاده کرده بودند.

در گزارش منتشر شده از واشنگتن پست با Ivan Krstić رئیس امنیت سایبری و مهندسی و معماری شرکتاپل نیز مصاحبه شده است. این فرد از طرف اپل اعلام کرده که این شرکت به طور کامل حمله‌های سایبری علیه روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر را نقض می‌کند. او تاکید کرده که فعلان حقوق بشر در تلاش هستند تا دنیا را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنند و حمله‌های این چنینی بسیار محدود بوده و تهدیدی برای عموم کاربران به حساب نمی‌آیند.

پل همچنین اعلام کرده که به طور کامل حفره امنیتی مورد استفاده برای نفوذ پگاسوس را برطرف کرده است و در حال حاضر جای نگرانی برای کاربران وجود ندارد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373